Tant och gubbe traden part 6

Sv: Tant och gubbe traden part 6

jag har frukost mat, egg bacon, pancakes fil,coffee croissants mysli, ost prickig korv, ngn kanske kan ta med brod? polarkakor ar goda, de kommer i havre ocksa (for oss gluten folk).

lobell, trakigt om du inte kommer, men vi kan nog ordna till en tanttraff/zumbacamp hos gubben en annan gang.. dock med sma ar det svart, annars skulle de fa komma ocksa, men tyvarr ar mitt hus inte barnsakert och de blir sakert uttrakade...

idavallen, glad att se dig igen, och bra med saker som kan behovas.. godselgrep blir nog en av de dar sakerna lol.. tyvarr har jag sno, massor av sno sa vi far se vad som blir gjort.. jo, en san dar sak som man anvander nar man skruvar in isolatorer i trastolp behovs. jag har en och en borrmaskin.. maste dra trad for ridpaddock for fol och madeira sedan sno ligger sa djupt i rundcorrallen.. och jag inte har stolp dar. men det kan jag gora senare.. efter folet maste jag ju separera herr mirri fran madeira for nagra mer fol vill jag inte ha..

vitt vin (blue nun, black tower) ar gott om ngn vill ta med sig. Eller en flaska saft typ blabar,svart vinbar eller dylikt..

Nu skall jag ivag och hamta ho.. solen skiner, men vet inte hur halt det kommer att vara i backen.. kan jag komma upp tro?? ja vi far se... ha en bra dag alla..

Go morron på er!

Solen skiner från en klarblå himmel och det är 6-7 minus. Ska alldeles strax gå ut till flickorna och fixa i ordning åt dom.

Ingen spysjuka än så länge för min del och gubben är bättre och sitter nu ute i traktorn och ska köra undan snö och in med en ny rundbal i hagen.

Få se hur det blir för min del på tantcampen. Dels beror det på vad veterinärn säjer på torsdag, dels måste jag nog vara barnpiga på lördag pga begravning. Så räkna inte med mej :grin:

Men säjer som Lobell att det blir väl fler tantcamper förhoppningsvis.

Vet av erfarenhet är att tantcamper/forumträffar brukar återkomma...
De har en tendens att bli beroendeframkallande..

Själv har jag anordnat forumträffar (från ett annat forum) hos mig tre år i rad... Det är mycket trevligt och underbart att träffa alla människor live....

Jag hoppas att ni får det lika trevligt som jag har erfarenhet av att det brukar bli...

Vi som inte kan delta av olika orsaker... Vi förväntar oss regelbundna rapporter och massor med bilder...:D .... eller hur?

Foton är väl obligatoriskt.

Kanske vi söderbor kan ha någon träff?

Min stallkompis ringde precis och frågade var min häst var. Gissa om hjärtat stannade. Många hemska bilder på vad som hänt min ligist.

Frågade om inte E, min medis, var där och då föll allt på plats. Hon hade ridit ut en runda och hon blir körd till stallet så det förklarade varför där inte fanns någon bil.
Så nu har jag lugnat ner mig igen. :angel:

*Skriver under på syrrans inlägg* :D

God morgon på er! I natt har jag nog sovit max 4 timmar p.g.a. envis hosta. Döm om min förvåning när klockan ringde i morse och jag kände mig pigg:confused:...hälsotecken, möjligen?

Luftrören är lika eländiga men på nåt sätt har jag fått lite energi, har ingen feber och funderar på om jag ska hämta lite hö :o . Börjar bli ont om den varan på logen så det måste ju göras.

Solen sken upp morgonen på ett lovande sätt och dagen kan bli riktigt trevlig. Fortsätter det så här är jag tillbaka på jobbet på måndag.

Önskar er alla en skön helg!!!

Hej på er.... Är på så dåligt humör idag så jag tror jag exploderar.... Inte nog med att jag kämpar för att sluta röka, nu har vi fått en otroligt otrevlig överraskning... VATTENSKADA!!!!! hela jävla badrummet..... inte konstigt att mina lungor vart på gränsen till döden...:crazy:

Så nu är golvet uppsågat och isoleringen borta...men jag är för närvarande förpassad till flickornas rum på nedervåningen för att inte bli mer sjuk....

Fyfasiken.... att det aldrig ska få vara nog.... vi som skulle börja renovera köket nu under våren.... :(

MEn, solen lyser iaf... Verkar som om våren verkligen är på väg...å det är ju skönt, är verkligen överless på kyla, mörker och snö nu....

Blääää, är inte alls Glada-Hudik här.....:crazy:

KL*

Vin blir det både rött och vitt :p Vet att smaken är som baken delad;)

Tackar för vännerna och tant och gubbs gruppen på FB, tyvärr är jag lite dålig på att vara inne där, men ibland får jag ett ryck.

Idag står det packning, husvisning, ridning och "höhämtning" på schemat, är väldigt bortskämd, öppnar bara grinden och dörren till foderbordet för bonden när han kommer med traktorn:o

Dopklänningen blev klar igår kväll, så dottern hämtar den idag.

Prinsessan får sin konditionsträning i em, hoppas att det går, underlaget är inte det allra bästa, skogen funkar dock fortfarande. Vi fick ca 2 dm snö ovanpå den blåis som är på flera ställen, hoppas att det tinar fort, jag vill inte ha mer snö:mad:

Kanske man skall göra som Karin föreslog, klaga på Kungens blogg:p

Godmorgon alla pigga o glada!

O välkommen till de som tillkommit!

Själv är jag inte så pigg efter en lite rörig jobbnatt.
som tur är har min son en driftig ass som släppte ut hästarna i morse så jag kunde passa på att handla, så nu är det gjort.
Bara stalltjänst kvar då.....men just nu frukost på färska småfralla,mums!

Kat o jag pratade om råmjölksersättning och det är ett alternativ om man inte har råmjölk i frysen.Kan hittas här:www.stallsonnervang.com eller www.felican.se. Snordyrt men kan rädda liv!
Riktig råmjölk kan man oxå hitta om man går in på www.asvt.se där de listat råmjölksbanker. Kostar ca 500 kr/l.

Jag är värdelös på att länka,ni får gå in o titta själva,ni som är intresserade!

Ja, jag vet.... och det har ju tyvärr läckt ett tag för det har hunnit bli mögel på vissa ställen så vi åker ju på att byta hela golvet...... inte undra på att man vart sjuk och haft lungproblem...

Oj! Blev det länkat per automatik,vilken glad överraskning!!!

Stackars dej cizma,fy f....:devil: för vattenskador!

Nä,fy vad jobbigt!
Kanske tur i oturen ändå att det upptäcktes innan du blev ännu sjukare!
Hade ju kunnat ta ände med förskräckelse!!

Men fy för den lede sicket jävla skit :mad: Men nu kan du ju hoppas på att bli frisk när mögelhärden är borttagen! Nåt positivit i kråksången i af ;)

Jäklarns vilket väder det är! I skuggan nere vid ligghallen är det -4 och bredvid ytterdörren mot väggen är det +17 :D I dag blir en bra dag att njuta av. Gubben skottar snö för brinnande livet, han ska till grannen nu sen blir det rundbal till flickorna.

Cho, du är så duktig så på att länka :bow:

Senast ändrad:

Fy f*n för mögelskador och vattenläckage:mad:...men skönt att det uppdagats så ni får en chans att reda ut det. Har haft läckage i kök tidigare och under flera månader fick vi balansera på golvåsarna innan det torkat ur ordentligt och vi kunde reparera det. Hemsk tid:crazy:

Mej får ni tyvärr stryka från campen,fattas folk på jobbet så ledigt är inte att tänka på:crazy:
Typiskt hade vart jätteskoj att fräffa er alla men det blir kanske fler gånger

Japp, är med där nu;)
Lagt in lite foton på Lyrik på min FB.
Jag glömmer alltid att ta med kameran när jag ska till stallet, så det blir inte så mkt nya foton...:grin:

Fy rackarns för vattenskador.... Det blir ju ett sånt jobb att gå ordning på.. Avundas dig inte....

Vaknade i morse till en strålande sol... klarblå himmel....

När jag gick ut för lite uteaktiviteter blev solen plötsligt blyg och gick och gömde sig bakom molnen som jag inte trodde fanns... Så nu är här mulet.. och småkallt .... och en envis vind gör inte utevisstelse behagligare precis..

Jag som hoppades på bra torkväder och slängde alla hundfiltarna i tvättmaskinen. Nu blir det intressant att se om jag lyckas få allt torrt utan att hänga upp allt inomhus.

Damerna mår bra.... hysterisk fällning pågår.. Nattetid är det kallt... vilket innebär att tjälen slår sitt järngrepp i marken varje natt. Men på dagarna tinar i alla fall ridbanan så den blir användbar. Lite träning blir det i alla fall..

Idag är det tänkt att Fröken grå skall få sig en promenad..

Liknande trådar

Hästmänniskan Samma som forut.. Rent chat om allt, speciellt vara pallar. Bild pa pallar, er sjalva, barn hundar makar/sambor, katter , diskmaskinen...
97 98 99
Svar
1 967
· Visningar
114 698
Senast: Tajger
·
Hästmänniskan Flytta traden om den ligger fel... Jag fryser, enormt.. det ar sa hemskt att jag inte vill vara ute i stallet/ladan.. gor saker fort...
2
Svar
20
· Visningar
3 311
Senast: moholmarabs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka