Tarmvred?!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare anja23
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 508
A

anja23

Hej allihopa!
Läste precis litegrann om tarmvred hos hundar, och blev lite förvirrad.

Hur gör ni för att undvika risk för tarmvred hos era vovvar?
Tänk er t.ex. en ganska stressig morgon, ni ska hinna med både att göra er själv klara, dvs frukost mm. Plus hundpromenad och mat till hunden.
Hur lägger ni upp mogonen då?
Läste på några ställen att hunden inte skulle ha motion 1,5 timma före och efter den fått mat.

Sv: Tarmvred?!

Menar du verkligen tarmvred o inte magomvridning?
Vad beträffar magomvridning kan jag inte sen ngt rimligt skäl att undvika motion före utfodring. vilket vilt djur vilar 1,5 tim innan det äter av ett fällt byte?
PL

Senast ändrad:
Sv: Tarmvred?!

Jo jag menar magomvridning, trodde det var samma sak.
Jag blev lite förvånad då jag läste på flera ställen att man ska undvika motion även inom 1,5 timma innan mat.
Jag har alltid gått ut en morgonpromenad med hunden, sen gett "frukost".
Hoppas det stämmer som du säger, annars måste jag ändra mitt vinnade koncept. :crazy:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
2 003
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 849
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 821
Senast: fixi
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 267
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka