Tant och gubbe traden part 6

Sv: Tant och gubbe traden part 6

Kellys juver såg ut som en vättskefylld diskhandske i två mån innan fölning. Men så var det å andra sidan hennes tredje föl även om det gått flera år mellan varje bebis.

Och de där vaxpropparna kom och gick och kom och gick.......Men när mjölken väl rann ur tuttarna var det bara tre dagar kvar. Hon gick ju en vecka över tiden också.

*God kväll*

Äntligen är denna helg över. Trött så in i...:cool: . Ledig i morgon och har sen dagpass 7-17 resten av veckan. Ska bli skönt att ha lagom arbetsdagar ett tag.

Passar bra att jobba lite häst då...få lite luft...kan säga att den varan har vi inte så mycket av "där inne" ...

Jag hoppas verkligen du får några långledigheter då och då med såna jättepass som du har.

Slinker in en snabbis.... Försvinner väl ut i tystnaden nu i en vecka eller så... Får jag tid över så slinker jag in här... men lovar inget...:D

Fröken grå har idag tagit ett stort steg mot att bli ridhäst.. Hon har haft ryttare på ryggen för första gången och det har gått väldigt bra alltihop..

Piloten och Bäcka sköter sig båda två med den äran...

Totalt satt piloten upp och ner en två tre gånger och sen har de med min hjälp knatat ridbanan runt ett antal varv...

Inga konstigheter... Bäcka positiv hela tiden ... och inte det minsta bekymrad över uppsittningar och avsittningar...

Jepp nu är vi på gång...

Tyvärr övningskörde vi lite för länge så det hann bli mörkt ute innan vi kom igång.. därav saknas bilder på evenemanget... Min mobilkamera klarar inte ljuset från ridbanebelysningen...

Har en tekniknörd till karl så det sitter redan en webkamera i ligghallen :laugh: Känns ju helt okej nu att ha lite koll på damen. Jag tittar och känner efter tecken men än så länge är det "bara" juvret som håller på att fylla på. Läste nånstans att det fylls på 2-4 veckor innan fölning, stämmer det?

Morsan fyllde sitt ett par månader i förväg... Vissa dagar kunde droppa lite klar vätska ur juvret och vissa dagar inte.... Vaxproppar fick hon aldrig...

Långledighet???:confused: Vad är det för nåt? På nuvarande schema finns inget sånt alls men det är schemaändring på G så förhoppningsvis rättar det till sig framöver ;)

kl

Skit,skit,skit!Min resa till tantcampen kanske inte blir av:(.Jag hade ju planerat att särbon skulle hälsa på sin dotter som bor i närheten och jag skulle få både chaufför och sällskap.

Dottern hade gett klartecken men nu ska hans mamma opereras och kommer antagligen hem just den helgen.Han har lovat att hjälpa henne,hon bor ensam och dottern,alltså min särbos syster, åker utomlands i samma veva.

Jag gillar inte att köra så långt ensam men måste jag så får det ju gå.Men absolut inte i min gamla bil som just nu känns lite knepig...Enda alternativet är om jag kan låna bil men det vet jag inte än.

Har sett fram emot att träffa Kat och er andra!

inget juver pa madeira alls.. var inne och gravde runt och fortfarande tomt.. jaja, det kommer nog sa smaningom. dock var hon sur och tyckte inte alls om att jag var under hennes magge.. folis for runt ocksa, tydligen irriterad pa ngt..
OCH nu har jag namn for bade sto och hingst fol.. Blir det en colt sa fortsatter vi i dryckes traditionen med MA RoseBank TB. Mirri heter ju egentligen TB Amyr Rose Prince, sa vi far in de dar blomstren ocksa.. Madeiras mamma ar Ambrosia, mormor ar Matuz Rose (Matteus Rose), och mormors mor ar Rose Dean... Kallar val folet Banker eller ngt sadant..haha kommer att gora mig en formogenhet..
Nu ar det dags for groten, spisen ar varm och vattnet angar, toots till yalls

Känns verklligen positivt att mina surt förvvärvade skattepengar används på bästa sätt:angel:

Verkar vara ett riktigt skitschema.....

jobbar ju 12 och 13 timmars pass men aldrig mer än 2-3 pass åt gången sedan ledig lika många dagar o var 5 vecka är helledig....

de är verkar pyton ju......de får ni ändra på:p

well shit shit och mera av detta.. och sitter och tanker.. kan du ta dig till Orebro/Karlskoga/daromkring?? Tant Macaroni aker ju pa fredag, idavallen och Grodis aker pa lordag... Pratade med grodis pa fb tidigare och hon skall kontakta idavallen.. NAN maste ju kunna plocka upp dig pa vagen..

Hoppas "svarmor" blir bra och allt loser sig pa den fronten.. Och banne mig, vi skall fa hit dig pa ngt satt.. Dont despair, det skall ordna sig..

finns ett alternativ till.....du kan hyra en bil ...ok hyr ut till skapligt pris....särskilt över helgen....

åk du..de är ju ljust länge o ta tid på dig så går de säkert bra.....håll granarna på höger sida bara....:laugh:

Kat :Snällt att du hjälper till med alternativ.Det är ju en del dagar kvar än så förhoppningsvis löser det sig.Finns ju tåg och buss också,ska kolla upp det.Blev så besviken bara,tyckte jag hade löst det så bra.

Gubbtjyv :Särbons svåger(som alltså ska åka till USA)är faktiskt biluthyrare:)!Han borde ge mig ett bra erbjudande nu när de reser ifrån allt ansvar för svärmor:idea:,tycker ni inte det?!Fast han vet väl inte om vad det ställer till för mig antar jag....

Vad vår kära Kat inte berättar är var hon hittade namnet...

I systembolagets sortiment, där för övrigt jag har hittat mina framtida drömnamn också ;) Finns många läckra namn (och drycker) där!!

Men Kat- Vad passar bättre än att spinna vidare på namnvarianter på Rose när du bor i RottneROS :idea: Hingstnamnet blev ju perfekt ur många synpunkter.

Synd att det är så kallt när tantcampet är. Annars hade jag köpt med en rosenbuske till ditt torp. En såndär gammeldags sort som hör torp till.

Om du tar dig till någon plats längst vägen via tåg-buss eller nått så kan du åka med mig. Jag tar 45:an upp från Frändefors/värnersborg men Trollhättan och Uddevalla går också att lösa lätt. Vet inte vad som finns uppåt men läs kartan och se om det finns någon vettig ort att sammansluta från.

God morgon!
Trist väder här, duggregnar:(
Är ff risig efter influensan, hostar jämt.

Idag ska jag försöka fixa iväg selen till Finland, ska fixa en låda först.
Sen blir det stallet i em. Det gamla vanliga: mocka, fixa käk och vatten. Ta in och borsta av gubben lite. Gå promenad om det inte regnar. Åka hem.

Håller tummarna för en gammal bekants häst. Står på Ultuna sedan lördag pga perforerad hasled:crazy:, opererad natten till sön.

Känns verklligen positivt att mina surt förvvärvade skattepengar används på bästa sätt:angel:

Verkar vara ett riktigt skitschema.....

jobbar ju 12 och 13 timmars pass men aldrig mer än 2-3 pass åt gången sedan ledig lika många dagar o var 5 vecka är helledig....

de är verkar pyton ju......de får ni ändra på:p

Det ska bli bättre från mitten av maj. På rättspsyk hade vi långa pass, 7-21 som regel men då var vi också lediga 2-3-5 dagar mellan och då slet det inte så mycket. Ska bli spännande att se vad dom presenterar nu här ;)

Har sovit gott denna natt förutom att det var lite jobbigt att komma till ro igårkväll p.g.a. hostan. Är piggare idag, hade feber igår men inte idag. Solen skiner från klarblå himmel och det blåser rejält:( ... Fast jag ska nog trotsa sjukdom och blåst och ge mig ut och andas lite sen när värmen stigit lite till.

Önskar er alla en härlig måndag:idea:

Ja du Karin! Nu börjar ju snö o is att försvinna så snart kan vi sätta fart med lilla ynglingen!
Ska bli roligt!

Liknande trådar

Hästmänniskan Samma som forut.. Rent chat om allt, speciellt vara pallar. Bild pa pallar, er sjalva, barn hundar makar/sambor, katter , diskmaskinen... 97 98 99
Svar
1 967
· Visningar
114 699
Senast: Tajger
·
Hästmänniskan Flytta traden om den ligger fel... Jag fryser, enormt.. det ar sa hemskt att jag inte vill vara ute i stallet/ladan.. gor saker fort... 2
Svar
20
· Visningar
3 311
Senast: moholmarabs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Lymfangit
  • SWB, hög ridbarhet och hög hållvarhet?
Tillbaka