Jag har inget emot om huskatter kostar lite grann (säg 1500-2000:-) MEN då ska de också vara minimum vaccinerade x2, avmaskade vid behov, id-märkta och veterinärbesiktade. Gärna försäkrade med. Sedan är jag överlag väldigt anti de som tar nästan dubbelt så mycket betalt för ett långhårigt kullsyskon jämfört med de korthåriga i samma kull, det är helt klart ett tecken på att man är ute efter att tjäna så mycket pengar som möjligt i mina ögon.
Nu vet jag inte om du bor väldigt öde men annars kan det ju vara värt att vända sig till ett katthem längre bort om det i närheten är oseriöst ? Jag åkte över 20 mil t o r när jag hittade min tjej på ett katthem en bra bit bort och det var helt klart värt det, personligen skulle jag inte köpa en huskatt ifrån en "huskattsuppfödare" om det inte är en som har tagit hand om en hemlös dräktig hona och som säljer ungarna enligt konstens alla regler då jag hellre "räddar" en hemlös och oönskad misse som så väl behöver ett nytt och kärleksfullt hem. Jag har dock gjort det förut, flera gånger till och med, men min syn ändrades när Luna trippade in i mitt liv
Kan också tillägga att jag från början egentligen kollade på raskatt då jag hade haft det förut men när man slösurfar så är det lätt hänt att man hamnar någon annanstans på nätet än vad man hade tänkt sig från början och ja där var hon helt enkelt och jag blev såld