Tårthjälp-snabbt

Cattis_E

Trådstartare
Jo, jag ska under dagen försöka bestämma mig vad för tårta eller annan festlig efterrätt jag vill ha imorgon. Ingredienserna ska nämligen handlas i eftermiddag..
Den ska inte vara alltför krånglig eller tidskrävande att göra och inte heller för sötsliskig. Får gärna må bra av att stå ett knappt dygn i kylskåp.

Vad har ni för favoriter?
 
Sv: Tårthjälp-snabbt

Jo, jag har gjort en rätt lätt sådan ett par gånger förut.. Den är reservplanen om jag intekomemr på något bättre.
Vet inte vad jag är sugen på, men något nytt *S*.

Någon speciell chokladmoussetårta du gillar?
 
Sv: Tårthjälp-snabbt

Kanske något med mandelbotten om jag hittar någon som inte är för söt...

Men jag tar gärna emot andra tips fortfarande;). Kan fundera till 16-tiden:p.
 
Sv: Tårthjälp-snabbt

En modifierad variant av Lottens succétårta:

30900887.jpg
 
Sv: Tårthjälp-snabbt

Jag gjorde mandelbotten...
Och som synes vaniljkräm bärgrädde och bärdekoration. Rekommenderas varmt och lätt att göra! Botten blir bäst när den stått med vaniljkräm i något dygn.

Någon här som provat hasselnötsbotten? Eller 50% mandel, 50% hasselnöt?
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 258
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 715
Senast: fejko
·
Tjatter Hela Buke bakar -julspecial! Årets julupplaga av Hela Buke bakar har celebert besök i form av de ökända brittiska domarna Paul...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
33 891
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 866
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp