Sv: Tant och gubbe traden part 6
Nu har tant kat handlat sadel igen.. denna gang samma sadel som jag hade (western) men MED horn nu lol.. Bra pris ocksa 3000 och anvand endast nagra ganger.. Sa nu MASTE tant Cho kopa dressyrsadeln lol..
Och dagens aventyr. Akte ner och hamtade ho, men tog bara med mig 15 balar da backen kandes hal nar jag lamnade. Just sa jag skulle kunna komma up. Petra hasttjej var med ocksa..
Vi kom i backen, jag tar full fart och gasar pa och sen var det stop!! Borjade glida baklanges igen och sen var hovagnen uppe i drivan, gick ut och tittade och under nysnon fran igar var det ren isgata och snorhalt, holl pa att satta mig flera ganger..Sa det vara bara att ringa till granne med traktor och han kom och drog upp mig igen.. Borjar bli lite genant detta... Jag maste aka och hamta ho igen pa fredag (dag) sa jag har. denna lasten racker bara en vecka for mig.. ar INTE happy for tillfallet..
Sa nar granne var har och vi tjattrade sa kom jag ju pa att han saljer ho.. 1.50 kg och han levererar.. Sa jag har bestallt 3 ton till nasta vinter.. PLUS han kommer over med hovagnen OCH elevatorn sa jag kan fa upp allt pa rannet. Ett ton per vagn och nar den ar tom ringer jag sa kommer han med mer. Hur bra ar det? Tanker val att 3 ton skall racka ett litet tag i alla fall..
Det var de goda nyheterna.. Haller pa att tvatta har sa skall strax hanga ut lite igen.. solen skiner men det ar kallt i skuggan...
Ja, vad jag vet sa kommer tant cho och tant tajger fredag kvall.. Lordag blir det Grodis, Idavallen, Mirameja ochVoffie (om Voffie inte kommer fredag kvall med cho och tajger). Nej vi kanske inte kan gora allt som var tankt men en hel del gar det nog att fa gjort.. Som tex hanga mina alghorn pa vaggen pa huset, stoppa jullador upp pa vinden, Stada upp i stallet och gora soppasar att ta till atervinningen, borsta hastar, mata hastar, gulla med hastar... Och sa forstas ata och dricka, kaffee paus fas minst 4 ggr om dagen lol..Vandra i skogen och mata radjur om vi ser nagra, eller bara vandra.. ta med vinterstovlar, handskar (arbets variant) och jag aterkommer med vaderrapport nar det ar lite narmare.. Camera ar bra att ta med.. och pannlampa ocksa. Har ju ingen el i stallet..
Sa aven om det verkar bli 10 sma negerpojkar sa far vi nog skoj i alla fall och kommer att sakna de som inte kommer.. Vi far val planera en "rikstraff" for nasta ar i host ngn gang, med eller utan hastar.. ta med familjen och hasten och hundar etc.. Vilken grupp av folk det skulle bli lol..
Nu ar tvatten klar, sa over and out.. toots