Tant och gubbe traden part 6

Sv: Tant och gubbe traden part 6

inas secret ar ett bra namn och sen masken for vanlig tal.. stackars folis lol.. och kan tillagga att jag INTE laste det som sekret.. var far ni saker i fran people?? lol.. annars kan man ju kalla det inas surprise ocksa, da kan det ju inte bli fel.. men tycker Masken ar ett utmarkt stallnamn..

Brimmis, ser du tarmarna rora pa sig nar hon ina har just atit? eller hela tiden och hur ar hon? trott hangig, ror sig forsiktigt? eller full fras hela tiden? hur ar humor? madeira ar grinig med mirri som vill leka, och star garna och sover mkt. och sa ar hon hungrig.. jaja vi far val vanta till torsdag,\

nu skall jag sova igen,

Brimmis, min donna fick ett oplanerat föl och vi som köpt stoet hade inte en aning om att det skulle komma, ja inte tidigare ägare heller.
Stoet fick heta Destinys (efter mamman) Unexpected och kallas till vardags Spexet. För det var verkligen en överraskning!!

Tittade i makens whiskysamling, och trots att det finns en del att välja på var det närmaste jag hittade Bowmore och Dalwhinnie:)

Dagens skaderapport - fortfarande svullen, men inte så varm i benet och går nöjaktigt.

Ha en skön dag!

Förresten, vad sägs om Ina´s Fling? Dels med tanke på hennes flirt, och rasen (fast det kom jag på efter...)

Senast ändrad:

Du verkar ha varit med om hur mkt som helst!! Menar du att du tog med dina fjordisar fr USA? Jag skulle oxå vilja va med på tantcampen och höra dina berättelser!!!

Hej där...kul med alla namnförslag :) *följer det hela med spänning*

Jag är hemma idag, SJUK:mad:...Solen lyser upp en underbar dag och jag ligger i soffan och hostar som en tok:crazy:. Kämpade in i det sista att kurera mig igår men fick ringa in mig sjuk trots allt. Jobbade i helgen med feber så jag får väl skylla mig själv.

Ha en underbar dag, ALLA :)

Åhh din stackare, du får kurera dej ordentligt i dag och ta det lugnt :(

Kl.

Men jösses amalia vilket underbart strålande vårvinterväder vi har i dag :bump:

Har varit ute vid pållarna och pysslat och spottat hårtussar :D Nu står dom och njuter i solen.

Det var -8,4 nere vid ligghallen i skuggan men uppe vid huset bredvid ytterdörrn var det +10 :bump:

Har lite ärenden och stå i så jag återkommer kanske med bilder i em/kväll.

Ha en underbar dag :laugh:

Din stackare se nu till att kurera dej.
Sitter med en kopp av det goda och väntar på dottern ,vi ska ta ut tanterna en sväng i den HÄRLIGA solen.
Är tänkt att det ska bli en lugn liten sväng med tanke på den tuffa hoppträningen igår.
Opps inte jag som hoppade ,slutat med självmordsövningar på så höga hinder,blivit feg på gamla dar så jag står på marken med hjärtat i halsgropen:crazy:

jasså de är svårt o komma ur sänghalmen :laugh: här har vi ju redan varit ute ett par timmar i solgasset.... o fikat med....

ska ta muggen med å sätta mig o läsa en stund i solväggen.......

Tog lite sovmorgon,inte hälsosamt att gå upp tidigt:D Måste juu orka jobba inatt.

Jaha du satsar på att få den bästa solbrännan eftersom du redan tjuvstartat:angel:

nej nej inga bullar i usa, dar var det endast rababers och min gubbes qh's. ja han hade tva sa de stod inte ut sadar jattemkt i flocken i ovrigt..
nej tant fjanta ar min fars gamla skogshast, han korde timmer med henne och red henne emellanat, for 20 ar sedan. sedan gick hon ut pa foder till en tjej, som ridhast och trivdes.. nar jag kom till sverige tog vi hem henne da tjej hade vuxit upp och ville inte ha kvar henne langre egentligen. SEN, ja jag skulle ju ha en bulle att rida tankte jag. och hittar Valdemar pa en ridcamp, som vinterhast. alltsa de hyr ut deras hastar pa vintern och sen gar de pa camp pa sommaren. Well, jag blev sa foralskad i honom att jag ringde och fragade om jag kunde fa kopa honom, och sedan herr V ar 23 ar och de forsoker dra ner pa antal hastar... inga problem. Dock skall V tillbaka for denna sommaren for lager och sen hamtar jag honom 13 august for trip hem. Och inga mer turer med nyborjare.. De far bada leva har tills de faller over tror jag, bra sallskap till araberna.. Och kanske langre fram det blir en yngre bulle som ridhast nar jag ar gammal och skroplig.. just nu ar jag ju endast skroplig..haha.

Solen skiner, shiten tittar fram genom snon och jag njuter, skall ut med vatten och sen blir det stadning igen. Fortfarande inte nog med space for tanterna..har dock varit ner till vagen med skrap.. alltid ngt..
ha en bra dag alla

herr gubbe kommer att vara morkbrun i ansikte och pa nacke och armar, och resten av honom ar lilywhite... hahah vilken syn det blir.. ja du gubbe, det blir dags att skaffa sig en camera..

W var ju en omöjlig bokstav i Whiskeyvärlden. :( Du kan inte tänka dig en annan bokstav i stället om det ändå har med whiskey att göra? En whiskey på C efter pappan???

Mina drömnamn är ju också whiskeynamn. Hingstföl: Edradour ( Kan kallas Eddie) Och stonamn Abelour (kan då kallas Abbie)

Men nu ska jag ju inte ha något föl!!!

KL

För övrigt har vi sol och +7 grader idag. Men det är rätt kallt för det blåser en isig vind. Jag har tillbringat större delen av förmidagen i stallet och tagit en tur på Fjället med stallisen. Kelly var väldigt seg idag. Inte alls lik sig. T.o.m stallisen reagerade. Gissar att fällningen påverkar henne en hel del för hon bara yr päls av henne. Man hostar ju hårbollar resten av dagen efter att ha pysslat med henne.

Den där medryttaren som mailade mig och verkade så attans bra har då inte hört av sig mer :confused: Jag har mailat henne 2ggr och bett henne ringa mig på något av mina nr men inte ett ljud har jag hört. Jag t.o.m frågade rakt ut om hon fick mailen så hon fattar väl att jag undrar vart hon tog vägen. Nu struntar jag i henne. I morse ringde en tjej från ridskolan och frågade om erbjudandet fanns kvar. Jag fick ju erkänna vilken häst det gällde eftersom tjejen ridit oavbrutet på skolan även när Kelly stod där. Reaktionen blev att det blev tysst i luren :grin: sen sa tjejen " jag minns att hon är väldigt het".Fick skynda mig att förklara att hon inte är samma häst idag som för tre år sen och hon ville i alla fall komma och prova henne.

Hon skulle se ut en tid under veckan som passade henne och återkomma. Återstår och se om hon gör det. Annars klarar vi oss som sagt ändå men det vore lite kul för Kelly.

haha, OM hon kommer, jag hoppas forstas, sa kan du sa smaningom erbjuda kelly pa halvfoder och sen kan du ta folis (han rosebank) och da har du rad att ha bada. lol.. bra idea tycker jag..

jag hittade saker till rullgardinen sa nu har jag fatt upp den, och har vant pa sangen, efter min skorpa har skall jag hanga en hylla....passar pa nar jag mar bra... toots yalls

Min gubbe har ju 2 oplanerade avkommor efter sig - Hoppsan och Ojdå:D
Det var grannes (till Lyriks uppfödare) gamla shettissto (gall i flera år), som tyckte då att 2-åriga Lyrik var en stilig karl... Hon rymde då till hans hage och hade en kärlekstund.:o Resultatet blev Hoppsan, en svart mininordis. Året därpå kom Ojdå, oxå en brun mininordis.
Båda 2 blev bra både i hoppning, dressyr, ponnytrav och ponnygalopp.

KL

Hade tandläkaren i förmiddags, så jag var där 10, lagade en tand. Ett besök kvar bara.
När jag ändå var nästan nere på stan, åkte jag till stallet. Mockade, fixade mat och vatten till pålle. Fyllde på vatten ute i hans hage. Mockade ut en kärra med skit från hagen, börjar tina nu, så skiten syns på hans "stigar" i hagen.
Pålle fick en morot i hagen + tillrättning av täcket. Hans täcken åker alltid på sniskan, vet ej hur han gör:confused: Pålle fick vara utan borst och promenad idag. Han stod och tittade på helikoptern som höll på att lyfta strålkastarstolpar på fotbollsplan vid skolan. Han var väldigt nyfiken och helt orädd, spännande med något som händer.
Sen byta om och gå till bussen. Hemma har jag ätit en sen lunch. Ska sen gå långpromenad med morsan och våran hund Olga i solen.

KL

Här är det soligt och fint, men så kallt när man kom ut.
Vaknade vid halv tolv utav solen, kan inte somna om så det blir nog en jobbig natt till att jobba.

Ska försöka få lite tid till att åka och rida sen. Ska nu ge mig ut i vårat stall och mocka tänkte jag. Kanske med dottern på cykeln en sväng också sen när hon har slutat.

Ni får krya på er som är sjuka och ni med skadade hästar får också lite peppning :bump::banana::bump:

Så det är väll bara att ta tag i dagen :D

Haha Kat! Nu tycker du allt att du är väldigt smart va? ;) Det förrutsätter ju att hon aldrig får för sig att hoppa av ett sånt avtal för då kan ju jag hålla mig för skratt. Lite sårbart. Sen får fölis inte bli sjuk förens Kelly har trillat i graven för jag skulle aldrig ha råd med dubbla sånna konstnader. Plus försäkring, hovvård, avmask, vacc....herregud så mycket de där pållarna ska ha :o nu pratar vi om roligare saker än pengar som sprutar ur fickorna. Jag kan då nämna att tjejen ringde tillbaka. Hon har kollat upp med bussar (går gymnasiet i stan och åker då förbi stallet) Det visade sig gå gott om bussar förbi stallet och hållplatsen ligger ju bara 150 m från stallet :bump: Så hon kommer i morgon kl 15.00 för provridning. Har fixat barnvakt till "spralle" så jag slipper höra "det är tråååkigt här, när ska vi åka hem?". Nu hoppas jag verkligen att Kelly inte tänker sticka iväg så fort tjejen sätter rumpan i sadeln och 10 steg senare bocka av henne :crazy: Men med tanke på att hon hade sirap under hovarna idag så ska det nog gå bra. Hon har ridit 7 år på ridskolan (det blir ju 14 terminer) och haft egen häst. Även hennes mor red visst. Känns tryggt att det finns hästkunnig skjuss de dagar hon inte kan/vill åka buss.

Håll tummisarna för att detta kan bli bra nu.

Du fick mig föresten väldigt sugen på kardemummaskorpor så jag blev tvungen att köpa hem det. Har jusst stoppat i mig 3 stycken plus kaffe i sällskap med Filip och Max (fast de drack mjölk ist för kaffe ;))

Du kommer att få ett bedårande sött stoföl Kat och du kommer inte att kunna göra dig av med det så det kommer sluta med att jag står här med en av dina gamla fjordingar istället :D

Då håller jag tummarna att det ska funka imorgon,du får muta Kelly så att hon håller sej i skinnet:D
Glöm inte att avge rapport här bara.

Medan jag gjorde stallet så passade dottern på att ta ut unghästen,man får tänka på att hon inte är äldre o inte gå för fort fram så samarbetsvillig hon är.
Sen tog vi ut "tantarna" trodde min busa skulle vara lite loj efter hoppträningen igår,pytt heller.
Blev bla härliga galopper på grusvägen,hmm de 2 ihop triggar varandra så stundtals gick det undan,men så länge de tar förhållningarna så kan de allt få gasa lite:D

Liknande trådar

Hästmänniskan Samma som forut.. Rent chat om allt, speciellt vara pallar. Bild pa pallar, er sjalva, barn hundar makar/sambor, katter , diskmaskinen... 97 98 99
Svar
1 967
· Visningar
114 698
Senast: Tajger
·
Hästmänniskan Flytta traden om den ligger fel... Jag fryser, enormt.. det ar sa hemskt att jag inte vill vara ute i stallet/ladan.. gor saker fort... 2
Svar
20
· Visningar
3 311
Senast: moholmarabs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka