Tant och gubbe traden part 6

Sv: Tant och gubbe traden part 6

Åhhh va trött jag är och snart är det dax att ruska ut volangerna och hoppa i zumba-kostymen. Det blir nog såå bra bara vi kör i gång :laugh:

Har varit med dotra till doktorn och det tog sån tid, vi kom hem för en stund sen så det var bara att kasta sej in och svida om och iväg ner till flickorna en stund för lite pyssel.

Hann inte ta nå kort i dag på häxan Surtant, få se om de hinns med i morron.

kl

Soligt men bara strax över nollan,det har inte tagit mycket på isen idag.

Hagen börjar bli väldigt hal nu:(.Droppen har brodd runt om och klarar sig men Havanna är ju oskodd bak så jag hoppas hon inte halkar för mycket.

Efter jobbet blev det promenad med H och skrittur med D.Samma rutt som vi har tömkört senast igår.Samma brevlådor som vi då stannade vid och hämtade post var idag väldigt otäcka:D!

Känns ju bra att han är så bekväm med att gå på vid tömkörningen och inte visar rädsla då.Kanske,kanske kan bli körning till sommaren:).

Min toilett har dott!!!! det bara bubblar i mina ledningar och det gar inte att spola, i morgon (gaaah) kommer de och tommer min enormt undermaliga halvkammarbrunn men tills dess? blir det peeing in snow eller vad?? jag kommer att frysa andan av mig dar ute.. kan forstas hoppa in till hastarna, det har hant forr..

Men i alla fall, nu vet jag att toiletten kommer att vara i top shick nar ni kommer och kan anvandas utan problem.. Ett problem lost..

Allt ar bra och nej tess, inga bullar kommer att flytta, och sjalvklart kommer jag att fa ett bedarande stofol som KOMMER ATT SALJAS, jag har varken rad eller plats for en till hast. Klart om jag nu skulle vinna pa lotto, men gar inte dit da chansen ar sa liten... Bullarna fick sig en avdragning idag igen och tant Fjanta faller som bara den. Hon har inte varit sa har harig ngngang. Langa har och massor av dem, med en tjock tjock underpals.. Valdemar ar inte alls lika harig.. Rabarberna fick sig en onceover de med men dar flog det bara enstaka har.. Vissa har tydligen letat sig in i min mun kanns det som. Tack och lov ar det snart slut och sommar ar har.. Nar snon har smalt.. Jag skall ta bild pa elandet i morgon och sen just innan tant campen ar, sa far ni kla er efter snomangden lol..
Nu ar det dags for groten.. natti natti

Näe.... Själva whiskykonceptet är ju efter pappa. W är efter mamma. Jag är ju så fjantig så alla mina föl börjar på mammas första bokstav,ja tre av dom har tom mammas första tre och tanken är att alla i den linjen ska börja på de tre bokstäverna :D Det kan bli marigt om de blir många!!

Senast ändrad:

Har du inget utedass:)?Har inget själv(än)men det står på önskelistan.Tycker det är väldigt bekvämt med dass på sommaren,slippa av och på med skitiga skor och stövlar hela tiden.

Risken är ju stor att din tank snabbt fylls på igen nu när du tar emot en massa tanter:D.

Förresten ser det ut att ordna sig med bil:),mor och far ska inte ut på något längre som det verkar.Och dom kan ju ha min bil om de måste till affär eller så.

joda, gammalt utedass som ar redo att falla ihop.. och ingen tunna under sa det ar inte anvandbart.. dock finns tanken att "bygga om"... och potta finns ocksa.. en vacker gul med gron kant 3 liters kockums.. har nog inte varit anvand pa de sista 70 aren lol.. den kommer hemmifran farmors.. en av de tva saker jag har fran garden, den andra ar kokssoffan vilken min far var fodd i...
jag loser det, forhoppningsvis kommer de pa formiddagen,annars far jag aka till stan och kompisar.. men man tager vad man haver.. och overlever.. och med tanke pa vad som hander ijapan just nu, sa ar ju mitt toilett bekymmer valdigt mkt ett i lands problem.. sa nu skall jag sluta klaga..

Tja,det är väl synd att förorena den fina pottan!! Blir helt enkelt till att beväpna sej med toarulle o lufsa ut i skogen om nöden skulle infinna sej!:angel:

Det var inte enkelt...Kan du inte dela på t ex Dal Whinnie, så är du ju nästan där? Kanske vända på det Whinnie Dal:)

Amerikansk whisky (Bourbon) Wild Turkey - men det är kanske inte så kul hästnamn:crazy:
En annan amerikansk är Woodford Reserve.

Idag har jag allvarligt övervägt att börja samla frimärken istället för att ha häst. Sätta ett fullblod på sjukhage och promenera för hand:crazy: Good, han är mer i luften än på marken...Man kan tro att jag vandrar omkring med värsta folkilskna hingsten, kedja, spö, hjälm på:crazy:

Det där Woodford reserve fick jag av Pinto oxå,tycker skulle kunna passa på en hingst kanske. Men man vet aldrig,kanske det blir en Wild Turkey??? :D

Har du tagit bort allt annat än hö? Det som finns i krubban är bara onödig energi, som han inte har användning av. En gren som han kan gnaga på, är bättre att ge, så han har lite att göra.
Om du vill ha hjälp till hanteringen, så du kan se hur man får hästen till att gå snällt får du hojta. Jag bor ju inte så långt borta.

Ja du Cho3, nu har jag bett gubben om namnhjälp. Han är Whiskeyfanatiker. Förklarade att det skulle börja på W, passa en hingst och ha whiskeyanknytning. Han berättade att systembolaget hade inte allt i sitt sortiment utan gick till sina sidor på nätet. Han har kollat sorter, prosedurer, redskap, destelerier, tillverkare mm. Ingenting på W förutom det som redan kommit upp. Omöjlig bokstav du kom på. Döp om mamman så blir det lite lättare ;)

Kl.

Ojojojoj va trött jag är, helt slut i kroppen efter zumban :p Men det är bra skönt ändå att köra hårt med volanger och allt.

Har nattat flickorna och det har frusit på ordentligt nu, -11 grader är det nu.

I morron är det dax för sjukbesök igen i Falun, då är det gubbens tur att åka till lasarettet för koll av det opererade ögat.

Sen tror jag det blir lugnt på doktorsbesöksfronten till 1 april då jag ska till Uppsala på återbesök.

Lider med dig och Tage :( Minns så väl hur det var att brottas med en uttråkad häst i sjukbox/hage. Preston skar sig på en avtrampad sko som fyraåring. Boxvila 2 v och sen sjukhage några veckor till. Promenad vid hand som enda motion. Han som alltid gick som en halvdöd sill i grimmskaftet var överallt utom vid min sida. Jag fick gå klädd som värsta hockeyspelaren på våra små promenader, trots att allt som kunde ge energi var borttaget ur kosten.

Men jag fick några nya snygga muskler ;) Lycka till med Tage-mannen.

Alltså,jag tycker det är dåligt att ingen kommit på något whiskeynamn på W,att det inte finns några destillerier på W,eller ens nån tillverkare på W.
Ska man behöva starta upp något själv för att få fram ett simpelt hästnamn,va? :angel: Skärpning alla i whiskybranschen!!
Eftersom jag beställt ett sto så behöver det inte ens passa en hingst,jag är nöjd om det passar ett litet sto :D

Tack alla för engagemanget o hjälpen! Och skulle ngn komma på ngt så skrik!

vi kan ju lana brimmis namn och kalla lilla stofolet Whinnie Chocho. Sen blir hon som ett lokomotiv tuffar genom livet lol.. Nej men Whinnie Cho ar ju godtagbart... obs godtagbart inte perfekt..Wonder eyes ar ett annat..forutsatt hon har stora morka ogon forstas...
4 am, det ar minus 10 ute och det kandes brrr.. Jag vantar med spanning pa slamsugar personen...nu back to ordinaire programs..zzzzzzzzzzzzz

Var det bara ett destilleri du behövde, så finns Warenghem;) http://www.whisky-breton.com/

Karin - fortsätter han så här så kanske jag hör av mig. För nu börjar han bli en fara för omgivningen när vi är ute och går... Han får hö, morötter och en skvätt betfor på kvällen.

Visst kan du ta Winnies namn :idea: Fast hon heter ju egentligen Vanity Fair så då fick det bli Winnie i stället. Att det blev med W beror på att det var finare att skriva än med V, så fånig är jag :p

Winnie är ju inte en whisky sort men väl en litterär kändis, det är ju Aylas häst i Grottbjörnensfolk och har ni inte läst dom böckerna så gör det för dom är urbra!!

Här är det svinkallt, -17,2 :eek: Trodde att våren var på väg men vi får tydligen vänta lite. Men solen är på g i alla fall :laugh:

Frukosten avklarad för både folk o fä och nu drar vi strax i väg på ytterligare ett läkarbesök. Tar dom aldrig slut nångång??!!

Idag är det onsdag och i morron torsdag, då får vi äntligen veta :angel: Förhoppningsvis!

Ha en skön dag!!

Usch då, va försiktiga!! Vårgalna hästar som inte får röra sej är inte att leka med!

Liknande trådar

Hästmänniskan Samma som forut.. Rent chat om allt, speciellt vara pallar. Bild pa pallar, er sjalva, barn hundar makar/sambor, katter , diskmaskinen... 97 98 99
Svar
1 967
· Visningar
114 698
Senast: Tajger
·
Hästmänniskan Flytta traden om den ligger fel... Jag fryser, enormt.. det ar sa hemskt att jag inte vill vara ute i stallet/ladan.. gor saker fort... 2
Svar
20
· Visningar
3 311
Senast: moholmarabs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka