Tant och gubbe traden part 6

Sv: Tant och gubbe traden part 6

Protesterar å det bestämdaste!! Ingen mer snö nu,nej,nej,nej!
OM det nu ändå skulle komma,vart klagar man då??

Vet inte riktigt vart man ställer sina klagomål. Vädergudar? Gud? SMHI? Åsa Bodén? Peter Kondrup? Vem bestämmer egentligen?

Nej snö!!!:eek: Vill vi inte ha, om det kommer hit klagar jag till konungen!
Vet ni om han har en blogg där man kan skriva sådana klagomål?

Vet inte. ARN kanske? KO? Nä,inte KO.....
Kungen? Nä, Karin, kungen har inget att säga till om.
Reinfeldt? Nä,han skiter nog i vad vi tycker.
Kanske är så enkelt att vi bara får acceptera,hemska tanke,och på kuppen drabbas av väderspänningar:angel: Fniss

Såg det förbannade eländet jag med men man kan ju alltid hoppas att det inte blir nå snö, jag orkar inte se en endaste snöflinga mer :mad:

Det blir nog en kall och klar natt iaf. Har nyss nattat flickorna och jag ska strax natta mej själv.

Gissar att vi får vända oss till klagomuren med vår klagan på vädret. :(

Egentligen är det nästan lite komiskt. Sist vi skulle hämta hö bestämdes det när våren tog stora steg in i vår region. Men dagen då lassen skulle fraktas hem var det sådan snöstorm att vi bara fick hem ett lass av tre.

I morgon är det dax igen för hö. Och åter igen lovas snö :mad: Men tittar man på Yr.no så är det sol och plus 1 grad. Jag väljer att tro på yr. Om inte annat så för att på tis och ons nästa vecka lovas + 10 grader och sooool!!! övriga dagar sol och bara några grader under tian. Hur underbart låter inte det :love:

Kan tillägga att jag har tvättat och hängt ut sängkläder idag. Det drog en del ute så de torkade nästan. Fick hänga dem här inne i datarummet ikväll för att torka upp helt och det luktar gudomligt här nu. Det finns verkligen ingenting som luktar så ljuvligt som rena, utetorkade sängkläder. Inte ens bebisar, valpar, häst, favvomaten, nä ingenting!!

Mirri blir val startad som halterhast sen far vi se om han gar english pleasure eller hunterpleasure, och sen slanger vi in lite dressyr kanske. Eller rent av endurance.. Beror helt pa vad han blir bra pa. Han ar inte byggd for western i alla fall det vet jag.. Det far bli Madeiras jobb att jaga kossor... Sen beror det val pa om vi stannar i sverige eller vad. allt ar upp i luften.. jag har ingen lust att stanna igenom en san har vinter igen, men kanske vi kan hoppas att det blir lite sno och inte sa kallt?

Det ar onsdag, det ar st patricks day idag, kla er i gront och svang en guiness.. Solen skiner, -10C for ogonlocket, men hoppas for varma vindar. Tvatt pa schemat nu nar min septicsystem fungerar igen.

Tror inte det hjalper att klaga om vadret mer, jag personligen har gett upp och resignerat till att jag lever i ett shit climate. Och satter pa mig mer klader... Jag fick in paskriset i alla fall sa fargglada jadrar lyser upp tillvaron. OCH jag kopte ingen semla i tisdags, kanner mig valdigt stolt.. Men fick tag pa min Maltidslosning sallad (rakor) som var bara sa good. Tack ICA for att ni fortfarande har dem... Ha en bra dag alla,

KL

Godmorgon flickor och pojke :laugh:

Här vaknade jag en halvtimme innan klockan pigg och utvilad. Härligt. Snön kom inte :banana: :banana: :banana:

Nu är det -1 grad men solen skiner så jag hoppas tempraturen kryper uppåt lite. Ska strax skutta i stallkläderna och fara till stallet. Lite mockning och allmäna sysslor innan vi ska hämta hö klockan 10.00. Verkar som det bara blir två lass idag och ett på söndag. Vi brukar ta tre transporter. Då får vi ca 35 balar per häst. Det räcker ca 6 v.

Nepp, här kan jag inte sitta och såsa. Ut i morgonsolen med mig. Ha en härlig dag mina vänner :bump:

God morgon!

Läget här är något bättre än igår. Febern verkar ha gett sig och huvudet är mer klart. Värker fortfarande i hela kroppen och jag hostar och nyser som en tok. Vädret är fortfarande vackert, solen skiner från klar himmel så jag har inget att klaga på vad det gäller det ;)

Jag lägger mig i soffan och glor vidare på tv, surfar lite på nätet och förhoppningsvis kanske jag t.o.m. hänger lite tvätt idag :idea:

Skönt att du mår bättre!
Här spottar solen ut sina strålar över oss men det är inte så varmt.
Glad åt solen iallafall!

Här är lite kallt och blåsigt, inte mycket till sol precis. Jag har just kommit från jobbet och ska ta en liten vila-i-soffan-stund och titta på inspelat avsnitt av En unge i minuten. Sen ska jag se om jag inte kan hitte på nå't med lilla hästen i alla fall. Grannens dräng var snäll och sladdade paddocken i går så jag har förhoppningar om att den ska vara fullt ridbar nu :)

Idag väntar jag med spänning på Winnies date med veterinären ;) Vad kommer han att säga?

Skönt att höra att du är på bättringsvägen,ta det lugnt bara så att det inte blir bakslag.
Solen skiner här oxå mellan varven, och är ngn plusgrad.
Ska strax ut o ta en sväng med min busa som vilade igår så jag misstänker att hon kommer vara laddad.

Här är det +1, lite sol och blåsigt.
Inget att göra idag, förutom pålle.
Har insläpp, så jag åker dit vid 15.30tiden hemifrån. Mocka, fixa käk och vatten till till gubben. Ta in alla 4 vid 17.30tiden. Rätta ev till gubbens täcke om det behövs. Byta om och åka hem.

Fuskigt med paddocken,blir avis,vår ligger i skuggan så den är fortfarande snötäckt.
Oxå nyfiken på vad Brimmis veterinär har att säga,hade hoppats på att det skulle stå nått här nu när jag vaknade

Attans skit oxå, vi får vänta till nästa torsdag innan dom kommer :mad:

Iofs helt okej eftersom dom fått ett akutfall så det blev ändring i planeringen men ändå :mad: Hade ju gärna velat veta.

Vi har ju en del att göra om det skulle vara fölis för då måste vi dela av ligghallen och göra iordning åt Ina och bebisen. Men det löser sej väl ändå, tur man har en mycket händig karl :angel: Det som kommer att ta mest tid är väl att jag måste ösa ur den pissiga halmbädden. Det måste jag ju iofs göra i vilket fall som helst men blir det ingen fölis är det inte nån panik direkt.

Appropå halm så måste jag försöka få tag på en halmrundbal för jag har nästan slut nu!!

Förresten ni som vet, går det att stelkrampsspruta stoet hur nära inpå fölning som helst? Och hur blir det om man inte hinner vaccinera stoet?

Senast ändrad:

Hmm och då ska man gå och vara nyfiken i en vecka till:crazy:
Har för mej att man bör ge vaccin för att antikropparna ska gå över till fölet,men kommer inte ihåg hur nära inpå,kolla med Cho.

Näää, det var det värsta! Så nu måste jag gå och vara nyfiken en hel vecka till. Hå hå ja ja ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Samma som forut.. Rent chat om allt, speciellt vara pallar. Bild pa pallar, er sjalva, barn hundar makar/sambor, katter , diskmaskinen... 97 98 99
Svar
1 967
· Visningar
114 698
Senast: Tajger
·
Hästmänniskan Flytta traden om den ligger fel... Jag fryser, enormt.. det ar sa hemskt att jag inte vill vara ute i stallet/ladan.. gor saker fort... 2
Svar
20
· Visningar
3 311
Senast: moholmarabs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka