Tant och gubbe traden part 6

Sv: Tant och gubbe traden part 6

Lobell - är du snäll och lägger upp din kalasiga beskrivning på hur man lägger upp bilder igen! Jag suger verkligen på att lägga upp bilder...

Ok :)

Lägg in bilder på t.ex pixbox.

Klicka på bilden, så den är stor. Högerklicka. Egenskaper.
Markera och kopiera URL adressen, se till att den är "synlig".
Klicka på fyrkanten här uppe ( infoga bild) som ser ut som ett berg.
Ta bort texten som står, och klistra in.

Känns som "Tio små negerpojkar" (får man säga så?) med tantcampen. Vilka är det som kommer egentligen? Är det för tidigt, med tanke på snöläge och så? Kan vi få gjort det vi ska? Jag är inte superhändig, men arbetssam;)

Annars har vi fint väder här i Halmstad. Sol och 8 PLUS-grader. Tage ska promenera lite, men jag är lite orolig för hans ena bak, han är ganska svullen ännu. Vi har ju en vet tid på tisdag, får väl ringa och förvarna att de kanske får kolla det här bak också:(

Nu har tant kat handlat sadel igen.. denna gang samma sadel som jag hade (western) men MED horn nu lol.. Bra pris ocksa 3000 och anvand endast nagra ganger.. Sa nu MASTE tant Cho kopa dressyrsadeln lol..
Och dagens aventyr. Akte ner och hamtade ho, men tog bara med mig 15 balar da backen kandes hal nar jag lamnade. Just sa jag skulle kunna komma up. Petra hasttjej var med ocksa..
Vi kom i backen, jag tar full fart och gasar pa och sen var det stop!! Borjade glida baklanges igen och sen var hovagnen uppe i drivan, gick ut och tittade och under nysnon fran igar var det ren isgata och snorhalt, holl pa att satta mig flera ganger..Sa det vara bara att ringa till granne med traktor och han kom och drog upp mig igen.. Borjar bli lite genant detta... Jag maste aka och hamta ho igen pa fredag (dag) sa jag har. denna lasten racker bara en vecka for mig.. ar INTE happy for tillfallet..
Sa nar granne var har och vi tjattrade sa kom jag ju pa att han saljer ho.. 1.50 kg och han levererar.. Sa jag har bestallt 3 ton till nasta vinter.. PLUS han kommer over med hovagnen OCH elevatorn sa jag kan fa upp allt pa rannet. Ett ton per vagn och nar den ar tom ringer jag sa kommer han med mer. Hur bra ar det? Tanker val att 3 ton skall racka ett litet tag i alla fall..
Det var de goda nyheterna.. Haller pa att tvatta har sa skall strax hanga ut lite igen.. solen skiner men det ar kallt i skuggan...

Ja, vad jag vet sa kommer tant cho och tant tajger fredag kvall.. Lordag blir det Grodis, Idavallen, Mirameja ochVoffie (om Voffie inte kommer fredag kvall med cho och tajger). Nej vi kanske inte kan gora allt som var tankt men en hel del gar det nog att fa gjort.. Som tex hanga mina alghorn pa vaggen pa huset, stoppa jullador upp pa vinden, Stada upp i stallet och gora soppasar att ta till atervinningen, borsta hastar, mata hastar, gulla med hastar... Och sa forstas ata och dricka, kaffee paus fas minst 4 ggr om dagen lol..Vandra i skogen och mata radjur om vi ser nagra, eller bara vandra.. ta med vinterstovlar, handskar (arbets variant) och jag aterkommer med vaderrapport nar det ar lite narmare.. Camera ar bra att ta med.. och pannlampa ocksa. Har ju ingen el i stallet..
Sa aven om det verkar bli 10 sma negerpojkar sa far vi nog skoj i alla fall och kommer att sakna de som inte kommer.. Vi far val planera en "rikstraff" for nasta ar i host ngn gang, med eller utan hastar.. ta med familjen och hasten och hundar etc.. Vilken grupp av folk det skulle bli lol..
Nu ar tvatten klar, sa over and out.. toots

Tant Macaroni fixar, bara svara på vänförfrågan så lägger jag in er i gruppen.

.........

P.S. Jag fick inga träffar på den stavningen, däremot två stycken olika Ann-Sophie Zollner. Kan någon av dem vara du?

----------

P.P.S. Ser nu att Brimmis redan fixat :)

Senast ändrad:

Jag har nog allt tänkt mig bort mot de värmländska skogarna. Vilken dag kommer du Tajger?

Tänkte bara tala om hur glad jag är just idag. Ryktena har gått på bygden ett tag, men jag fick det bekräftat idag.

Grannen som bor knappt 1½ kilometer bort genom skogen ska bygga ridhus!!! :laugh: Hon sätter igång så fort marken blir möjlig att arbeta med. Och hon vill gärna ha oss från vårt stall där att rida. Det är så otroligt perfekt :bump::banana:

Jesus vilken flax.....

Jag har visserligen ridhus 5 kilometer här ifrån... Men där huserar bara hoppintresserade och hindren står alltid uppställda där inne... Så det är inget för mig.

Idag har jag i alla fall varit ute med unghästen... Fröken grå i 1½ timme.. Vi har fått oss en riktig genomkörare fysiskt både hon och jag. Inget avancerat utan en vanlig hederlig promenad vid handen. Vi har gått över knaggliga mossar, hoppat över krondiken, plöjt genom ungskogsgallringar, och passerat genom gårdar...

Fröken var mycket pigg och taggad på detta nya äventyr... Hon har ju knappt varit av gårdsplanen på hela vintern och lite till...

Fröken röd fick vänta i stallet under tiden... Mindre populärt, men eftersom den lilla rackarn inte vill vänta snällt i hagen när jag jobbar med Bäcka så finner jag inte någon annan lösning.

I morgon är det tänkt att piloten skall komma hit... då blir det andra gången under ryttare för Fröken grå...

Syrran:
Förstår att Fröken Grå gillade att komma ut på äventyr:).Har du som jag snö kvar så var det mycket bra gjort av dig att gå på delvis obanad väg så långt:bow:det är tröttsamt!

kl
Igår var jag så less på allt pga snön som kom så jag gjorde inget med mina men idag tog jag tag i det igen.

D. fick komma ut på kort ridtur och H. promenerades samma sträcka.Vi tog av D:s snösulor i måndags och dom hade behövts idag.Det byggdes upp jättelika klampar av snö och småsten:crazy:.

Är så oändligt trött och allt förfaller här hemma.Fem av veckans sex arbetspass är i allafall avklarade:).I morgon jobbar jag kväll och ledig dagen därpå så det räknas inte riktigt.

"Lobell och Grodan, tant camp

jag tänkte åka härifrån vid 7 på lördag morgon, så det betyder Lobell ca 8 ? och Grodan ca 9? med reservation för min förmåga att uppskatta tid"

Jag är osäker på och har dålig fantasi beträffande mat, men jag kanske kan fixa tzatziki, chips och grönsaker med dip och GODIS - det rimmar på Grodis ;-).

Jag verkar få lite snurr nu på att det kan funka för mig att åka på Concentration Camp, Yiiihaaa! (Ska bara försöka "placera" ut äldste sonen...)

Syrran:
Förstår att Fröken Grå gillade att komma ut på äventyr:).Har du som jag snö kvar så var det mycket bra gjort av dig att gå på delvis obanad väg så långt:bow:det är tröttsamt!

Erkänner.... Vi har övervägande barmark... Men i ungskogsgallringen låg det ett par dm snö... och under den en faslig massa ris... Så där blev det höga knälyft för både mig och Bäcka...

Men kallblodstravare är generellt mycket pigga hästar... Så tempot var friskt och jag blev rejält svett...

se där ja...:laugh: de är till att ligga i hårdträning för beach 2011 förstår jag:laugh:

jädra skit dag...:mad: lyckades krascha ena axeln idag...is under snön o gjorde en saltomortal värdig en elit gymnast....shit

men så länge jag inte rör armen något så är de uthärdligt....

nåja efter diverse besvär o sadla Springaren med en hand så fick jag mig en tur i solskenet så dagen var inte helt åt helsike :laugh:

Som det ser ut idag, kan jag inte åka.
De som jobbar på sambons jobb , har så långa pass i sitt normala schema att det är svårt att få nån att hoppa in extra.
Den som han brukar byta med, har en döende bror på sjukhuset tyvärr,så han tycker inte att det känns aktuellt att fråga honom.

Vad tråkigt! Tråkigt på alla håll.

Vi håller det öppet iaf, saker har som bekant en benägenhet att lösa sig.

Det är ju lite att mickla med när man har samlat på sig både barn o häst... Jag har ju en binge barn och ett gäng djur. ;-)

Håller tummen!

Tillhör inte dem som jagar beach-formen... Har gett upp det för många år sen ;)
Men visst.. ett eller annat kilo är ju inte fel att jaga på flykten..:D

Samtidigt är ju tanken att jag måste sätte lite "arbetsmuskler" på unghästen så jag med gott samvete kan sätta mig upp på henne... Vi får väl mötas på halva vägen ...

Tokigt med axeln... Man är rätt beroende av att båda armarna fungerar hyfsat. Hoppas att det bara är ömt och stelt och ingen större skada skedd....

Så synd med er som inte kan komma. Jag hade verkligen sett fram emot att få träffa er. Men det kommer säkert nya tillfällen.

Ajajajajaj, det lät inte särskilt skönt! Man är rätt begränsad med en arm. Hoppas det inte är nåt brutet bara.

McMarco, va kul att få ett ridhus så nära:D Här har vi ett i grannbyn så när det är dax så fär jag väl stoppa in flickorna i transporten och fara dit.

Va ska man med beachkropp till när det finns vass :angel:

Kom ihåg att kolla in supermånen i kväll! Dottern ringde och sa att den är huuuur stor som helst och jag är tvungen att gå ut och ta kort på den när den kommit så pass högt upp så vi ser den. Det är 18 år till nästa vända med supermåne!

Liknande trådar

Hästmänniskan Samma som forut.. Rent chat om allt, speciellt vara pallar. Bild pa pallar, er sjalva, barn hundar makar/sambor, katter , diskmaskinen...
97 98 99
Svar
1 967
· Visningar
114 698
Senast: Tajger
·
Hästmänniskan Flytta traden om den ligger fel... Jag fryser, enormt.. det ar sa hemskt att jag inte vill vara ute i stallet/ladan.. gor saker fort...
2
Svar
20
· Visningar
3 311
Senast: moholmarabs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V