Tant och gubbe traden part 6

Sv: Tant och gubbe traden part 6

Förresten Cho, Vanilla Smoke fanns ju iofs inte W men det kanske går det med, Wanilla Smoke.

Njaaa, Vanilla ser bättre ut i mina ögon ;) Min första haffis hette Vanilja och får jag ett stoföl efter Winnie nångång så ska det heta Vanilja efter den mest makalösa häst jag någonsin mött.

Sorry Kat,men Cho kan jag inte använda på det fölet........
Det är upptaget av min "egen" linje där jag har tre generationer......och hon hör liksom inte till där.Denna dam halkade in på ett bananskal på något konstigt sätt,vet knappt hur det gick till!:angel:
Mina "egna" är hoppstammade och denna är dressyrstammad.
Ja här fuskar vi runt i de olika disciplinerna...!:angel:

Wanilla med W ser ju inte så snyggt ut, nej,men skitsamma egentligen!
Tycker att Vanilla smoke är ett bra namn och det viktigaste för mej är egentligen att ingen annan har samma namn.......
Så jag sitter o kollar alla namn mot ASVHs BLUP.......Finns det fler som heter så,så går de bort!Jag vet,jag är en nörd!:D

kl.
har har jag varit busy,.. var in pa hastnet och letade efter kopare av stubben dressyrsadlar.. och lo and behold.. fann en tjej i jarvso som letar efter en.. jag ringde och har nu tagit pics of sadel och sant till henne. sa nu far ni alla halla tummar att hon koper den. 6000 for en nastan ny (anvand 6 ganger tops) tristan i svart, blaupunkt, det ar ett steal... kostar idag 14500 ny.. tyvarr ar den smal ibommen sa kommer aldrig att passa mina pallar.. lika bra att salja. och spara ihop till en ny pa ngt satt.
sa krossa allt ni har om det gar, jag bara MASTE salja den har.. nu ar jag nere till 5 sadlar lol.. 2 olika for bullarna och sen 2 var till rabarberna och sen westernsadel det skall vara nog hoppas jag.. OM det blir tavling igen far jag val inhandla nytt da.

Godmorgon allihopa.. Här kommer soliga hälsningar från Norrland... Vi har just nu kanonväder... Jag och Kamel är bästa vänner trots att det inte blivit nån tur ut i skogen... Dock känns det mer lovande nu än någonsin i takt med att vädret blir bättre och man får lite energi...Håller fortfarande upp med rökningen, inne på 15 dygnet..... går väl hyffsat men ibland är det hemskt....

Ha det bäst allihopa... tills vi höres igen....:D

KL

Å här går jag och grubblar och grubblar på vad som kommer ske när provmedisen kommer i eftermiddag. HOPPAS Kelly visar upp en bra sida av sig. Och HOPPAS skogsmaskinerna har slutat köra. Vet verkligen inte var vi ska hålla till någonstans med provridningen :confused: Paddocken är ju bara att glöma, avstyckad till hage och blankis. Gärdet är jättefint att rida på, men här har de lagt upp allt timmer vid kanten. Nu kör de fram och tillbaka där och lasstar upp nytt samt att timmerbilen kommer och hämtar. Finns inte en chans att Kelly tänker sätta sin hov där och vi skulle bara vara ivägen.

Hagarna är kuperade, inte så stora och har träd här och där så det kan vi också glömma. Rida ut blir svårt med bara en häst. Jag rider INTE Busen.

Det finns en äng/gärde/åker (vem vet vad som finns under snön) längre upp ovanför stallet. Ska knalla upp och se hur den ser ut. Hoppas det inte är för knöligt bara.

Vill verkligen ha vår, vår, vår. Då kan vi haga en egen hage till Busen så vi får ha paddocken till paddock och timmret är borta så vi kan använda gärdet igen. Det ska fö bli en del av sommarbetet till sommaren.

Vad är det för bomvidd på sadeln? Jag kan vara intresserad!!!

Voff,håller tummarna ,men det ska nog gå bra!

Fy farao vad du är duktig !!! Skulle lida alla helvetes kval..... Och bli såhär :devil:
Usch,då vill ingen umgås med mej.....

KL*

Här är soligt, men lite blåsigt. För varje dag som går, så ser man lite mer av gruset på våra backar upp till huset.

Sambon började 13 idag, så jag har redan mockat och gjort allt klart, är så skönt att slippa göra det på kvällen.
Ska se om bonusdottern vill ta en liten tur på Lasse idag efter skolan.

Ska ev köpa en bomlös sadel på fredag. Hittade en 30 minuter härifrån till hyfsat pris. Var ju dum nog att sälja den jag hade när jag köpte Trullan.

Cizma: Bra jobbat med rökningen! :bump:

Hallojj!

Är fortfarande en sjuk tant, snörvlar, nyser, hostar och frossar omvartannat. Ringde till jobbet tidigare och sa att jag blir borta hela veckan så dom kan planera in en vikarie.

Roar mig med att kika på Ghost Hunters International som jag har inspelat. Lyckades hitta lite energi och gjorde en snabb kladdkaka så jag kan trösta mig med det.

Tycker synd om mig själv litegranna :o ...ser hur hästarna njuter i solen, liksom hundarna gjort när dom varit ute på linan. Jag ligger kvar i soffan...suck:cool:

Jo men det ÄR synd om dej!
Går väl an att vara sjuk när man orkar göra lite trevligheter iaf,men ligga däck,nääää!:mad:
Krya på dej!

Tråkigt att vara sjuk - krya på dig!

Här skiner solen, jag satte mig i lä vid stallet (för det blåser ju tyvärr ganska rejält) på en torvbal och bara njöt av solskenet mot ansiktet.

Var på ett kalas en gång där en tjej från Chile var med. Hon berättade att första året hon var i Sverige hade hon förundrat sig över alla som i mars-april står utmed husväggar och vänder upp ansiktet mot solen. Efter ett år till undrade hon inte längre:crazy:

Jag har varit ute och gått, bara runt gården iofs, med Tage. Han skötte sig hyfsat, och vid minsta tendens att inte ha uppmärksamhet på mig gjorde jag som Eamon Hickey. två steg bak, två fram, två bak. Lyssna, enkelt, det här kan du. Duktig. Gick faktiskt riktigt bra:) Jag har gett mig katten på att han ska inte vinna och vara dum:mad:

Voff - håller tummarna för att det går bra!

Senast ändrad:

Kram till er alla:love:

Samlade ihop lite energi och gick ut för att ge hästarna hö...fantastiskt väder, helt klart. Surt att man inte kunnat ta rätt på det. Energin tog slut så fort jag gett hästarna, stapplade mig över gården och gick in och är nu åter landad i soffan. Ska sova en stund:cool:

det ar en 30 eller 31, alldeles for smal for mina feta ponies, som behover 32,33 eller 34 och det ar mkt sallsynt "off the rack" man kan ju bestalla och gar det bra med mirri som tavlingshast gor jag nog det..
skall jag sanda bilder till dig ocksa??

KL

Så då har den eventuella medisen varit här och är numera Kellys medis :banana:

Ridningen såg jättetrevlig ut och kelly var så coollugn att jag nästan misstänkte att någon gett henne någon drog i vattenhinken ;) Min pålla var så go och fin mot tjejen.

Eftersom tjejen ridit på ridskolan här precis som jag så hade jag funderat ut vilken av skolans hästar som var mest lik Kelly ridmässigt. Kom fram till det hetlevrade lilla Spontan behöver ridas lite på samma vis som Kelly. Så jag frågade vilken hennes favorithäst på skolan var.

- Spontan, svarade hon. Visade sig att hon ridit honom i massor. Den lilla kusen har mer turbo än Kelly så kan hon rida honom rätt så kan hon rida Kelly.

Ska varva ner med en kopp kaffe nu innan jag ska tillbaka för att ta in och natta pållarna. I morgon är det hökörning på dagsordningen.

tant piraja, jag lider med dig, och hoppas du far en stor 70% chocolate kaka som du kan smaska i dig. glom inte tea och skorpor, och en whisky emallan allt.. om inget annat far du glada baciller....

Solen har skinit hela dagen, brunn och slamtomnings folket var har och fixade commoden, sa nu kan jag sitta dar och dromma igen.. madeira halkade i hagen och landade pa ena bakbenet, var lite om till att borja med men hon stoder pa benet sa jag ar inte orolig.. skall checka ikvall och see om hon ar svullen och varm ngnstans.. de andra star bara och hanger, skulle val ge mig ut pa bulle men det har varit mkt.. jag var ocksa till byn och fick bensin i bilen samt hamtade ett paket pa ica.. pa vagen in stod polisen och stoppade.. korkort och nykterhetskontrol... passerade med flygande flaggor.. dessvarre blev jag lite "upprord" och nar jag kom hem fick jag en av de dar attackerna igen.. cataplexy (googla och las mer, svart att forklara), i alla fall jag var helt slut och har sovit i 2 timmar nu.. sa maste skynda mig och gora klart i stallet och gora kvall.. pa lordag kommer en pojk och hjalper mig med godselhanteringen.. jag har problem att lyfta skottkarran namligen och min andra "icke lyft" karra ar sonder, behover ga och fixa nya delar.. det far bli i morgon..

hoppas allt gick bra for de som saker skulle ga bra for och de som ar under vadret mar battre snart, och att tage inser att boxvila ar endast for hans eget basta.. aven om den lilla hjarnan sager annorlunda..
toots till er alla

och gar det bra med mirri som tavlingshast gor jag nog det..

Vad ska han tävla i?Har du berättat det förut kanske?Jag har missat det...berätta igen..pleease:)

Varit ute och gått med båda idag,olika rundor.Blev en timme motion totalt för mig och hunden.

Mycket halt där isen ligger kvar och det gör den fläckvis både på vägen och i skogen.

I skogen stack blåbärsriset upp.Gott tyckte Havanna:).

Många jobbdagar denna vecka,ska strax gå och lägga mig,trött.Ska titta till kompisens sto och föl innan jobbet i morgon också.Larmet är ställt så jag inte glömmer.Åker visserligen förbi där men,men ,minnet är inte alltid med mig:o.

Var ute och nattade pållarna nu, och det blåser rejält! Och i morgon har de lovat 5 cm snö:eek: De behöver inte alls hålla vad de lovar, jag tycker vi är färdiga med det nu:mad:

Oj vad häftigt med blåbärsris! :) Om det ska sticka upp här så behöver vi ris som är en knapp meter högt. :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Samma som forut.. Rent chat om allt, speciellt vara pallar. Bild pa pallar, er sjalva, barn hundar makar/sambor, katter , diskmaskinen... 97 98 99
Svar
1 967
· Visningar
114 698
Senast: Tajger
·
Hästmänniskan Flytta traden om den ligger fel... Jag fryser, enormt.. det ar sa hemskt att jag inte vill vara ute i stallet/ladan.. gor saker fort... 2
Svar
20
· Visningar
3 311
Senast: moholmarabs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka