Tant och gubbe traden part 6

Sv: Tant och gubbe traden part 6

Härlig häst:bow:

Tittar in som snabbast, är för trött att läsa ikapp sista dagarnas inlägg:o .

Har nu jobbat andra dagen, av tre i följd, med 12 timmarspass. Är alldeles urblåst i skallen efter dagens händelser. Man vet att man lever såna här dagar:cool:. Blir inte mycket pyssel med hästarna, nej:crazy:.

Körde kanske något fort hem idag trots ishalka. Ur cd-spelaren dånade Judas Priest...finns inget bättre sätt för mig att tömma ur huvudet efter en körig dag på jobbet. Landade vid köksbordet och käkade en semla som jag tillredde lite snabbt. Bakade några häromdagen så det var bara att lägga på lite gotta och hälla på varm mjölk...det blev kvällens middag (långt från nyttigheter och sånt :o ) ...

Ska lägga mig i soffan en stund och kika på tv innan jag stupar i säng...Kram på er tanter och gubbe:p

Kan det inte vara så enkelt att hon gått så långt att hennes gravhormoner gått ner. För visst är det så att de minskar när fölningen närmar sig?

Vi lär få höra mer om detta snart.

Vad härligt det låter att ni reder ut tjafset och går framåt på era turer. Tänk så mysigt det blir till sommaren när ni kan ut och mysa på härliga turer.

Tack för att ni är så snälla o säger att min häst är fin!
Visst tycker jag oxå det,man är väl partisk...... men jag vill väl inte påstå att hon är annat än ganska ordinär,ok helt enkelt!
Syrran hennes är väl isf den som ser ut för något....
Ska se om jag lyckas lägga in lite bilder på syrran o den lilla hingsten senare idag.

Jobbat inatt o ska ut inatt igen,slit o släp! Men ett måste om man ska ha mat på bordet o nånstans att bo.

Brimmis,vad förvirrad man blir! Det låter onekligen mkt märkligt,bara att vänta o se då.

Solen tittar fram,härligt,och nu är det stalldax!

Vaknat till en gråmulen dag, man lär ta en sån i bland oxå.

Jo fluffig det är just det jag tror oxå, jag läste nånstans att värdet sjunker ju närmare fölning man kommer och om man räknar från 15 maj -10, det är absolut sista möjliga betäckningsdag, så är hon på dygn 302 i dag. Men troligtvis så är hon längre på väg.

Igårkväll när jag var nere och nattade blev Ina så vansinnigt upprörd på Winnie och när hon lugnade ner sej så stog hon stilla men hela magen gungade :eek: och det bonkade på vä sida så det var inte klokt. Jag stog bara och tokstirrade med handen på hennes mage!

Va inte det en fölunge så var det världens i särklass största mask och då lär hon snart vara död :angel:

Jag ska ringa vetrinärn i morron fm få se vad dom har att säja.

Senast ändrad:

Näee du är inte partisk,hon är jättefin.
Men visst är bilderna från 3-årstestet?
Och imorgon är det måndag så får vi se:D

Ja,bilderna är från treårs. Nån hoppbild lyckades jag inte få......skit bakom kameran!
Har knappt haft henne hemma sedan dess,därför inga nya kort.
Hon har dock vuxit några cm och musklat sej lite sedan dess.

Ja,måndag imorgon......spännande!

Brimmis,maskarna kanske är extra stora iår!

Senast ändrad:

fin häst...inte alltför stor ....vilket är rätt skönt..tänkte på alla tanter som ska kravla sig upp:angel:

fasen de är 9.5 grader varmt ute...inte undra på man blev lätt fuktig när Herrn hade bestämt sig för at vara pigg idag...:laugh:

nåja hemma i ett paket...o boxskottandet kunde man göra i bara skjortärmarna..hur ska de här sluta när de är så varmt redan....suck...

Näh...dags o väcka upp Hulda o se om damen i fråga behagar transportera mig till stor-byn ...måste vara någe jädra stort hål i min kyl o frys....märkligt..:crazy:

196493_205968146082064_100000066408404_784329_6094809_n.jpg
197757_205968176082061_100000066408404_784330_1588515_n.jpg
20635_108368645842015_100000066408404_212677_5360957_n.jpg

Så,lille hingsten på de två översta o mamma till hingst o syster till fyraåring på hopp bilden.
Fyra åring o hingst har samma pappa så hon är både moster o syster.

Nä,just hennes "icke storlek" (158) är tyvärr det som ställer till det för oss!
Icke attraktiv.....

Kanske är det ovanligt stora råttor/möss i år oxå.....!!!!

Men jäklar vilka tjusiga pållar du har :love: Vilken tur för oss att du lärde dej å lägga in bilder :idea:

Ja du, maskarna är otäckt stora i år :D

Tack o lov att mina flickor är lagom för mej att kravla mej upp på. Det kanske är så att pallen är för hög :eek:

Hmm antingen så har du en liten husmus annars så kanske det är du som går i kylskåpet under den tid du är i coma:angel:

Fina kort:d
Synd att folk stirrar sej blinda på höjden och dömmer ut hästen innan de ens sett den,finns många som hävdar sej bra trots att de inte är 1,70.
Tycker att det gått lite troll i det att man ska ha så stora hästar som möjligt,sett många skräckexempel på tävlingar där de inte rår på sina hästar.

Lite skoj när mitt lilla troll på 1,46 kommer på tävlingar o ställs bredvid typ 1,70 hästar:D

Ja det är faktiskt aningens irriterande!
Och för stambokföring i ASVH så måste stoet vara över 156 men att lägga stoet det till last redan som 3 åring är väl lite hårt.......hon fick 5:a på typ endast pga det!! Samt att det drar ner minst en poäng på samtliga andra bedömningspunkter....

146 ja det måste se kul ut!! Hur hävdar hon sej i konkurrensen då?
En liten häst är ju ofta kvickare o betydligt vändbarare än en 170+

God middag där ute!

Lobell - :bow: vågen för dig, bra jobbat!

Brimmis - låter onekligen misstänkt likt föl i magen, fast jag har ingen erfarenhet, så vad vet jag, egentligen. Jag har ju iofs varit gravid fyra gånger;)

Cho - jag tycker hon ser fin ut. Och hur många kommer egentligen att hoppa mer än 110-120-klasser.? Väldigt få...ändå vill de gärna ha kapacitet för 160:crazy:

Min klantiga pålle har ställt till det igen:( Funderar på att madrassera box och hage, låta honom gå med transportskydd och vadderat täcke. Fast då bryter han väl örat, eller nåt:crazy:

Förmodligen har han rullat i boxen, lyckats sparka upp i fönstergallret (som är byggt enl normer för stall) fastnat, och dragit ner hela gallret, med väggfästen och allt:eek: Sår längs båda bakbenen, som väl är inget som ser superallvarligt ut, och han stöder ordentligt på båda när man går. Har haft kontakt med djursjukhuset, och de tyckte jag kunde avvakta om det inte behövde sys och han inte var blockhalt...tur i oturen att han ändå står på boxvila:crazy: (OBS, galghumor...)

Skit, skit, skit...

sicket jäkla stim du är i för tillfället med Tage..:( vissa hästar verkar vara sådana där som alltid råkar ut för något.....

Men du hade tur att fönstergallret lossnade annars hade han kunnat slita sönder sig totalt .....de försöker ju komma loss till varje pris...

skönt att han inte är särskilt halt ...inga senor som är varma eller svullnat...håll koll på dem...eller att han tjocknar i någon led.....

ja dessa hästar.....man kan bli gråhårig för mindre....:)

vi får hålla tummar o hovar att de ger sig nu o att Tage håller sig i pälsen ....

men fin är han...:laugh:

KL

Cho3- Riktigt vacker liten donna. Jag gillar ju lätta och feminina hästar (liten som jag är) :) Fortsätt var stolt. Förr eller senare kommer den där skickliga och lite kaxiga ryttaren som bara är tre äpplen hög och less på alla jättehästar som avlas fram.

Brimmis- Fortsätt du att fundera på hingstnamn. Jag tror du har ett föl innom 6 veckor. Det var säkert en hov du såg. Spendera tid med magen så får du se om den fortsätter att härja på ett onormalt sätt. Och så kolla juvret noga med. Hur ser korset och rumpan ut? De brukar ju ändra formen på den när fölet åker bak i slutet av dräktigheten. Har magen flyttat sig mer bakåt?

Tajger- Trist med Tage. Verkligen trist. Skickar lite pepp, pepp......

Lobell- Du behöver inge mera pepp...för dig går det ju som en dans ändå :)

Här har vi mulet, några plusgrader och jättefuktigt. Jag är fortfarande dunderförkyld men idag är jag i alla fall feberfri. Ska ta ett rejält stallpass i eftermidag med en omgång på gärdet. Snoret lär rinna :( Usch.....

Senast ändrad av en moderator:

Men herre gud Tage :eek: Bind i hop benen på honom och bind fast han både fram och bak så han inte ens kan släppa en fis.

Visst är det mysko med madam Ina! Har ingen erfarenhet av dräktiga ston jag heller, som jag sa till Anette igår, jag har ju sett dräktiga ston men aldrig tittat på dom hur dom ser ut, hur det rör sej i magen, aldrig känt hur det känns när det rör sej. Ja ja, de löser sej sa kärringen som sket i vasken :D

Men om jag går till mej själv så känns det så där som det gjorde när ungarna låg i magen och sparkade, det buffar så där mysigt. Fast i går kväll var det mer som om nån höll på att försöka ta sej ut genom skinnet :laugh:

Det här börjar likna en löjlig såpopera det här och fortsättning följer :angel:

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Samma som forut.. Rent chat om allt, speciellt vara pallar. Bild pa pallar, er sjalva, barn hundar makar/sambor, katter , diskmaskinen... 97 98 99
Svar
1 967
· Visningar
114 699
Senast: Tajger
·
Hästmänniskan Flytta traden om den ligger fel... Jag fryser, enormt.. det ar sa hemskt att jag inte vill vara ute i stallet/ladan.. gor saker fort... 2
Svar
20
· Visningar
3 311
Senast: moholmarabs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka