Tant och gubbe traden part 6

Sv: Tant och gubbe traden part 6

Har tagit lite kort i dag men på korten ser hon inte alls så tjock ut som hon i verkligheten är :angel:

Här ser man iaf att magen ser olika tjock ut
32220899.jpg

Hon ser ju lite tjockare ut på ena sidan men hon står kanske lite knepigt? Kelly hade massa mage på en sida ibland och det såg ut som om hon skulle välta. Nästa dag kunde hon ha lika bycket på båda och vara mer "jämt fördelad" :D Fast hon såg ut som en ballong jämfört med Ina.

Men kolla Inas mun....står hon inte och ler finurligt åt fotografen? Jag kan nästan höra henne gnägga "Hehehe...du skulle bara veta matte" :p

Ja och nu ser man att det rör sej oxå. Så det är som jag sagt hela tiden att är det inte fölis i magen så är det den största masken i världshistorien och då behöver hon vetrinärvård så det är bra att dom kommer hur det än är :D

Nä men allvarligt talat så är det så många saker som inte stämmer med hur hon egentligen är och det tycker inte bara jag utan även förra ägarna.

Så nånting är det, antingen är det föl på gång eller så är det nåt annat som är fel.

Jobbar din veterinär bara torsdagar:confused:eller varför kunde han inte komma som i morgon?Det här är bara så spännande att följa:)!

Efter jobbet skyndade jag mig att köra in ved och packa ensilage,sedan en liten stunds vila(framför datorn:grin:) med kaffe och macka.

Sedan blev det först en tur på H.Tack och lov för broddarna,hon blev skrämd av något där det var som mest isigt,hoppade åt sidan men brodden klarade henne från att halka omkull.Puh!

Sedan tömkörning med D.Hann hem lagom tills det började mörkna.

Hästarna står i boxarna och äter nu,jag ska sätta i en brodd som försvunnit och sedan lägga ut mat i hagen.Sedan blir det sängen för mig,lägger mig nio,går upp fyra,håhåjaja,slit och släp:grin:.

Bilden stämmer inte alls med hur hon ser ut i verkligheten, måste ha nån knepig inställning på kamerna för hon är enorm i verkligheten! Hon ser ut som en flodhäst :angel:

Det tyckte ju vetrinären oxå när hon var hit förra veckan och hon har blivit större sen dess.

Haha jo dom jobbar hela veckorna. Men dom åker bara ut på planerade besök torsdagar och fredagar och på fredagar är det vet Torkel som åker ut och han ska på kurs i morron :mad: och dom måste ju ha kliniken öppen så i dag hade dom tagit in vet Lisa som skulle beta av morrondagens besök men hon fick kasta sej iväg på ett akutbesök.

Så nu får vi vänta till nästa torsdag :D Fortsättning följer!!

Jag todde kameran lade 5 kg :D

Vad mer behöver du för att vara säker?

-hästen är klotrund
-sur som en drake mot kompisen
-stora magrörelser
-Uppfödaren är tvärsäker
-Möjlighet finns enligt uppfödaren

och hade hon inte börjat sätta lite ljuver med sa du?

Nä du har nog snart tre flingor annars så ska jag spinga naken genom byn och skjuta knallpullverpistol :cool:

skit i knallpulverpistolen men Voff galopperande naken genom byn vill vi ha filmbevis på...

öppnar chipspåsen o sätter mig o väntar förväntansfull:angel:

Ha,ha tycker jag också kan bli spännande :rofl:

Jag väntar ju forfarande på att få se dig gubbtjyv i spetsbyxor :banana:
Det verkar som det är en del i den här tråden som har lite konstiga böjelser :devil:

Hahahahahaha, nu blir det ju ännu roligare om det inte är föl :rofl: Det vore en syn för gudarna :angel:

Egentligen så är jag säker jag med men det finns ett om/ev/knaske inte, långt bak. För vore det skendräktighet skulle det ju inte bonka i magen på henne; eller?

Senast ändrad:

Hmm nu verkar du som om du ev. kan ha gjort bort dej,lova en sådan sak skriftligt:D
Ja ja blir det inget föl o du springer gatlopp så tror jag att byborna ringer efter personalen som kommer med tröjor som knyts i bak :D

skit i knallpulverpistolen men Voff galopperande naken genom byn vill vi ha filmbevis på...

öppnar chipspåsen o sätter mig o väntar förväntansfull

Det är inte mycket att se, och vi ska inte spela in vare sig skräckfilmer eller naturfilmer här. Lägg bort chipsen för jag är nog ingen fager syn så du blir kanske lite illa i magen när jag kommer kutandes. För säkerhets skull säger jag inte vilken by jag tänker springa igenom. ;)

Den största sensationen blir nog att jag springer.........:angel:

Nu finns det väl risk för att Brimmis gömmer undan fölis och skyller på skendräktighet :crazy:

Åh....är det sånna där fina tröjor med långa armar och läderremmar?

Har alltid önskat mig en sån men det finns inga varken på HM, Kappal eller Lindex. :love:

Hahaha ja du risken finns att jag gömmer bebisen :D

Och den kameran verkar ta bort en sisådär 50 kg :angel: Minst!

Men gode gud!!!! Vi har en hund sovandes bredvid den varma kaminen som fiser nå alldeles jävulskt :eek: De luktar ruttet i hela huset, urk :crazy:

Men va det här nödvändigt?????? Ska den här förbannade vintern aldrig ta slut :mad:

Usch va less jag blir!!

Nääää! Här var barmark o sista isen på väg bort,nu detta :devil:
Så onödigt!

Det där med vaccination,ca en månad innan beräknad fölning brukar jag vacc och det är oxå det som rekommenderas.
Hurvida man kan vaccinera senare om man råkar ut för sådana här överraskningar,har jag ingen aning om,har aldrig varit där,sas.
Fråga vet,de måste ju veta!
Om du är osäker,så kan du ju när fölet är fött, ta en sk foalcheck,ett blodprov,som analyseras snabbt,för att kolla hur det ser ut med antikroppar hos fölet.Det måste gå snabbt för när/om såna små har en infektion går det väldigt fort utför.
Har ungen för lite antikroppar så kan man ge plasma.
Du har ju förresten en uppfödare i bakgrunden,har inte de råmjölk i frysen?
Tina o ge direkt kan vara ett alternativ.
Jag har en nappflaska för lamm och ger alltid en skvätt innan fölet reser sej,det ger otroligt mkt mer energi för att komma igång,antingen mjölkar jag ur mamma eller om jag misstänker dålig kvalite på råmjölk så har jag en skvätt i frysen.

Liknande trådar

Hästmänniskan Samma som forut.. Rent chat om allt, speciellt vara pallar. Bild pa pallar, er sjalva, barn hundar makar/sambor, katter , diskmaskinen... 97 98 99
Svar
1 967
· Visningar
114 698
Senast: Tajger
·
Hästmänniskan Flytta traden om den ligger fel... Jag fryser, enormt.. det ar sa hemskt att jag inte vill vara ute i stallet/ladan.. gor saker fort... 2
Svar
20
· Visningar
3 311
Senast: moholmarabs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka