Tant och gubbe traden part 6

Sv: Tant och gubbe traden part 6

Jajamänsann, jag har den lilla listan

Fredag kommer
McMarco - Pajer
Cho3 - Kycklingratäng, sallad, plastätsaker
Tajger - kakor

Lordag kommer
Idavallen - Vin
Grodis – Ved 
Mirameja – Kaffe, Saft, frukt, toapapper
Voff - Köttfärssås

Om jag fattade rätt så kunde inte Brimmis heller, jag har läst fort sista veckorna :p

Vin tar jag med till alla, både rött och vitt, så det behöver inte släpas. Enklare med boxar när man är flera så blir det inte så mycket glasskräp:laugh:

Och som Kat sa, saknar vi något så kan vi handla:idea:

Jag har funderat på att skippa pajerna. jag kommer aldrig att hinna laga några i slutet av veckan, och de blir inte riktigt goda om jag måste frysa dem. Jag hade från början förhoppningar om att flexa ut tidigt på fredag, men det kommer aldrig att gå. Så nu har jag funderingar på att baka semmelbullar och ta med mandelmassa med mera istället. Om det är ok?

Nä, ved skippar vi, Kat sa det.

Jag föreslog att jag skulle ta med godis, chips, grönsaker o dip och ev tzatziki - men jag är flexibel så hojta till vad ni tycker att jag ska ta med så att det blir så komplett å riktigt som möjligt. Det är bara att bestämma så ska jag fixa. Jag har tid att shoppa/laga mat (hua :eek: ) på fredag då jag är hemma å vaktar minstingen.

Ska ta en tur till E - tuna nu - återkommer när jag e tillbaka.

Ha en fortsatt bra dag!

Ja hade jag haft en Tage i full kondis hade jag nog inte heller släppt allt i galoppe....självmordsbenägen är jag inte :laugh:

Att jag inte kommit dithän än fullt ut kan ju bero på att min arma hjärna inte är så välutvecklad...:o

Man brukar ju säga att är huvudet dumt får kroppen lida....:D

Alltså ....har ni nu tillgång till en som gillar o baka så ska ni väl ha ett riktigt kaffekalas med grovdoppa o 7 sorters kakor o en tårta ...

så blir de lite kultur med :laugh: hur många dylika kaffekalas har ni varit med om....va....:laugh:

I kväll kl 20.00 på tv1 kan jag rekommendera Lars Mohlins film Vintersaga....:laugh:

visserligen har jag sett den ett antal gånger men är klart sevärd , dessutom känner jag mig befryndad med tjurskallen till bonde :o

Go kväll....

Tillbringat dagen utomhus... Jobbat mig själv svettig med att röja sly.... Nu protesterar kroppen.... Det är ju fanken att man inte lär sig att jobba lite lagom.

Loppan har gjort sitt bästa för att vara ivägen... Och röja sly samtidigt som man har en närgången 2 årig unghäst runt sig är inte den bästa kombinationen.

Pilotet meddelade förhinder idag... Så något jobb blev det inte med Fröken Grå..
Men tror inte att det gör allt för mycket. Tröstar mig med att hon fick ett rejält pass igår... Får fortsätta med lite markträning på ridbanan tills piloten kan lösgöra sig.

Detta bidrog nog till att jag höll på lite för länge med slyet...

Nu skall jag straxt gå ut och göra kvällssysslorna i stallet. Sen skall jag slappa de sista självande timmarna av den här helgen.

Klart det är ok! Jag kanske hinner göra nån paj... fast jag är tidsoptimist:)

Och gubbe - det har vi haft idag! Fyra småkakor, mjuk kaka, bullar och tårta:) Vår sockerkvot är fylld för ett tag framöver. Och min bakkvot här hemma iaf.

Nu börjar det mörkna, maken hämtar pizza, så nu får jag snabba mig och ta in hästarna!

KL
Idag har jag varit riktigt lat och trött, har inte blivit mycket gjort :crazy:
Fattar inte hur jag kunde bli så trött, hoppas jag piggnar till tills natten.
Får nog hoppa in i duschen och se om jag kommer ut som en människa igen eller om jag förblir ett vrak :D

Solen har ju sett underbar ut, men jag har inte varit ute så mycket. Jag får ta mig i kragen i morgon och försöka ta tag i sakerna igen.

Jag hann få lite sol när jag gav hästarna höt. Den värmde väldigt mycket och snön smälter :D ... i övrigt ligger jag lågt, hostar och snörvlar på liksom. Ska uppsöka sjukvården i morgon, är inte i form för jobb än:crazy:...

Då är vi två. Har vilat stora delar av dagen innan jag åkte till stallet.
Där gick jag och myste och fixade en massa. Ligisten gick riktigt bra och nästan inga bocksprång alls.
Efteråt satt jag i ensilaget utanför deras hage medans han åt sitt kraftfoder. Passade på att gå igenom vad jag förväntar mig av honom framöver. :D
En toppendagi stallet helt enkelt. Nu myser jag med Tösen och ska nu titta på Ponnyakuten och dricka mitt tea!

Trött är bara förnamnet...... Fattar inte vad det är med mej:confused:
Slängt all energi på dyngstacken?
Skulle kunna stå å sova!

snart är de inte bara energin som ligger på dygnhögen....de gör du med :mad:

testa o sov 8 timmar om de skulle kunna funka.....hålla på som du gör leder bara till kollaps ....inte särskilt smart...

skit i o sitta här...masa dig i säng o sov ...seså ge dig iväg....

Ännu en härlig strålande solig dag - ytterligare en skön uteritt för vår del.
Det KAN möjligen vara så att jag är tillfälligt ute ur "sadeldjungeln" :bump: (har förtått att det är otaliga hästägare som tillbringar massor med tid där) - har hittat en sadel som fn ligger som en smäck på pålle. En Albion Style, som en dröm att sitta i dessutom och det gör ju inte saken sämre. Sadeln innan var en Bates Caprilli, jag tyckte den var skön men tyvärr för lång för min kortryggade herre. Fördelen är att man kan byta koppjärn och därmed bomvidd. Håll nu tummarna för att den här sadeln kan göra min rumpa sällskap i ett antal år! Bild bifogas
IMG_3456.jpg

moholmarabs: jag pm:ar gärna dom adresser och telefonnummer jag har till olika stall med övernattningsmöjligheter, vi har ett bra i Skåne, ett strax söder om Bremen bl a. Vi åker också genom Holland men stannar inte där utan åker ner till/från Chantilly-området norr om Paris där vi stannar på ett bra hästpensionat nära ett billigt hotell för oss tvåbeningar.

Våra hästar åker i den här:
IMG_1956.jpg

En ombyggd Renault Master, jag har bara B-kort men den här bilen får jag köra med en häst i och det är skönt att kunna turas om på långturer.

Men söte goe gubbe:D,jag har sovit!Fick tom vakna utan klockhjälp i dag:laugh:
Sovmorgon hör inte till vanligheterna här,men idag så!:laugh:

Åh, jag har också sett "mjölkpallen" vi har döpt om den lite här hemma. Vi ser den lite då och då. Den är helt underbar. :love:

Ja vi har ju ett litet speciellt förhållande till "pallar" i den här tråden:D

Kl.

Nu när jag var ner och nattde flickorna var det +1,5 grader nere vid ligghallen :D Härligt!!

Liknande trådar

Hästmänniskan Samma som forut.. Rent chat om allt, speciellt vara pallar. Bild pa pallar, er sjalva, barn hundar makar/sambor, katter , diskmaskinen...
97 98 99
Svar
1 967
· Visningar
114 696
Senast: Tajger
·
Hästmänniskan Flytta traden om den ligger fel... Jag fryser, enormt.. det ar sa hemskt att jag inte vill vara ute i stallet/ladan.. gor saker fort...
2
Svar
20
· Visningar
3 311
Senast: moholmarabs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka