Tanter och gubbe traden part 7

Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Åhh, vad jag äälskar tvetydiga rubriker på trådar!

Vad sägs om "Tunn man, vad kan hjälpa?" :D :rofl: Jag döör!

Jag fick riktigt hålla i mig för att inte göra mig lustig. (Åh, vad jag kände mig duktig som inte skrev något, men jag var bara tvungen att skriva av mig här.)

Äh inte värst. Men vinka åt Krattan imorgon när hon rider förbi om du ser knäppisen :rofl::rofl:

Det ska jag! Såg nog henne häromdan faktiskt, för det var några hästar och människor jag inte kände igen;) Man har ju rätt bra koll när de går förbi köksfönstret för att komma ut i skogen:)

Det ska jag! Såg nog henne häromdan faktiskt, för det var några hästar och människor jag inte kände igen;) Man har ju rätt bra koll när de går förbi köksfönstret för att komma ut i skogen:)

Lika samma här :) Om det är någon vi missar så talar hunden om att det är nån i närheten :)

Oj oj ni vet inte vad ni gett er in på när ni kom med det erbjudandet.
En hel hög stolliga tanter +gubbe,men skoj har vi :D

En eventuell tantträff på dina breddgrader tror jag att jag ska kombinera med ett besök på det stora gula varuhuset. Jag har aldrig varit där så det finns på min "must do"-lista :)

Oj vad jag har sovit i natt. Som en stock och jag vaknade för bara en halvtimme sedan. Nu smakar kaffet riktigt gott. Slängde ut hundarna och nu sitter dotterns dalmatiner Otto på trappan och ylar, han vill in och få mat. Han svälter nog nästan ihjäl stackaren ;) Han får vänta ett par minuter till.

Igår hade vi hovslagaren här. Stackaren hade fyra av gårdens hästar igår, bland annat det stora tunga halvblodet med shivering. Hon blir tung att jobba med. Och så lilla shettisen Pridde som vår två meter långa hovslagare står dubbelvikt när han verkar. Jag föreslog att jag skulle ta fram en pall, men han tackade nej. Jag fattar inte hur kropparna håller med det yrket. Det måste göra ont överallt tycker jag.

Jag ska genast försöka hitta en bra helg, göra ett program och skicka ut en intresseanmälan;)

Besök på stora gula, noterat.

Vad vill ni mer göra?

Är det intressant att få till nån ridning om det går att lösa? Jag har ju inte så många hästar, men ridskolan som jag sporadiskt rider på ordnar ibland uteritter. Om det finns intresse kan jag kolla med ägaren. Annars kanske man kan få till nån islandshästridning eller nåt. Gubbtjyv vill ju galoppera på stranden, så vi får väl dra ner min racer:)

Och så lilla shettisen Pridde som vår två meter långa hovslagare står dubbelvikt när han verkar. Jag föreslog att jag skulle ta fram en pall, men han tackade nej. Jag fattar inte hur kropparna håller med det yrket. Det måste göra ont överallt tycker jag.

Ska du ställa shettisen på pallen? :eek:

förlåt, jag kunde inte låta bli, det såg så roligt ut, fast jag förstår givetvis vad du menar :D

Om jag kommer med så ... är jag öppen för det mesta....
Det stora gula kan jag hoppa över.... Men hänger med om majoriteten vill dit.

Är inte mycket för shopping jag... :angel:

Fast då var det nog inte jag, för vi har inte varit ute med hästarna på tur sen två tre veckor sen. :p

Och idag så blev det så klart inget heller då hästskrället dragit av sig en dojja. :mad: Jag hoppas verkligen att hovis har tid att komma ut snart, helst idag. :angel:

Ok, det är alltså fullt tillräckligt med god mat och en massa vin, och de som vill åka och shoppa gör det. Det tar ca 45-50 min från mig. Men om Gubbtjyv skulle drista sig till att våga komma ska han få rejsa på stranden;)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 015
Senast: Corminta
·
Övr. Hund Miss Mandy och jag ska ga till vara vanner en liten bit bort och vi gar pa skogssidan av vagen, i graset, nastan i diket. Da jag vet att...
Svar
7
· Visningar
1 367
Senast: Disen
·
Hästmänniskan Ja vi kan drillen nu, nya folk presentera er garna med bilder av er sjalva, era kritter och framfor allt PALLEN, Ja just den ja, som vi...
94 95 96
Svar
1 912
· Visningar
108 805
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10