Tar du bort etiketten?

Sv: Tar du bort etiketten?

Knapplån

Nu när jag är med på att det är den lilla märkeslappen uppe på glaset och inte prislappen undertill som menas kan jag också lägga till en ytterligare reflektion.

Glaset blir ju snyggare utan en klisterlapp på och om syftet är att impa på den man ska bjuda på dricka med glaset så syns och känns det ju ändå om det är ett dyrt märkesglas respektive ett 5-kronorsglas?

Nu har jag inte så många tjusiga glas direkt, mina Ittallaglas är 20 år gamla och används till vardags... ¨Min familj imponeras inte av glasen som används;)

kl

På glas tar jag alltid bort prislappen/streckkodslappen undertill men orkar aldrig pilla bort "märkeslappen" uppe på glaset, den lossnar när den lossnar i disken (handdisk). Har aldrig reflekterat över om man "ska/inte ska" pilla bort dem.

Liknande trådar

Hemmet Efter minst sju år av handdiskande vill jag inte mer. Jag älskar matlagning och som det är nu får jag diska minst 2 - 3 gånger om dagen...
2
Svar
39
· Visningar
1 124
Senast: Otherside
·
IT & mobiler På nyhetsmorgon i morse var det ett inslag om vett och etikett i gruppchattar. Nu var det rätt humoristiskt, men det fick mig att tänka...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 557
Senast: Sryoqwe
·
Hemmet Det här med logistiken kring mat är det nog få som uppskattar. Med småbarn och man som föredrar varm mat varje måltid är det en oändlig...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 817
Senast: starcraft
·
Kläder & Bli fin Har ni några bra tips på ögonfransfärg att använda själv hemma? Alltså inte en vanlig mascara, utan permanent hårfärgningsfärg som...
Svar
6
· Visningar
356
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka