Sv: Tant och gubbe traden part 6
kl.
om lastning, precis som piraja gjorde, man vantar ut hasten.. nar vi skulle flytta hit tog det 45 minuter att fa tant fjanta pa transporten, det var bara att vanta ut henne, hon stod pa rampen och surade, alla andra hade akt, men hon skulle INTE forflytta sig ngnstans sa hon.. sa jag stod dar och at min morot, vilket hon ville ha och det fick inte hon forrann hon var inne.. har aldrig setten hals bli sa lang tror jag.. och nu pratar vi inte om en unghast, har ar en stadig madame pa 28 ar som har akt transport MKT i sitt liv.. tills slut gick hon in och fick sin morot, och dorren akte igen . och hon stod som ett ljus hela vagen upp..
Jag har statt med hastar timvis, parkerat trailer i hagen och fodrat dar inne, ja allt man kan tanka sig.. vissa har just en radsla.. En ung kille, blev inlyft i trailer vid 3 veckors alder, han tog det lang tid att vanja igen. Men nu lagger jag bara repet pa halsen staller honom framfor bakdorr och in hoppar han som det ar ingenting.. Inte stressa ar keyword, och nervosa agare som tanker "OM" nej det ar inte bra heller.. Se det som vilken annan sak, istallet for att tanka daligt, tank jaha det har ar ju enkelt ocksa.. och in gar hasten.
Mirri som kom direkt fran "folhagen" och blev satt pa transport och sen akte han 2000 miles till New York, sen FLOG han , och sen igen transport fran Amsterdam till sverige, ja nar vi flyttade till torpet hoppade han rakt pa trailern, men blev radd for rampen, sant har man ju normalt inte.. Utan det ar direkt step up.. Han tycker om att aka tror jag.. gungar gott..
Och sen var det rosor.. Ja, det var faktiskt i systembolagets katalog online som jag hittade namnet, en scotch whisky 17 ar 2550 kronor tror jag.. bra och dyrt. har aldrig smakat den men ett bra namn pa ett hingst fol..
Oh ja tack, rosbuske/ar har jag tankt pa, men vill gora en syrenbersa ocksa.. eller ngt sant.. det ar ju inte sa mkt plats har, och min "tradgard" ar numera hasthage lol.. Men kan jag hitta syrenskott ngnstans skall det planteras vid huset.. Och rosor ar ju bra mkt battre an brannnasslor..och godsel har jag, massor.. Maste bara lara mig att skota dem.. ar urusel pa blommor.. Forhoppningsvis kommer jag att ma battre i sommar sa jag kan fa ngt gjort.. Tess du far komma upp en dag och vi far gora besok hos handelstradgarden och inhandla.. NAR det blir snofritt..
Solsken hela dagen idag och nice temp.. jag till och med satte pa mig vast istallet for grotrock i morse och var inte kall.. Fortfarande mossa da oronen varkte lite igar.. Mirri tyckte jag sa rolig ut tror jag, han forsokte dra av mig mossan lol..
Jag har mockat och borstat bullar, men det ar mkt kvar pa dem.. dock skall temp bli kall sa jag vill ju inte raka av dem all pals.. Jaja, det kanske finns hopp om var, pa ngt satt..
Brimmis, intressant att vetstation tyckte svar var konstigt ocksa.. hoppas slu inte har blandat ihop svaren sa ngn stackare star dar och vantar pa fol och inget kommer.. DET vore ju bade synd och klantigt av dem.. Hur gar det med masken? sparkar den ivag? Och har du fatt ngt "tittutdatum" fran uppfodare? Vi kan ju inte ha fol/mask anlanda nar det blir tanttraff lol.. Satter garna en hundring pa att det ar ett fol men inte pa vilken sort, sa vagad ar jag inte.. lol.. sa lange det ar 4 ben och svans far man val vara lycklig.. ar radd jag skall bli sa besviken om jag far ett hingstfol da jag garna vill ha en liten tjej..