Tant och gubbe traden part 6

Sv: Tant och gubbe traden part 6

Här går det fint att lagra hö och så länge våra kroppar hänger med och lusten att ta eget finns så kör vi på. :D

ha hmm du gav mig en ide.....:idea: undrar om de finns en marknad för hästavbytare.....

kunde ju ta hand om hästar o stall när ägarna vill ha semester....kan de vara någon ide tro...

jodå..axeln lever ....känner jag....:p de flesta färger finns där...mest mörkrött...tejpat rejält ...tur de var höger:D förvånansvärt va man klarar med en arm...tar mer tid men går gör de....nåja dödligt är de väl inte ens för en karl..:o

Oj vad månen bländades nu när jag var ut och nattade flickorna! Snacka om att det är ljust ute i kväll/natt.

Hörde några stackars svanar eller gäss som flög över gården nu mitt i natta, vart dom ska ta vägen i detta snöland de vette tusan :eek: Hörde ugglorna som hoade oxå.

Det har tinat undan bra i dag men än är det massor med snö kvar. Vi får innerligt hoppas att det blir så varmt till veckan som dom lovat, de där vädergubbarna för nu räcker det. Nu vill vi ha vår!!

Här lyser också månen och det är minusgrader.
Men hoppas också på att snön smälter bort i veckan, det var ju så bra före snön kom :laugh:

Så du har inte några nära döden upplevelser då :p Skönt att höra!
Ta det vackert bara,som du säger till alla oss andra med olika krämpor,vi är inte 19 längre :D

Hästavbytare,tja,skulle vara ett kul jobb,men tror du verkligen det skulle gå??

va fan säger du kvinna:eek: jag trodde man aldrig blev äldre än högst 20...i alla fall inte i skallen:D:D

de är de som är problemet med att bli äldre....kroppen åldras men inte skallen....nåja friskt vågat hälften vunnet ...

nää tror inte de skulle gå rent ekonomiskt....hästfolk skall ju ha allt gratis helst...ständig brist på pengar i den branschen...så de funkar nog inte alls..kanske lika bra de....

har inte någon häst brutit benen förr så gör den väl de då....:laugh:

nähä---en annan som har lite ansvar får väl se till att falla i coma nu:laugh:

ska jobba övertid i morgon bitti...så kan Springaren få en ny sadel...:p

natt med er TANTER...o sov gott o vakna torrt när de blir dags för er....:D

Nänä,i huvudet blir vi aldrig äldre :D Men huvudet fattar (pga sin ringa mognad??) ju heller inte att kroppen blir det,men kroppen märker det tydligt vid diverse missöden :p Tror det är därför huvud-kropp är i ständig konflikt :crazy:

Precis min tanke,man ska väl inte behöva betala för utförda tjänster när man är hästägare? Det kostar väl tillräckligt ändå :D

Nä nu säger min kropp att det är dax att sova,eller om det är huvudet??
Vet inte,varit vaken ett dygn snart........ G´natt!!
Snart?? Jag HAR varit vaken MER än ett dygn.......Ja där ser ni vad nattarbete gör med förståndet....

Senast ändrad:

od morgon på er... Hoppas ni sovit gott alla...

Jag tog en sen promenad i går kväll med hundarna för att njuta av månen.. Den var verkligen mäktig.
Sen vaknade jag till en otroligt vacker vintermorgon... Naturen insvept i silver.. och luften klar... Det har varit rejält kallt i natt.
Hundar och hästar har fått sitt nu på morgonen...
Sitter nu och njuter en mugg med kaffe....

Idag blir det en bra dag.....

God morgon! Här har vi en dimsvept morgon, men det blir nog fint när solen orkar ta sig igenom (hoppas iaf jag som hängde ut tvätt igår...)

Gubbe - illa med armen, hoppas den hämtar sig snabbt.

Visst är det ett skit det där när inte huvud/kropp kan vara synkade, fast det är kanske lika bra det, tänk så hade vi varit lika gamla i huvudet som kroppen visar:eek:

Och jag undrar om inte våra "tantidéer" eller vad jag ska kalla dem, hänger ihop med att hjärnan faktiskt börjar fatta att den inte är så ung längre. Det här med att hoppa, t ex. Jag älskar ju egentligen att hoppa, och har gjort en hel del tidigare, men nu fegar jag. Rida ut och släppa hästen i full galopp - nåja, det kan ju bero på att jag har en så snabb häst också:crazy:

Men inte du, gubbe, din hjärna verkar inte ha kommit dit än;)

Idag har vi kalas för lillpojken, som fyllde 19 för ett tag sen. Jag bakade 5 sorters kakor igår, och nu blir det bullar och tårta:d Som vi säkert har hälften kvar när gästerna gått hem, folk är så dåliga kakätare nu för tiden.

Ha en skön dag, och var rädda om er!

God morgon alla!

Trodde inte jag skulle kunna sova inatt p.g.a. hostan men det gick :) . Hostade som en tok när jag la mig men sen var det lugnt, uppenbarligen. Hostan tog vid när jag vaknade dock så jag väsnades en hel del när jag gick ut till hästarna och gav dom käk. Nu har jag medicinerat mig så det är hyfsat lugnt och jag avnjuter en kopp kaffe. Ser ut på det vackra vädret och funderar på om jag ska sätta mig mot en solvägg och njuta eller om det bara ger baciller och virus mer fart...tål att tänka på.

Skön söndag i övrig, ha det bra alla!

Åhhh vilken underbar morgon :D Solen vräker sej på himlen och tempen ligger nu på -5,6. När jag gick upp i morse var det -11 så det blir nog ett helt gäng plusgrader innan em :bow:

Kikade på flickorna genom webkameran i morse och då låg dom och sov men nu står dom ute i solen och mumsar hö. Ska strax ta med mej dogsen och gå ut och ge dom frukost och mocka och dra av dom lite päls.

Ha en superskön söndag och njut av vårvädret :laugh:

jaha, mkt skrivande och manga ideas .. harlig morgon har med.. skall strax fa ut djuren, jag ar sen igen.. men forst..

grodis, visst behover jag ved, alltid men du skall inte dra pa det.. och tant cho koper skrappasar, du behover val dem igen till hosten att lagga span i. ta med dig sjalv, en flaska blue nun och kom..mat tror jag nog det finns i massor, tant tajger kanske tar med sig kakor?? och vad som saknas kan kopas pa lokala ica och coop..

starling, jag maste ha ett samtal med dig snart. jag planerar ju att visa min pojk i england i 2013 nationals (arab) och forsoker nu planera overnattningar.. skall kora ner till holland och aka over dar, sa det blir en i sverige (skane) en i tyskland och formodligen en i holland ocksa.. MEN har problem att hitta stallen, det finns ju ingen "horsemotel"book for europe.. sa du far garna dela med dig om du vill..

Ho, ja det blir inget ho gjort har... dels har jag for manga trad i vagen for ett ordentligt hofield second sa ar jag for lat for att ga med lien och sla och sen hassja upp det och torka. och sen knyta ihop.. lol.. nej enklare att anvanda mig av grannen Kjell och hans 15kg balar..

Och sa var det beach.. som jag tycker om att vandra pa, ar inte mkt for att ligga och sola men all temp over 20C ar jag i mitt esse.. Som Katrina, kompis i tasmania sager, "You are MAD for living in that climate"... och hon har ratt, detta var 4 vintern i sverige och alldeles sakert sista hela vintern jag ar har. Kroppen orkar inte med langre. Sa jag kommer att dra mig soderut nar det borjar bli kallt igen. Vilket leder oss till

Hast sittare. Gubbe, din idea ar bra och finns allra redan. Bla Stjarnan har borjat en databas med fok som kan tanka sig att "djursitta" nar agare ar borta. Hur den ar uppbyggd vet jag inte, men de "stjarnor" som kommer for det ocksa in till repovningar, och far betalt dels fran personen de sitter for dels fran Bla stjarnan.. Hur STOR basen ar vet jag inte, vissa omraden har val fler an andra, men det finns alltsa.
I usa kande jag en person som hade hastsittarservice pa daglig bruk. Man akte till stallet slappte ut mockade gjorde foder, sa nar agaren kom pa kvallen var det bara att ta in, rida och stalla in palle. Dyrt javisst men hon hade ocksa bortrest service.. Nu har jag inte website just har, men kan finna och ni kan alla lasa om det.. Om det da fanns en ung person med mojlighet att resa over hela landet till olika personer vore det ju toppen. JJag har sagt 100 per dag for 2-4 hastar, mocka och slappa ut, ingen ridning och stanna i hus dar jag haller med mat for tidsperioden. Plus jag betalar resa till och fran. Kontant forstas.. skall de ha skatt och sant blir det ju mer, men endast om de har Fskattsedel..
Det ar en idea som jag tittade in till nar jag kom till sverige men tyvarr finns det inte nog med intresse, da manga ungdomar inte ser det som en laroperiod medans de utbildar sig.. Problemet var inte brist pa folk som behovde hjalp utan folk som ville gora jobbet.. Mocka 4 stall ar ju jattejobbigt tycker de flesta.. Vilket inte tar mer an 1 timme om man har tekniken inne.. jaja, det ar en bra idea, men igen, maste nog andra "outlook" pa ungdomarnas tankade for att fa nagra arbetare..

Sag manen men tyckte inte den var sa mkt storre.. kanke for att traden var i vagen lol..
Nu skall jag fortsatta min stadning, idag badrum somkommer att ta en hel 30 minuter..1x2meter som det ar..
Och borjar bli nervos for anstormningen av tanter..men det skall bli skoj..

Undrar vad jag kan bidra med till campen?Mat och bakverk är jag glad att andra ordnar med,inte min starka sida.Kan ni tänka över vad som mer behövs så tar jag med det.Toapapper är en sak jag tänkte ta med,det behövs ju alltid.Kom med mer förslag.

Vaknade och tänkte tassa tyst till toa utan att väcka särbon.Råkade trampa på hundens svans så hon flög skrikande upp och tre katter,några låg i sängen, for åt alla håll så det blev ett lite hastigt uppvaknande om man säjer så...:D.

Här är soligt efter en kall natt.Det börjar tina,snön åkte av ladugårdstaket med ett brak för en timme sedan.Har varit ute och tömkört D.Tänkte rida H innan jobbet också men behöver ha upp en ensilagebal också.

Hade för mycket på mej,blev svettig och måste in och få på torra kläder under.

Kollar lite på tantcampen - Cho - kycklinggratäng, är det till oss som är där fredagkväll? Köttfärssås lördag lunch och grillad kyckling och potatissallad på lördag kväll. Har jag fått det rätt då? McMarco, nån ostpaj eller spenatpaj eller nåt som också passar till kycklingen hade ju varit gott. Men det ska inte jag bestämma;)

Frukostmat förutom bröd, hade Kat, och vin tar vi med lite till mans (kvinns) och snacks (hemska tanke:eek:) men är det läger så är det! Jag kan ta med nån kaka också, det gillar väl de flesta. Var det gluten som var problem? Och mjölk nån om jag inte minns fel?

Ursäkta om jag tjatar, vill bara ha planeringen klar, det är nog en gammal arbetsskada:)

Nu har jag bakat sockerbullar med vanilj i, ni vet, och en tårta. Igår blev det 5 andra sorter. Gammalt hederligt kafferep!

Kaffe,saft och frukt kan jag ta med(och toapapper då).

Idavallen:Noterar du detta?Visst är det du som skriver in vad var och en tar med?

mirameja, later bra, Lambi ar bast, ett 6 pack skall val racka..lol.. jag har 4 rullar men det gar nog at..
Frukt: bananas, paron, och kanske en pase mojots till pallar.. Fast de tycker om paron ocksa lol.. applen for de som ater sana, eller ngn annan lustig frukt.

Igen, jag har 2 blasmadrasser och en taltsang, plus om tva vill sova i min sang (140cm bred) sa sussar jag i kokssoffan, de som har uppblasbara ta med, det kanske behovs.. sovsack gar utmarkt, jag har varme om det blir kallt, och massor av filtar... racker det inte far vi ta hasttacken hahaha...
och igen, arbetshandskar.. jag hoppas grushogen tinar sa vi kan fa gjort den har bron, skulle nagon ta med sig chainsaw? borrmaskin med bett ar bra ocksa..och en godselgrep eller tva...

nu skall jag ga och lasta av foder.. toots

Liknande trådar

Hästmänniskan Samma som forut.. Rent chat om allt, speciellt vara pallar. Bild pa pallar, er sjalva, barn hundar makar/sambor, katter , diskmaskinen...
97 98 99
Svar
1 967
· Visningar
114 696
Senast: Tajger
·
Hästmänniskan Flytta traden om den ligger fel... Jag fryser, enormt.. det ar sa hemskt att jag inte vill vara ute i stallet/ladan.. gor saker fort...
2
Svar
20
· Visningar
3 311
Senast: moholmarabs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka