Tanter och gubbe traden part 7

Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Ok, det är alltså fullt tillräckligt med god mat och en massa vin, och de som vill åka och shoppa gör det. Det tar ca 45-50 min från mig. Men om Gubbtjyv skulle drista sig till att våga komma ska han få rejsa på stranden;)

Det är väl klart att det är fullt tillräckligt! Finns det annat att göra menar du? :confused:

:p

Tja, när vi var hos Kat hade vi ju en massa att göra;) Men jag kan nog hitta på nåt;)

Idag såg jag din häst förresten, den såg trevlig ut. Snälla ögon:) Verkar gilla att rulla sig...

Tja, när vi var hos Kat hade vi ju en massa att göra;) Men jag kan nog hitta på nåt;)

Idag såg jag din häst förresten, den såg trevlig ut. Snälla ögon:) Verkar gilla att rulla sig...

Ni kan ju alltid komma hit på besök, förhoppningsvis har vi fått tillgång till hela huset då :rofl:. Men annars har vi ju trädgårdslandet som behöver fixas till :angel:.

Jo, jag förstod det efter att ha läst alla sidor i tråden. :D

Det är min Pussgurka!!! :love: Du ska se honom när man kommer in i hagen, då vill han bli kliad under magen. Så mkt att han följer efter en och hummar och smågnäggar och visar mot magen. Slutar man så gnäggar han lite mer och buffar mot magen igen. :p

Jag kan helt klart tänka mig att åka till Stora Gula på väg till eller från campen, så att säga utanför schemat :)

Tycker att det låter väldigt bra :D
Jag går gärna en stund och kollar vad som finns, bara det inte blir allt för länge ;)

Kratus och Oldie välkomna hit :laugh:

Väldigt vad ni har skrivit, jag har inte orkat ta mig in på ett tag. Men nu börjar orken komma tillbaka....

I morgon ska jag till Pinto och rida :D Hoppas bara att vi kan ta kaffet i stallet och slipper att uppsöka akuten. Jag har sagt till att jag vill ta det lite lugnt då jag är i lite dålig form och tant!!!

Opps förlåt har ju glömt att hälsa Kratus o Oldie välkomna till tråden.
Ha Carre jag är mer tant än du ,och har pratat med pållarna att de ska vara lugna får väl hoppas att de lyder .Men gav dem rejäla dressyrpass i dag så det ska nog vara lugnt:D

Hur ser det ut för er v 38-39-40? Nån av veckorna som verkar bra? Jag får konferera med herrn i huset också, men som det ser ut nu så är där tomt:)

Idag har jag longerat herrn lite, mest för att kolla om han såg ok ut, och jag kunde inte se nån hälta:) Ska försöka rida lite mer, men det är jobbigt när han är på det här humöret. Dottern är inte riktigt fit for fight ännu, fortfarande lite yrsel efter sin cykelkollision...

Men nu är det snart midsommar! Vad ska tanter och gubbar hitta på?

Är jag bara ledig så kommer jag gärna,men trängas för att handla njaa det hoppar jag nog över:D

Pust dottern är ju på semester så jag har alla 3 att motionera så jag sätter mej nog i en stol på kvällen och somnar:o

Nu är jag slut 2 rejäla dressyrpass och sen tog jag ut unghästen så motion så det räcker har jag fått idag.:D

Jag får konferera med herrn i huset också, men som det ser ut nu så är där tomt:)

Idag har jag longerat herrn lite, mest för att kolla om han såg ok ut, och jag kunde inte se nån hälta:)

:rofl::rofl::rofl: Sorry, kunde bara inte motstå det där :D

:p

Hmm jag och rensa tja då åker det mesta med oavsett det är ogrås eller grönsaker ,brukar införskaffa mina i affären :o

Och herrn i huset hade förmodligen varit halt, honom får jag rasta på annat sätt;)

Hmm jag och rensa tja då åker det mesta med oavsett det är ogrås eller grönsaker ,brukar införskaffa mina i affären :o

Det gör inget. Det ligger i träda just nu. Tidigare ägare har inte varit trädgårdsintresserade om man säger så :laugh:. Men det finns ett under allt ogräs och den 86 åring som bodde här före dom hade ett fint köksland :D

Men det går bra att hälsa på utan arbete också, är inte så allvarligt som det kanske lät :angel:

Jag kommer gärna på en tant + gubbe x 2 träff, men jag avstår från det stora gula. Shopping är inte min starka sida om det inte är en brädgård ;)

Så, träffas och ha trevligt räcker gott :) Fast om du vill sätta mig i någon sorts jobb så har jag inget emot det :d

KL

Imorgon lastar jag prinsessan och så åker vi och hälsar på Lobell, skall bli jätteroligt att se omgivningarna där. En ridtur skall ju naturligtvis hinnas med:)

Min prinsessa har dock i helgen varit olydig :( Hon slängde av min dotter, som fick tillbringa två dagar på sjukhus. Min svärson är inte glad på mig nu, men dottern säger att nästa gång skall minsann prinsessan inte ta sig ton mot henne ;)

Tack och lov gick allt bra, mest blåslagen, men en spricka på ett utskott på en ländkota blev det. Läker av sig själv och begränsar inte rörligheten, så det är "bara" att det gör ont som är besvärligt.

Tyvärr vågar jag inte just nu köra med det som fick prinsessan att slänga av då jag kör bettlöst efter ett tandläkarbesök. Har lite svårt att få upp huvudet på henne när hon bockar med det bettlösa. Men måste få bort dumheter innan hon skall vara utlånad en vecka till stallkompisen. Hon har sett henne köra sina bockningar som inte är av denna världen, så hon gillar inte hennes variant på "jag vill inte".

Förutom helgen så är hon fortfarande i ett väldigt bra period, hon bjuder bättre, jobbar ärligt och verkar trivas ypperligt med livet :p

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 015
Senast: Corminta
·
Övr. Hund Miss Mandy och jag ska ga till vara vanner en liten bit bort och vi gar pa skogssidan av vagen, i graset, nastan i diket. Da jag vet att...
Svar
7
· Visningar
1 367
Senast: Disen
·
Hästmänniskan Ja vi kan drillen nu, nya folk presentera er garna med bilder av er sjalva, era kritter och framfor allt PALLEN, Ja just den ja, som vi...
94 95 96
Svar
1 912
· Visningar
108 805
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10