Tappade connemarahingstarna tråden??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare saila
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 304
  • Visningar Visningar 23 049

saila

Trådstartare
:confused: Verkar som om tråden försvann. Kanske censuren slog till.
Någon som har reklamfria funderingar angående hingstvalen 2007?

Sv: Tappade connemarahingstarna tråden??

Neeej... *snyft* kan inte hitta den iaf...

Jaja, bara å börja om på ny kula igen då...

Vilka har nu bestämt sig för vilken hingst och till vilket sto?

Jag kan börja... :D

Jag har slutgiltigt bestämt mig för Ashfield Cathal Crobdhearg till Amirett! :love:

Tror att de kan komplettera varandra bra.

Går bara och väntar på att hon ska börja brunsta nu. Skönt om hon gör det på naturlig väg, så vi slipper att spruta igång henne.

Neeej... *snyft* kan inte hitta den iaf...

Jaja, bara å börja om på ny kula igen då...

Vilka har nu bestämt sig för vilken hingst och till vilket sto?

Jag har bestämt mig för Carnaby Patrick Hooligan till Madicken. Eftersom jag är mkt nöjd med min Janus-unge så försökte jag hitta en hingst som liknar honom. Då är CPH en bra val, han är av samma typ, har stora utställningsframgångar och ett bra temperament.

Men innan det blir dax för betäckning så ska det ju fölas, bara en knapp månad kvar nu innan Madickens Flynn-unge ska komma ut.

¨jag bidrar med ett inlägg i tråden oxå.
i år blir de ingen betäckning. fröken ska ridas och stallplatserna är fulla ;)

OM jag betäcker så är just nu Packie högt i kurs men jag undrar om det inte blir lite mkt inavel? Noll koll ungefär. N är Fendth - Lukas.

(Varför jag inte tänkt på Packie förut var för han har varit så långt bort. Ska jag göra en fölis till mig så borde blandningen Patsys pappa och Neffi bli bra för MIG).

Jajjemensan, hon vann sin klass också ;) Fast stod på bakbenen!! Det har hon aldrig tidigare gjort. Hade heter det kanske.

Oj, lång historia, trodde de flesta kunde den... Hur som helst så gjorde hon illa sig som tvååring i hagen, fick erlichios på det och blev halt fram och tillbaka (hann ändå med treårs, kvalitets och lite sådant). Sen på våren 05 så ville hon inte vara med längre, hade fått pålagringar på knäet då också och hade ont "bara" av att gå i hagen. Annars hade hon varit kvar som avelssto. Då på RIKS så var hon ganska nybehandlad (igen...) och fick heller inte så bra på skritten som hon brukar eller benställ (99777 mot vanliga 88897).
Bra ponny, klass I som tvååring, avelsdiplom som treåring, gångartsdiplom på treårs, ganska nära dubbelt men ville inte vara med på hoppningen (hade precis bytt stall och annat dumt!). På kvaliten bra exteriört men inte riktigt MED i övrigt så dåliga poäng :( Men hon var nog inte riktigt fräsch då, dock UA böjprov på det dåliga benet.
Och en BIS 2004 hos Mälardalen. Den är jag nog mest stolt över, bland hingstar och annat. Hon var ju faktiskt bara fyra då :)

Ojoj, långt och inte så mkt hingst. Henne skulle jag fö betäckt med Fendth, funderade på det som treåring med då trodde jag hon var knäpp (hade ont). Ångrar det rätt hårt nu, för då hade det funnits en avkomma att köpa loss.

Senast ändrad:

Kommentar från moderatorn

JA tråden kastades i papperskorgen, eftersom det var ALLDELES för mycket reklam i den! Det går inte att sitta och rensa bort inläggen ett och ett när det är nära hundra som ska bort, det inser ni själva!
Jag minns att jag kastade även den förra tråden av samma orsak!

HÅLL ER INOM FORUMREGLERNA så får ni ha kvar era trådar! :idea:

Packie :)

Alltså hade jag haft kvar Patsy hade jag betäckt med Neffis pappa Fendth.

Men nu är det Neffi som är kvar så då är tanken Patsys pappa Packie.

Liksom :angel:

Nu fattar jag kopplingen :o
Det blev ju många inlägg på det här viset! ;)
Vi kämpar på!

http://www2.freefarm.se/hastavelsforbundet/SokHast?a=visa_hast&id=21100Åh nej. Jag tycker att det var mycket intressant i den också. Nu låter vi bli reklam så vi kan ha den här tråden kvar!

Kommer att använda Lofty Roderic till två av stona; Katizy e Ö Marble Jr och till Janville e Westside Fred

Har inte bestämt till de andra två, men till Windy Day stoet står det mellan Garryhack Frederick o Lofty Roderic men jag tycker det blir för mycket linjeavel med Roderic. Gärna synpunkter från er! http://www2.freefarm.se/hastavelsforbundet/SokHast?a=visa_hast&id=21100 o http://www2.freefarm.se/hastavelsforbundet/SokHast?a=visa_hast&id=24268

Beauty ska ju föla först om allt går bra så är det Castleside JJ eller Garryhack Frederick jag har tänkt mig till henne.

Vill betäcka iår men stallet e fullt så de får inte plats not mer föl. Men skulle ja betäcka skulle de bli med Rollsen.

Är det nån som tagit reda på om han går på transport i år?

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är osäker på om tråden ligger rätt, men eftersom detta främst handlar om mig som person och inte direkt om hästar egentligen så får...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
9 108
  • Låst
Tjatter O_o:(:confused: Jag är förbryllad, jag är olycklig och jag har en fråga. Kanske en skitdum fråga. Eller en bra och seriös fråga. Var...
Svar
7
· Visningar
1 345
Senast: Gunnar
·
Samhälle Min mor ramlade av hästen illa i November. Hon slog sig på rumpan/höften. Vi åkte in efter några dagar då det inte blev bättre. Röntgen...
2
Svar
30
· Visningar
4 688
Hästvård Jag har säkt bland trådarna men kan inte hitta någon som riktigt besvarar min fråga och mina funderingar... Jag vet att stons cykel inte...
Svar
16
· Visningar
3 164
Senast: Docka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka