Tant och gubbe traden part 6

Sv: Tant och gubbe traden part 6

Så synd att sadeln blev en besvikelse. :(

Såg du köpt ridbyxor; är det de där med dragkedja på bakfickorna och sömmar i olika färger? Jag satt nämligen och dreglade över ett par sådana för en stund sedan jag också :)

Det gör inget :)
Jag gillar min westernsadel.

Jag köpte de som inte har fickor bak. Challenge denim. Ljusa sömmar och framfickor. Jättesköna!
Tror de finns i brunt oxå, så får nog åka tillbaka nån dag ;)

Senast ändrad:

KL

Mår lite illa..... Jag trodde man kunde äta obegränsat med semlor. Det kan man inte om man inte ätit middag (tog bara en macka)

Tryckte i mig en rejäl bit semlekrans hos ett par vänner för att sedan gå hem och stoppa i mig en pinfärsk semla från mitt favvokodis (gubben hede handlat)

....och snart ska jag ställa mig med fredagsmysmaten.......inte sugen precis.

Pratade nyss med Medisen Maja. Stallisen ska ta med henne ut på en guidad tur i omgivningarna på måndag. Sen kommer hon att "ha" Kelly måndagar och onsdagar. Båda två favvodagar till mig eftersom jag har dagis då men jag kan nog byta en av dagarna till torsdag istället.

Nu ska nog Kelly få mer regelbubden motion. Det börjar bli dax nu att öka på mängden ridpass i veckan. Till Skagern måste hon ju vara i hyffsad form igen.

Haha, jag stod och tittade på en semletårta häromdan i affären. Mådde nästan illa, för jag föreställde mej förstås att jag skulle äta den själv :)

Gott med medryttaren, hoppas det kommer funka fint.
Nästa vecka ska vi skola in våra på dagis. Sen hoppas jag få lite tid att lägga på Trullan, i lugn och ro, och i dagsljus :)

Idag var det så halt utanför stallet att vi knappt kunde gå med hästarna. Livsfarligt med den nya snön som kom :mad:

Gick en runda med dottern och pållen idag. Stigbett på. Han visste precis vad som gällde, gick som ett lamm:) Han har kanske sett ett sånt förut, han var ju hingst tills han var 4, så det är nog ganska troligt. Han var inte riktigt nöjd, gnisslade tänder en del.

Det är väldigt blött nu, snön försvinner nog i morgon. Hoppas...

Vi var tre vuxna, tre buskillar och en tonåring som frossade. Mest åt 4-åringen. Den fanns det ingen botten i ;)

Tack! :bow:

Nu förstår jag varför jag inte kunde hitta den.

Härlig bild Kat, bra att kunna spara lite mat tills senare;)

Skicka gärna inbjudan till mig också. Jag var ju där - men jag accepterade tydligen inte för nu har gruppen försvunnit. Fast det kanske inte är samma grupp?

Kul med fler MCO ägare, jag har en tös på två år. Sen har jag en gammal sötkatt som är min griniga gamla gubbe.

Hästen är en fullblodskorsning som jag tävlar med i hoppning och dressyr, blev inte så mycket i fjor pga skov i min sjukdom och händer som inte vill som jag vill.

Jag har SLE, Sklerodemi och Reynauds sjukdom. Käkar så mycket medicin att pensionärerna blir avundsjuka. Haha

Vägrar dock falla ner i självömkan utan kör hårt sen får det bära eller brista.

I måndags var det dressyrträning för oss och det var tur att älgjakten var över för annars hade vi haft problem.

I tisdags var det veckans hoppträning och där uppstod blodvite. Skulle hoppa en trippelbarr och jag ville att O skulle hoppa av i tid men han tog ett galoppsprång extra vilket gjorde att det blev ett helikopterhopp och han sköt mig ur sadeln men jag landade klockrent mitt över honom men min näsa och hans hals möttes lite våldsamt. Skrämde de andra men det är sånt som händer. Vågar jag skriva att hindern låg på över metern?
Pålle var jätteduktig.

I onsdags gick han ponnyridning med glad tioåring som verligen gillade att kunna galoppera flera varv i bra tempo. Han tyckte det var superkul och tog det verkligen lugnt med henne.

I dag har vi lekt frihetsdressyr i ridhuset och blandat rusningar med kli och mys. Jag gillar verkligen min ligisthäst.

Yippie, nu har vi bokat ridresa till hösten:) Det bär av till Spanien för en veckas ridning med glada vänner. Om det är nån som är intresserad av att hänga med, så PM:a så får ni plats och datum, ifall det finns platser kvar.

Har nattat hästarna och druckit lite rödvin, så nu är det snart nattidags:) De vill väl ut i morgon bitti igen...längtar efter uteperioden.

Jag finns också på FB men har inte använt det så mycket, gärna om du kan lägga till mig som vän så jag kan komma med i gruppen :laugh: Eva Glennåker är namnet

KL*

har haft "lite" att göra, så knappt hunnit läsa ikapp. I alla fall så är det nu två väldigt intensiva veckor på gång, tant camp nästa helg:p, helgen därefter dop för barnbarn och så flyttar jag.

Missade lite i planeringen så när dottern ringde om broderiet på dopklänningen så sade jag "det är lugnt det tar jag efter jag flyttat" med påföljd att hon fick ett sammanbrott:crazy: och då insåg jag att jag tagit fel på ca tre veckor:o så det var bara att sätta igång, så jag har broderat, packat, ridit, jobbat och sovit, det är väl ungefär vad jag gjort nu:p

Brimmis Väntar med spänning på fölnyheter

Voff Jag är inte den som är den, jag hakar på vadet:p

Välkommen Starling:D

Och jag och Prinsessan har haft lite hoppträning eftersom det fallit lite lämpliga träd i skogen mitt över våra stigar. Förta gångerna över hoppade hon som om det var skyhögt, lite grenar osv stack upp så totalt gissar jag höjden till ca 70-80. Hon hoppade en halvmeter över, hehe

I alla fall efter att tagit det om och om igen så taxerade hon rätt och anpassade språng efter höjd, dock när vi kom den vägen igår barbacka så vågade jag inte hoppa, dels för hennes ibland grodsprång, dels för att efter så kör hon gärna en bock serie om jag inte är snabb nog att få upp huvudet på henne, kan vara lite marigt utan sadeln, jag har visserligen suttit på halsen på henne och hon har hjälpt mig tillbaka, men utan pall i skogen står man sig slätt efter ofrivillig avsittning, kan ju ta lite tid att hitta lämpliga pall substitut:angel:

KL*

Lobell och Grodan, tant camp

mitt telefon nummer är 070-5771188, jag tänkte åka härifrån vid 7 på lördag morgon, så det betyder Lobell ca 8 ? och Grodan ca 9? med reservation för min förmåga att uppskatta tid:p Pm:a mig era nummer så vi kan prata innan jag kör iväg, kan vara bra att veta vart:p

Kat, jag lastar lite bra att ha grejor i bilen så få vi se vad som behövs.

Och alla, här är listan igen :p
Fredag kommer
McMarco - Pajer
Cho3 - Kycklingratäng, sallad, plastätsaker
Tajger
Pinto (ev)

Lordag kommer
Idavallen - Vin
Brimmis
Grodis
Lobell - Grillad kyckling och potatisallad
Mirameja -
Voff - Köttfärssås

Bra med lista! Vad ska jag ta med mig? Mer vin? Frukostmat, eller nån måltid till? Bara säg!

McMarco reserverar sig för fredagen. Det kanske blir så att jag får lov att köra först på lördag morgon, men det bestämmer jag lite senare i veckan. Jag har också funderingar på om jag ska ta med mig semmelbullar med tillbehör (grädde, mandelmassa osv.) istället för pajer. Mat kanske det blir så det räcker ändå?

Jag kan ordna in dig i FB-gruppen, men då måste jag skicka en vänförfrågan först :)

Jag är fortfarande osäker på om jag kan åka.
Sambon har ingen som kan ta hans arbetspass.
Bonusbarnen är hos mamman och av princip byter hon inte helger, samt att det blir för långa dagar för dem att vara med dem utan nån vuxen.
Sonen ska både flytta och ev jobba helger i Västerås.

Så jag är inställd på att inte kunna åka om inget händer i veckan.
Men blir det fler tantträffar hänger jag gärna med :)

Hoppas vinet är rött. Vitt kommer inte ner i min strupe. ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Samma som forut.. Rent chat om allt, speciellt vara pallar. Bild pa pallar, er sjalva, barn hundar makar/sambor, katter , diskmaskinen...
97 98 99
Svar
1 967
· Visningar
114 698
Senast: Tajger
·
Hästmänniskan Flytta traden om den ligger fel... Jag fryser, enormt.. det ar sa hemskt att jag inte vill vara ute i stallet/ladan.. gor saker fort...
2
Svar
20
· Visningar
3 311
Senast: moholmarabs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka