Tävla med Piercingar?

Sv: Tävla med Piercingar?

okej då nu har kärringen fått sitt :D
skulle ju inte vilja möta dig en mörk höstkväll så som du såg ut på sista bilden :D:crazy:

Haha nä det är inte många som vill det :p Jag tror att det är många som har en stil på fritiden eller skolan (eller på jobbet, om man får ha sin stil där), och en stil när man rider. Bara för att man tävlar med hästar ska man inte behöva vara "vanlig" dygnet runt för det :bump:

Sålänge hästen inte har piercingar så tycker jag att man skall acceptera dem.

Sedan att jag tycker det är skitfult är en annan sak, men alla måste ju få bestämma själva hur det vill se ut!

Precis! :) :)

Jodå, som sådant ja. Men jag menade fall där man sväljer tungan och sedan skadorna blir större pga en tungpiercing.

Mja, man kan peta in bågarna i ögonen, bara som exempel.

KL

Jag har faktiskt funderat på det här med piercingar.. Framförallt när jag får ett par år sedan gick omkull i banhoppningen och ner i halsen åkte kulan till min smiliey (ingen aning hur den kunde lossna men men..) Ingen skada skedd förutom att jag fick köpa ny ring ;)

Men man funderar ju på riskerna såklart, speciellt när man rider fälttävlan. Min lilla pärla i näsan känns ofarlig men tungan kanske kan stämma som Olga-Klara säger.

Som du ser ut när du tävlar var du söt som en docka. Den andra...hm...:angel:...tja

Jag skulle inte bry mig ett smack om någon hade diskreta piercings på tävling.

Det är inte heller tillåtet med piercingar vid vare sig Strömsholm eller Flyinge:

http://www.stromsholm.com/website1/sd_page/133/1/index.php

Mysko. När jag gick hippologen var det ingen som sa något om det. En tjej som hade tungpiercing fick inte ha den i när hon jobbade i stallarna men annars var det inga problem. Typ alla hade örhängen, även vid examen, och det var ingen som sa något. Då var de jobbigare på kravet på pikétröja.

Hur går det med letandet?

Själv har jag inte hittat något i TR... än.

Jag har faktiskt inte hittat det heller i TR :crazy: Det kan mkt väl vara så att jag läste det i en Internationell propp till en fälttävlan. Letade lite igår men hittade inget på FEI heller fast det var väldigt rörigt och mycket att läsa igenom så där han jag inte så långt :cool:

Mysko. När jag gick hippologen var det ingen som sa något om det. En tjej som hade tungpiercing fick inte ha den i när hon jobbade i stallarna men annars var det inga problem. Typ alla hade örhängen, även vid examen, och det var ingen som sa något. Då var de jobbigare på kravet på pikétröja.

Krav på pikétröja?!?!?

Det finns ju puttesmå silverpluppar, typ 2 mm som knappt syns, eller ta ur dem om du tror du kommer få avdrag. I örona kan man ju byta ut mot klarplasttöjningsgrejer som inte syns så mkt.

Jag tycker det är snyggt och skulle inte klaga, men man vet ju inte hur andra är. Man får ju handla efter hur mkt man själv vill vinna.

Jopp! På Flyinge fick man inte sitta till häst utan piké eller polokrage. Man var också tvungen att ha ridstövlar eller jodphurs med stövelskaft. Dvs t.ex. MHskor med shortchaps var inte tillåtet.
På Strömsholm var skokraven desamma men de var inte lika hårda gällande krage.
Barärmat (t.ex. Kyras piké utan ärm eller linne) var/är också förbjudet.

*kl*

de är ju stor skaderisk med piercingar o så..men borde de inte va lika stor skaderisk med glasögon då? och de får man väl rida med?

Känns som att det kan vara större skaderisk att rida utan glasögon...;)

Jopp! På Flyinge fick man inte sitta till häst utan piké eller polokrage. Man var också tvungen att ha ridstövlar eller jodphurs med stövelskaft. Dvs t.ex. MHskor med shortchaps var inte tillåtet.
På Strömsholm var skokraven desamma men de var inte lika hårda gällande krage.
Barärmat (t.ex. Kyras piké utan ärm eller linne) var/är också förbjudet.

Suck! Då är det ju inte SÅÅÅ konstigt att det finns de som stämplar ridning som en snobbsport....

Inte ett dugg! Men jag förstår dem också. Båda anläggningarna är ju kungsgårdar. Det ska alltid vara snyggt och prydligt. Kungen ska kunna komma och hälsa på när som helst på dygnet utan att man ska behöva skämmas.

Kan ju säga att jag har sopmani efter två år där ;)

Det finns ju puttesmå silverpluppar, typ 2 mm som knappt syns, eller ta ur dem om du tror du kommer få avdrag. I örona kan man ju byta ut mot klarplasttöjningsgrejer som inte syns så mkt.

Jag tycker det är snyggt och skulle inte klaga, men man vet ju inte hur andra är. Man får ju handla efter hur mkt man själv vill vinna.

Nja, jag har själv aldrig vart orolig för det och jag vill inte skryta men det händer väldigt sällan att jag har ett sämre resultat än 68 %. Jag har aldrig fått en kommentar i protokollet om mitt utseende, men dom kanske har dragit av ett poäng på "korrektheten i uppvisningen" eller något, det får jag nog aldrig veta :p

jag tycker absolut inte det är något fel att ha piercingar alls i dressyren! Det påverkar ju inte alls ridningen så varför bry sig!? Visst kan folk tycka att det inte är "traditionellt" nog, men det är inget att bry sig om då är det ju deras problem.

Kan tillägga att jag själv har piercingar både i ansiktet och öronen och visst har man fått några blickar men JAG tycker aldrig att jag blivit orättvist behandlad eller något. Så fortsätt du att rida och tävla med dina piercingar för det är ju det vackraste i världen;)

hehe:banana:
//kissan

Jag rider med pircing i näsan och förut även i läppen visst kollar folk lite konstigt när man tävlar o endel klagar men skitsamma man bestämmer väl själv över sin kropp;) Tycker du ska fortsätta me o ha de:D

Man ska ju bli bedömd efter ridningen och inte om man är "normal" eller inte, eller hur?!

Ska och ska..... Du tävlar i en bedömningsgren. Då har du två val, antingen för du så mycket du kan med runt-omkring-grejer och försöker få det att ge så bra intryck som möjligt, dvs anpassar dig.

Eller så ger du fan i det och struntar i om en domare kanske inte gillar dina smycken. Insatsen är då att du kanske blir hårdare bedömd. Men å andra sidan jobbar du på att förflytta gränserna så att piercingar blir accepterade. (Fast då kanske det inte är så roligt att ha ;))

Men valet är ditt, bara du är medveten om vad du riskerar.

Ska och ska..... Du tävlar i en bedömningsgren. Då har du två val, antingen för du så mycket du kan med runt-omkring-grejer och försöker få det att ge så bra intryck som möjligt, dvs anpassar dig.

Eller så ger du fan i det och struntar i om en domare kanske inte gillar dina smycken. Insatsen är då att du kanske blir hårdare bedömd. Men å andra sidan jobbar du på att förflytta gränserna så att piercingar blir accepterade. (Fast då kanske det inte är så roligt att ha ;))

Men valet är ditt, bara du är medveten om vad du riskerar.

Du har helt rätt, så är det! Och jag har helt enkelt valt det andra alternativet och jag hoppas verkligen att piecingar, tatueringar mm ska bli mer accepterat. Så länge det är stilrent och inte överdrivet så kan det faktiskt passa in på ett ekipage ;)

*kl*

Under alla år jag har haft piercingar i ansiktet (15 år!!)så har jag aldrig någonsin fastnat eller gjort mig illa.
Jag har heller aldrig tänkt på att det skulle vara förbjudet att tävla med dem. Det är aldrig någon som har sagt något om dem (tränare eller domare).

Rider du i över huvud taget med (framförallt)spiken i?
Jag har haft en kortare varant i då och då (aldrig i stallet)och DET är helt omöjligt. Jag fastnade tammefan överallt... *s*

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 052
Senast: Mia_R
·
Dressyr Hej! jag har efter mycket om och men börjat leta efter en ny kompis att tävla och träna dressyr med. Jag har kollat runt på diverse...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 735
Senast: Kristall10
·
Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 618
Senast: a1agnlju
·
Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 462
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar