Sv: "Tappar" bakdelen
Åhh tack för de hållna tummarna!
Just nu är allt stöd jag kan få verkligen guld värt!
Ja TID är allt den här hästen får... Och aldrig kommer vi framåt känns det som. Var sex år sedan jag köpte henne. Mkt elände har det varit och få små ljusa stunder. Har tagit år för oss att få henne i det skapliga skick hon är i nu... Hon såg tyvärr fördjävlig ut innan... Har bara vanliga kamerakort från den tiden, annars hade det varit kul att jämföra.
Nu ska vi se... Jag har haft ut två kiropraktorer. Den första är den jag gillat mest, han tog sig TID. OK, han var snordyr, men jag fick kvitto och ett långt papper på vad han åtgärdat. Tyvärr han en häst sparkat honom så illa att han inte jobbar längre
. Honom hade jag ute i samma veva som jag köpt hästen. Knäckte överallt och masserade och hade laser och en liten hand-klubbe. Stretchade och böjde osv... Trevlig var han, och det kändes rätt i magen. Önskar jag kunde anlita honom igen!
Sedan letade jag länge och väl, men hittade ingen kiropraktor här.
Kiropraktor nr 2 var här i september förra året, och efter hans besök så har det bara gått framåt med vår ridning. Han gick verkligen igenom hästen ordentligt, men kvittolöst och inget papper. Mkt knak och brak.
Sen slutade han komma åt vårt håll om jag förstått det rätt, tyvärr.
Nu den här ET/kiropraktorn (fattade inte om han var både och eller bara ET), han var snabb och knäckte endast lite, några nålar i ryggen. ej kvitto ej skrivet papper. Har en vän som fått mkt goda resultat på sin häst efter hans behandlingar, så hon rekommenderar honom verkligen.
Har haft ut en ET förut, hon hittade knappt något alls. Och kände ingen skillnad på hästen. Lite försök till knak, stretching, och laser (tror jag). Men väldigt trevlig var hon iaf.
Ja det är intressant att det här med kiropraktik. Min andra häst, har alltid sprungit snett, ända sedan jag träffade honom för 8 år sedan. Vi har trott att han bara varit snedmusklad, och eftersom ingen kiropraktor fann att finna så har jag inte kunnat få honom kollad förrän i september förra året. Han fann en GAMMAL låsning i ryggen som han lossade på, det var riktigt häftigt att se hur blodet strömmade genom ryggen, det knottrade sig ! Antaligen har låsningen suttit där i MINST 8 år
tack för dina ord, det är mkt intressant att läsa om hur andra går tillväga med sina hästar, det är jättekul att höra att din blev bra!
Ge upp, vad är det?
Nej du, ifall de inte hittar felet kommer jag kämpa tills NÅGOn hittar felet, och åtgärdar det, alternativt inser att vi får avliva om hon mår dåligt av det.
Såsom det känns nu, så kommer jag åka till den bokade tiden den 28 juli till en annan klinik, med en veterinär många verkar säga gott om. Att hon inte ger sig förrän hon hittat felet.
Då ska jag låta henne titta på hästen utan att kommentera vad varken förra kliniken och ET sagt, så får vi hoppas att hon anser samma sak som ET, då kanske vi kan vara på rätt väg