Tant och gubbe traden part 6

Sv: Tant och gubbe traden part 6

Håller tummarna för att det dimper ut en liten goding snart då.... :D

Sådana här såpoperor är riktigt roliga...

KL
Brimmis - jag väntar också med spänning :) Jag har inte egen erfarenhet av fölning (drömmer om.........) men bara det att det kom upp i tråden har gjort att jag har läst på och lärt mig massor! Det har "kommit föl" runt mig - men jag har liksom aldrig satt mig in i saker djupare. Hittade en lucka - och nu vill jag lära mig mer!

Dottern har tränat för sin "portugis-tränare" i helgen. Jösses vad jag var impad! Både av henne & Ville och av övriga. Det är så roligt att följa ekipagens utveckling!

Jag fick förresten rida lite på ett härligt sto (8 år). Kolla vilken dröm!
22453_1200581059662_1382627322_30537489_2457741_n.jpg

Nu ska jag läsa på lite mer vad ni haft för er!

Klart babies blir upprord nar mama Ina ar upprord, och winnie har val inte vett att forsta det har med babies, hon ar for ung..lol..Sa helt normalt att babies lever rullan dar inne.. hon hade sakert gatt till somn for natten och helt plotsligt blir hon/han uppvackt av att hennes sang for runt som en raket i skyn. Jag skulle ocksa sparka och fara runt da...
Babies ar det, jag ger mig inte pa det har, och ser fram emot skandalen pa slu. hoppas nagra huven rullar..
har sparkar babies ocksa. och madeira borjar bli sma gnallig.. hon surar och vill inget, mirri forsoker leka med henne, hon vill sta och sova och vila sig.. sa det ar mirri och lille valdemar som harjar glatt. och hovbolden laker fint. han har fortfarande bandage men skall byta i morgon och se om det ar rent hela vagen..han haltar inte i alla fall.
har nytt ho fran min "goda" hobonde och det ar rent iboxar och ute. Plus STORA ploppar av shit.. tala om att fa naring i sig. Kommer inte ihag nu men tror protein percenten ar runt 55 eller 60. Later deta ratt?? mkt bra ho som aven som fjolarsho kan fodras och fortfarande vara bra ho.
Snoade lite tiidgare men nu ar det bara gratt. Och minus forstas, inga varmegrader har inte. Eldar i spisen och dricker mitt tea och ater skorpor.. mums. snart tillbaks till stallet..
toots yalls

...//Sa helt normalt att babies lever rullan dar inne.. hon hade sakert gatt till somn for natten och helt plotsligt blir hon/han uppvackt av att hennes sang for runt som en raket i skyn. Jag skulle ocksa sparka och fara runt da.....//

Jag minns den känslan. För 18 år sedan..... :) Jag gick upp, gjorde mig en kopp te och önskade att jag kunde hoppa över den närmaste månaden och åka och hämta bebisen i supermarket istället.

Kat - såg du HÄSTEN???? Du som vet min faiblesse för goa, gula, maffiga pållisar. Mmmmmmm. *dräggel*

Åhhh vilken söthilda :love: Såååå vacker med sitt svarta hår :laugh:

Har snarkat på soffan en stund, det tar på krafterna att planera och fundera :angel:

Ligghallen måste ju delas av och det måste ju göras innan det är dax och när är det dax och är det dax överhuvudtaget?

Jag måste ta reda på vad som ska finnas hemma, om det behövs förståss.

Ja ni förstår väl att jag blir trött :eek:

Jag förstår att du blir trött......!
Du får fortsätta hålla koll på juver,kolla ev vaxproppar,kolla om bäckenbanden släpper och om hon slappar i vulva. Och hoppas att något av det syns.......
På min fyra åring märktes inte ett skit,bara tur att jag hade monterat kamera och jag visste ju att hon var dräktig o att det var dax.
Liksom lite enklare då!
Men spännande,eller hur?

Vilken dag vi haft idag! Första dan som jag har känt att det verkligen är vår i luften! Yes!!

mja....vi kanske skulle ta o starta ett tips om synderna i dalom....:laugh:

dräktig eller fet...:p satsa en hundring som antingen går till bordellmamman för införskaffande av nödiga attiraljer till fölet.....elle för att dränka sorgen över jobbet att banta damen......:laugh: vilket inte lär bli en dans på rosor...kvinnor som inte får äta som de vill ..uj uj uj...:eek:

Brimmis: Angående namn,åtminstone smeknamn, på det som ev.finns därinne så är ju Masken eller Maskan ett alternativ,vad säjer du:D?

lobell: Man blir ju helt häpen,vilket lyft:bump:!Är det dropparna som är en del av detta eller rider du utan nu?

Tajger: Tråkigt att han skadas på nytt,hoppas det inte blir långvarigt.

Carre: Vad är det för häst du rider?Bilder och ridrapporter,tack:)!

Cho3: Stilig donna:)!

Idag ringde ridsugen syster så båda hästarna har varit ute på tur:).Blev en timme,i stort sett endast skritt med hänsyn till D som inte ridits sedan i höstas.

Jag red honom med nya stocksadeln,den kändes bra på honom:).

Här är mulet,vindstilla,+5.Perfekt ridväder!

32209624.jpg

Jaaa! Vilken bra ide!

Mirameja,såna fina pållar! Nu har man svurit över snö o is ett bra tag,nu är det då dax att svära över blöta o lera istället..........
Enda fördelen med leran är att det går att rida iallafall.

Sitter vid köksbordet med en kopp kaffe o tittar på grannen.......De har nog fått vårkänslor.....Oj vad trött jag blir!Och imponerad! De är så energiska i det fina vädret,rider o longerar o står i. Ja ja,de har ju tio stycken att köra igenom så...glad att lata jag inte har nån verksamhet där hästarna måste hållas igång iallafall!De har inte haft det lätt i vinter o periodvis har allt fått ligga nere,trist! Hästarna är ystra o de har fullt sjå,kul att titta på!

Å du bara sitter där o sörplar livets smörjmedel:laugh: seså..drick ur o med ett raskt glatt tjohooooooooo kastar du dig i stövlarna o beväpnar dig med en styck longerlina o ger damerna en duvning o unghästarna...

nä nä inga grymtanden o protesternade ...masa upp akterkastellet från stolen nu.....seså:p

mm fina totto hästar...:laugh: D verkar vara rätt kraftig i typen....gillar jag..:)

va stor är D ,,, 160-65 eller....''

olika typer de där två.....men ser pigga ut o fina är de...:D

Håller med dej man kan bli skogstokig på såna saker,finns ju en del som dessutom växer sent,nepp tycker att man ska se till helheten.
Samma med dressyrtävlingar,var det en viss domare så var det ingen ide att åka med dotterns ponny.Visste innan start att det skulle bli dåliga poäng då hon inte gillade grova hästar.

Jodå min lilla busa hävdar sej bra,skojigt nog.
Att sen folk idiotförklarade mej som tog upp henne till häst istället för att sälja var ju en annan sak

Här är en oxå som sitter med det nödvändiga men lyxat till det med kladdkaka med fudge:d
Har ju varit nyttig o ridit ett ordentligt dressyrpass inför hoppträningen imorgon:D

163794_187955367883342_100000066408404_669803_5655765_n.jpg

En liten bonusbild på stallets skönhet!!
Tyvärr inte min utan lånad häst+mage,hon är fem och ska föla i slutet av juni.
Första gången jag avlar dressyrstam...... Får se vad det blir!!

fyyyyy på sig...det är inte nyttigt sådant där.....massa kalorier o socker o härdade oljor o vansiinigt gott:angel:

suck....ja ja.. fattiga torpare får nöja sig med ett torrt kex o en mugg kaffe...:mad:

@ mirameja Åhhhh vad härligt att rida ut "på riktigt"! Vi har så himla mycket / tjock is på de bästa "utfartslederna" (norrsidor) - men ett par smårundor är tillgängliga.

Var i Skaraborg är det ni finns - (om jag vetat har jag glömt)? Det är inte möjligt att man sett de hästarna i skogen ovanför Skaraberg?

förhoppningsvis kommer de ut en häst annars får du byta bransch:angel:

feminin verkligen dock lite för smäcker för min smak...fast på bild är de svårt o se egentligen...ser dock inte så stor ut heller....

egentligen är de bara dumt o yttra sig om hästar på bild...ser annorlunda ut i verkligheten ....snygg är hon dock

Liknande trådar

Hästmänniskan Samma som forut.. Rent chat om allt, speciellt vara pallar. Bild pa pallar, er sjalva, barn hundar makar/sambor, katter , diskmaskinen... 97 98 99
Svar
1 967
· Visningar
114 699
Senast: Tajger
·
Hästmänniskan Flytta traden om den ligger fel... Jag fryser, enormt.. det ar sa hemskt att jag inte vill vara ute i stallet/ladan.. gor saker fort... 2
Svar
20
· Visningar
3 311
Senast: moholmarabs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka