Tävla med Piercingar?

Sv: Tävla med Piercingar?

kan inte TS visa en bild på hur du ser ut i ansiktet när du inte tävlar och rider och sedan då hur du skulle kunna se ut när du tävla:idea:

så får vi moraltanter oss en knäpp på näsan :devil::D

Alltså jag har själv piercingi ansiktet ( läppen) men du har ju lite mer om jag förstod rätt...

Dom i själva ansiktet kan du väl byta till lite mer diskreta just under tävlingen.

Men hade du töjningar i öronen oxå? Små stora??

Ser det framför mig... en dressyr ryttare i en snygg ökad trav med öronen hängande och flängandes...:rofl:

fölåt kunde inte låta bli.. Ser så roligt ut i min hjärna

när jag tävlad ponny var det en tjej som rejält piercad men inte fan fick hon sämre poäng för det

Nu är ju piercing ganska utsatt för slit skador om man ramlar av eller går omkull.

Så det är nog det som är orsaken och inte det estetiska :smirk:

Ser det framför mig... en dressyr ryttare i en snygg ökad trav med öronen hängande och flängandes...:rofl:

Då har du aldrig sett ett par töjda öron. För att dom ska 'hänga och flänga' så måste dom vara bra stora (jag snackar 100mm+) samt att man har solida pluggar i typ ben.

Tror att det står i Gemensamma bestämmelser. Är dock inte helt säker är på jobb nu så det är svårt att kolla upp det

Det finns ingenting i det svenska reglementet som förbjuder piercingar. Internationellt vet jag att det är förbjudet med tungpiercing (eftersom jag har en själv) annars så har jag inte koll.

Så länge man har koll på läget och antingen tejpar sina piercingar eller sätter i smycken som inte är gängade utan "pluttar" (så de lossnar om något fastnar, det bör man ju alltid göra) tycker inte jag det spelar någon roll.

Nu är ju piercing ganska utsatt för slit skador om man ramlar av eller går omkull.

Så det är nog det som är orsaken och inte det estetiska :smirk:

Ja... Det går ju att skylla på skador... Helt klart... Men då kommer man ju genast in på detta med ... Hjälm? Elitdressyr... Hjälm... Och hur var det med det estetiska där? :crazy:

Jo det står i TR. Jag kan tyvärr inte kolla det förens imorgon eftersom jag är på jobb. Men är helt hundra eftersom jag själv läste det och har piercing ;)

Saxat från Ridsportsförbundet ang "säker hästhantering"

Piercing
Smycken såsom piercing, örhängen och ringar får ej användas vid ridning
då dessa utgör olycksrisker. All piercing är förbjudet vid yrkesutbildning
och yrkesprov med hästar.

Ja... Det går ju att skylla på skador... Helt klart... Men då kommer man ju genast in på detta med ... Hjälm? Elitdressyr... Hjälm... Och hur var det med det estetiska där? :crazy:

:rofl::rofl::rofl:
Så sant, så sant!
:bow:

Fast finns det TR så bör man ju följa det. Jo jag håller med om hatten faktiskt.

Men det är ganska lätt att fastna i en piercing som finns i ansiktet när du står bredvid hästen också ;)

Gå inte på mig jag har inte beslutat det, men det är ju faktiskt en säkerhetsrisk med örhängen också.

Jag har hål men använder inte örhängen i samband med ridning. Har sett alldels för många med sönderdragna öronsnibbar :crazy:

är ju fakta att alla andra idrottare tejpar örhängen och även hårspännen, kolla på en handbollsmatch tex.

jag håller med dina tränare, det ser för jäkligt ut. :p dressyr ska ju vara lite stiligt och klassisk, och att ha hela ansiktet fullt med piercingar passar liksom inte riktigt in i den beskrivningen.... tycker iofs det är fult annars också men det är en annan sak.

men så sant det inte står att det är olagligt i tr så ska du inte få avdrag för det.

Som sagt så är inte mitt ansikte fullt med piercingar, jag har 3 st. Och jag vet att det ska vara klassiskt, men vi lever inte på 50-talet, man får sticka ut lite och då menar jag LITE.

Jag tycker det är fånig sak att reagera för om du ändå byter ut dem till diskreta smycken.
Själv har jag full tatuerade armar och det anses inte heller som så fint i dressyren. men dom syns dock inte när jag tävlar.

så jag håller med dig. självklart ska man vara snyggt klädd osv men om man har en piercing ska absolut inte påvärka. Jag kanske inte hade fått en enda poäng ifall domarna såg mina armar..o ben:devil:

Haha fan vad najs, jag har 2 tatoos, en på underarmen och en på handleden, GO TATTOOS :love:

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 052
Senast: Mia_R
·
Dressyr Hej! jag har efter mycket om och men börjat leta efter en ny kompis att tävla och träna dressyr med. Jag har kollat runt på diverse...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 735
Senast: Kristall10
·
Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 618
Senast: a1agnlju
·
Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 462
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar