Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
InsidanRainbowcake
Visa bifogad fil 68872
Med fyllning av pärongrädde samt Creme cheese frosting med mörk choklad
Tyvärr gillar jag inte cheesecake och var också ute mer efter "stycksaker" än något i en form. Men snoddas var en bra ide, det var länge sedan och lätt är det ju att göra också, tack!@Exile
Cheesecake såklart, men jag tycker de mesta går bra att frysa, min go to är kärleksmums/snoddas. Men chokladbollar, drömmar, kolasnitt går lika bra.
Småkakor! De funkar superbra att frysaNu skulle jag behöva lite tips här. Jag får lite släkt som kommer på besök om ett par veckor och ska då bjuda på fika. Eftersom jag jobbar dagtid vill jag kunna förbereda i förväg genom att baka och sedan frysa ner. Vilka är era favoriter som tål en nedfrysning utan att få sämre kvalite? Kanelbullar är såklart givet och redan planerat
Okej ja då går ju det bort. Snoddas är toppen! Tycker drömmar blir bäst när jag använder en matberedare som kan blanda ihop degen när smöret är kallt, men du kanske använt en sån?Tyvärr gillar jag inte cheesecake och var också ute mer efter "stycksaker" än något i en form. Men snoddas var en bra ide, det var länge sedan och lätt är det ju att göra också, tack!
Drömmar har jag försökt göra ett par gånger men misslyckas alltid. Mina puffar liksom inte upp och blir sådär luftiga med sprickor utan de blir som stenhårda plattor bara, osäker på vad jag gör för fel.
Det var så länge sedan jag provade sist att jag inte riktigt minns, men jag skulle tro det då jag är så pass lat, här handvispas absolut ingenting när maskiner för ändamålet finnsOkej ja då går ju det bort. Snoddas är toppen! Tycker drömmar blir bäst när jag använder en matberedare som kan blanda ihop degen när smöret är kallt, men du kanske använt en sån?
Använder de också enbart på grund av lathet, har jag inte tillgång till en blir de inga såna kaksorterDet var så länge sedan jag provade sist att jag inte riktigt minns, men jag skulle tro det då jag är så pass lat, här handvispas absolut ingenting när maskiner för ändamålet finns
Nu skulle jag behöva lite tips här. Jag får lite släkt som kommer på besök om ett par veckor och ska då bjuda på fika. Eftersom jag jobbar dagtid vill jag kunna förbereda i förväg genom att baka och sedan frysa ner. Vilka är era favoriter som tål en nedfrysning utan att få sämre kvalite? Kanelbullar är såklart givet och redan planerat
Silviakaka! Går att äta I princip direkt från frysen utan att passera upptiningNu skulle jag behöva lite tips här. Jag får lite släkt som kommer på besök om ett par veckor och ska då bjuda på fika. Eftersom jag jobbar dagtid vill jag kunna förbereda i förväg genom att baka och sedan frysa ner. Vilka är era favoriter som tål en nedfrysning utan att få sämre kvalite? Kanelbullar är såklart givet och redan planerat
Blåbärspaj låter inte dumt, har massor av blåbär i frysen som jag måste äta upp. Har du ett bra recept att dela?
Jag tycker det låter gott men hade bara dekorerat med bär. Lite syrlighet för att väga upp mot allt det söta. Mäktigt ja, men gott!Min sambo fyller år i helgen och jag tänkte göra någon slags tårta. Hans absoluta favoritbakverk är kladdkaka, så jag funderar på att göra något med det som bas. Kanske två kladdkakor som tårtbottnar, ett tunt lager grädde mellan dem och så spackla med nutellagrädde/nutellafluff. Jordgubbar, riven hasselnöt och riven vit choklad som dekoration. Vad tror vi om det? För mäktigt? Några andra förslag?
Kanske en chokladkladdkaka och en citronkladdkaka? Så blir det lite avbrott i det chokladiga!Min sambo fyller år i helgen och jag tänkte göra någon slags tårta. Hans absoluta favoritbakverk är kladdkaka, så jag funderar på att göra något med det som bas. Kanske två kladdkakor som tårtbottnar, ett tunt lager grädde mellan dem och så spackla med nutellagrädde/nutellafluff. Jordgubbar, riven hasselnöt och riven vit choklad som dekoration. Vad tror vi om det? För mäktigt? Några andra förslag?
Jag tycker det låter gott men hade bara dekorerat med bär. Lite syrlighet för att väga upp mot allt det söta. Mäktigt ja, men gott!
Ja, det var en ovanligt mäktig idé från någon som ogillar mäktiga bakverk Ska absolut ta till mig era tips!Kanske en chokladkladdkaka och en citronkladdkaka? Så blir det lite avbrott i det chokladiga!