Tant och gubbe traden part 6

Sv: Tant och gubbe traden part 6

Nä varför jaga beach-formen när man ändå aldrig hinner åka dit :angel:
Å andra sidan brukar jag inte ha nån större lust att ligga o steka bland tusentals andra badgäster heller........

Stallet tog en evighet idag,kändes som att skiten bara växte trots att jag körde ut kärra på kärra :crazy:
Fattar inte varför jag har fyra av fem som är mega skitgrisar??

Hingsta pöjkarna har haft en glad dag,tjoat runt o lekt o kliat på varandra om vartannat,stallkatterna har legat i solen,på ensilageplasten som ska slängas,o solat hela em.
Skönt att det känns vår,äntligen!

Håller helt och hållet med... Jag är inte någon beach-människa...
Jag är faktiskt inte speciellt förtjust i sol och sommar....
Skall jag bada vill jag ha en enskild klippa vid havet... där jag garanterat är ifred annars får det hellre vara.

Tar inte heller sommarsemester... Min semester börjar i mitten av september.

Då... när dagarna är kyliga... och luften är krispigt klar... och träden sprakar av färger... Då älskar jag livet....

Så beachformen... den får andra jaga... Jag är för mycket livsnjutare för det..:D

Hej alla! Hoppas ni har haft en underbar dag i vårsolen. Själv började jag dagen med att bli bjuden på frukost av en god vän, därefter åkte vi på hästloppis där jag fyndade ett sammetschabrak och lite hovslagarverktyg för 100:- totalt. Vi åkte vidare till en hästsportaffär där jag köpte två exemtäcken för priset av ett - jättebra för Yada lider svårt av mygg och knott här i Sverige om sommaren, hon behöver heltäckande "exem-burka" hela sommaren annars kliar hon av sig både man och svans. På eftermiddagen var jag ute på långskritt i solen med en annan stallkompis. Hennes 27-åriga varmblod var mera tittig än min åttaåring. I vårt stall finns det två 27-åriga varmblodsherrar och en ponny på 26, alla tre pigga som pelikaner och rids nästan dagligen.

Tant-camp! Hur mysigt lät inte det - hoppas det finns plats för ännu en sörmlänning nästa gång ;).

Här kommer bilderna då - tyvärr har jag ingen bild på pallen, ska försöka ta en imorgon. Bildbombsvarning...

Första bilden föreställer mig och Rulle som jobbar, Ron McLoughlin från Arizona kommer och håller clinics två gånger om året.
IMG_1599.jpg

Här har vi Rulle i helfigur - som synes är han inte greyhound-typen av fullblod, detta är mera mullblod-hullblod..
ResizeofIMG_4938.jpg

Den här bilden föreställer Hasse och hans häst Yada, bilden är tagen strax söder om Bremen där vi brukar övernatta på väg till och från Spanien. Vi slog vad om ifall hon skulle gå in i busskuren, jag var tveksam - och förlorade.. Lär man sig någonsin att förstå sig på hästar??
CopyofResizeofIMG_1940.jpg

Våran svarte Aristocat - Åskabu´s Topflite - Stickan till vardags, brittisk korthårskatt på åtta år. Engelskt korrekt, tystlåten, noga med sitt yttre.
ResizeofIMG_0888.jpg

Här har vi "Den Vackraste Leopard Med Sol i Blick" = stamtavlenamnet för vår Maine coon som vi kallar Sigge till vardags. Pratsam och högljudd, sällskaplig som få och ett riktigt matvrak - 11 kg katt!
CopyofResizeof0812Siggepskrivbordet_1.jpg

Rulle igen i helfigur
IMG_5468.jpg

Rulles julkortsbild
ResizeofIMG_2974.jpg

Ja, det var jag och mina djur det.

va:eek: jag som trodde jag var ensammen o ta semester på hösten....har heller ingen sommarsemester....

tar semestar de dagar jag jobbar dagtid på hösten o har så från september året ut...perfekt :laugh:

en kristallklar solig kylig höstmorgon i skogen på ryggen av en häst är en lisa för själen.....

Fler som insett att hösten är en underbar årstid ser jag...:D
Jag hade nog kunnat göra likadant om jag själv fick välja... Men... nu har jag ju en mer än lovligt knepig arbetsgivare.... Jag är glad att jag får ta semester överhuvudtaget...

Trevliga bilder Starling....
Gillade beskrivningen av dina katter...

Själv har jag bara en vanlig bonnakatt.... Han valde själv att flytta in....

ja du är för duktig :laugh: problemet är ju att sommartid är de besvärligt med personalläget...så gjorde en deal med arbetsgivaren...de slapp en del problem o övertid till viss del o jag fick ta semester som jag ville....

sommaren är de ju ljust så möjlighet finns ju att rida i alla fall.....värre vinterhalvåret...

Så synd att di inte verkar kunna komma med på tant campen, men om det ändrar sig så är det bara att ringa, och som sagt var vi måste ju ta en tur när snön försvunnit (undrar om jag fixat E-kort tills dess, en av sakerna på min "to do list":o)

KL*

Underlaget dög bra för konditionsträning idag :) Vi hade en riktigt härlig tur, fast snön var lite tung, så även musklerna fick sig en genomkörare. Prinsessan är för rolig, vi travade lugnt på en liten skogsväg, när hon lägger av ett par rejäla bocksprång, hon hade visat missnöje så jag var med, och det jag tror hon visade missnöje mot var underlaget. Hon hade nämligen halkat till lite när hon gick för långt ut mot kanten. Så jag tolkade detta som, vad sjutton har du mig att gå på för underlag? Hon är ju en riktig prinsessa, det skall var mjukt och fint:rofl:

Min tränare håller på att bygga ridhus, 15 min skritt härifrån :) Och huset jag idag tittat på ligger 2 min från henne, vedspis, lada, 1 ha tomt (blandat skog, äng). Litet, sött, gammalt, hemma :p Så nu är det bara att hoppas att det går vägen

Syrran - tack (för bildkommentaren). Jag är också en av dom som jobbar hela somrarna och tar ut merparten av min semester om vintern. Det tar en vecka för oss att komma ner till Spanien med hästen resp tillbaka till Sverige så bara det blir ju två semesterveckor per år.

Jag gillar inte heller sol och bad - kan inte ligga och steka mig i solen, blir för rastlös och dessutom tål jag inte solen speciellt bra, ljus och med rödlätt hy. Hittade en creme med solskyddsfaktor 50 i Australien och den har jag haft mycket glädje av.

Bonnakatter har jag också haft hela mitt liv - det här är mina första raskatter - Hasse och jag beslöt oss att köpa varsitt exemplar av våra drömraser, och dom har i mångt och mycket motsvarat sina respektive rasbeskrivningar :love:

va:eek: jag som trodde jag var ensammen o ta semester på hösten....har heller ingen sommarsemester....

tar semestar de dagar jag jobbar dagtid på hösten o har så från september året ut...perfekt :laugh:

en kristallklar solig kylig höstmorgon i skogen på ryggen av en häst är en lisa för själen.....

Här är det också tjurigt med semester. Med tanke på höskörd har jag begärt Juli i år...Heeeeelt mot mina principer då jag helst har i september annars. Om jag får i Juli är dock en helt annan femma...ibland får man vara glad över att få ledigt alls i den här branschen ;)

Förutom det faktum att det är näst intill omöjlligt att lagra hö här en normal småländsk vinter.... Så har jag insett att det är för mycket jobb med att ta eget. I år har jag helt och hållet köpt .... Det fortsätter jag med...

På pappret blir det faktiskt inte dyrare.... och om man skall räkna in arbetskostnaden..... då blir det faktiskt billigare att köpa än att ta eget...

Så här lär det inte blir fler höskördar...

Fördelen med att köpa är dessutom att jag kan reklamera om det är dåligt..:devil:

Det kan jag ju inte om det är egen produktion som gått åt skogen..

Ja med tanke på alla fördomar som figurerar om sådana här jobb så är man märkvärdigt oumbärlig...:laugh:

jobbar man som jag natt o helger så är man i princip oumbärlig...ingen vill ju jobba sådan tider....men jag har aldrig förtsått de där med jobba vanlig vecka....i mina ögon inget liv bara ett existerande...:laugh:

ja ja ..alla är vi olika ..tur de...:laugh:

håller med du i allt....:laugh: dessutom kan ja köpa de höet jag vill ha ....så räknar man in allt bli de billigare att köpa...o dessutom är de mindre svetigt o mer ledigt med...:laugh:

McMarco - tror att jag och Cho åker på fredag eftermiddag, så vi är där framåt kvällen. Vilket flyt med ridhus:) Vår granne byggde ju samma höst som vi byggde gården. Tackar vi för!

Jag älskar sommaren, och ligger gärna på stranden. Dock inte på de packade populära stränderna, utan vi väljer andra ställen, gärna textilfria:o Där är aldrig så fullt. I sommar åker vi till Kroatien, jag och maken. Bara jag har ett parasoll, så älskar jag att ligga i värman, och ta ett dopp emellanåt.

Jag gillar hösten också, den är skön och vilsam. Inte så mycket krav. Men vintern - är trevlig i små portioner. Inte från november till april:mad: December/ januari räcker.

Starling - fina djur du har!

Vilka fina bilder :laugh:

Jag satsar på beach 2016 :crazy: Fast jag älskar sol och värme och kan ligga och sola och bada hela dagarna :love:
Fast numera åker jag långt bort och solar så ingen känner mig, men 2016 ska jag ta mig ut i hemtrakterna igen.

Är så sugen på att åka med på tantcampen men har ingen möjlighet så jag hoppas också att det blir en repris senare :banana:

Behöver du ved? Tja, för det fall du har vedspis/kamin...

Sopsäckar har jag massor av - hivade spån i 80 säckar i somras...

Åh vad spännande det ska bli! Roligt att träffa alla! Nästan alla...

Har fotograferat månen ikväll fast bara med min digitalkamera så det blev som det blev.

mnen001.jpg

Idag har äldsta dottern o jag handlat lucern+mineraler till 4 åringen. Av någon anledning så halkade det med ett nytt stalltäcke (pålle fyller 4 nästa vecka ville ha en present sa dottern)fleecelindor med resår,godis,ryktsten o en Pikeurjacka oxå:angel:
Madam stod i hagen o njöt i solen och där fick hon vara ifred så bilder på det nya täcket får ni se imorgon.

Yngsta dottern släpade sen med mig till IKEA för att kolla på klädförvaring (hon vill göra om hallen) men vi handlade inte idag, jo den obligatoriska korven förståss, så det blev ett billigt besök.

Jag har haft en släng av tantförkylningen men känner mig rätt OK nu.
I övrigt har det inte hänt så mycket under veckan,jobbat och legat nerbäddad resten av tiden.

För er andra har det ju hänt både det ena och det andra så pepp, tummar upp och kramar till er alla utefter behov

Snacka om måne!!

Måste erkänna.....ljög tidigare ikväll :angel:
Jag älskar oxå att ligga i solen o stekas levande :love: om det finns parasoll,hav o dricksvatten en sekund bort! Fast inte hemma,det har jag inte ro till,nä då måste jag bege mej utrikes någonstans.Att resa är, förutom hästarna då,en av mina stora passioner i livet! Tyvärr blir det inte så ofta då detta nöje inte är så lätt att utöva med pållar i stallet.
Men när det blir av så brukar det bli lite längre.
Jag tar därför heller aldrig sommarsemester. Och jag älskar hösten!
Vintern tycker jag är en bra tid att fly!

Starling,jättefina djur! :love:

Liknande trådar

Hästmänniskan Samma som forut.. Rent chat om allt, speciellt vara pallar. Bild pa pallar, er sjalva, barn hundar makar/sambor, katter , diskmaskinen...
97 98 99
Svar
1 967
· Visningar
114 696
Senast: Tajger
·
Hästmänniskan Flytta traden om den ligger fel... Jag fryser, enormt.. det ar sa hemskt att jag inte vill vara ute i stallet/ladan.. gor saker fort...
2
Svar
20
· Visningar
3 311
Senast: moholmarabs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka