Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
https://www.valjvego.se/recept/syrlig-citronpaj-med-vegansk-marangJag har fått i uppdrag att baka till påsk. Tänkte en Key lime pie Eller en citronmaräng paj. Har ni tips på bra recept?
Så sötaJag gjorde cupcakes till helgens påskfirande i stallet. Det är citronsmak på muffinsen och så limefrosting ovanpå det.
Visa bifogad fil 67528
Åh, det såg ruggit gott ut!Jag gjorde världens godaste efterrätt i påsk. Pannacotta med mjölkchoklad, samt daimcrunch och vispad grädde uppepå. Roy Fares recept.
Visa bifogad fil 67603
Det var en magisk kombination kan jag säga!Åh, det såg ruggit gott ut!
Ja, så var det det där med att läsa hela receptet
Väljer en pizzadeg som fått bra betyg. Ska jäsa i 1 - 1,5 timme, det känns rimligt. Fixar med sonen, knådar och grejar. Läser vidare. Man ska dela upp degen och sen:
”... ställ in i kylen med en blöt handduk över och låt stå i minst 5 timmar.”
Så dumt!
Vi hade som tur var en till jäst. Vi börjar om. Vetemjölet tog slut och fick fylla på med fullkornsmjöl. Sen kommer det säkert bli alldeles för mycket deg också (vad betyder en sats lixom? En portion? Jag gjorde två... ). Det går bra nu
Så, vad kan man öra med överbliven pizzadeg?
Ja, smart!Pizzabullar?
mer pizzaSå, vad kan man öra med överbliven pizzadeg?
Frysa degen och ha till nästa gång.Ja, så var det det där med att läsa hela receptet
Väljer en pizzadeg som fått bra betyg. Ska jäsa i 1 - 1,5 timme, det känns rimligt. Fixar med sonen, knådar och grejar. Läser vidare. Man ska dela upp degen och sen:
”... ställ in i kylen med en blöt handduk över och låt stå i minst 5 timmar.”
Så dumt!
Vi hade som tur var en till jäst. Vi börjar om. Vetemjölet tog slut och fick fylla på med fullkornsmjöl. Sen kommer det säkert bli alldeles för mycket deg också (vad betyder en sats lixom? En portion? Jag gjorde två... ). Det går bra nu
Så, vad kan man öra med överbliven pizzadeg?
Aha, kan man det alltså? Fryser man den hel eller i bitar?Frysa degen och ha till nästa gång.
Det går jättebra, gör alltid minst dubbel sats när jag ändå håller på.Aha, kan man det alltså? Fryser man den hel eller i bitar?
Toppen! TackDet går jättebra, gör alltid minst dubbel sats när jag ändå håller på.
Dela upp den i så stora delar som du vill ha till varje pizza. Funkar även att snabbtina om du lägger påsen eller burken i varmt vatten.