Tant och gubbe traden part 6

Sv: Tant och gubbe traden part 6

Cho, om du har en extra skvatt i frysen snalla ta med dig hit om mojligt.. Jag ringde till ATG men de var inte alls hjalpsamma, speciellt nar jag sa att jag behovde just in case.. Betalar forstas gaende pris..

Har snoar det ocksa.. och sen att vakna upp och upptacka jag inte har nagra cig kvar.. DET ar inte skoj. sa fick ge mig ut pa vagen och kora upp till OK. Enda bra med den resan var att jag fick mig en coffee och en farsk kanelbulle.. Yep, OK har gett mig frikort pa kaffe och bulle for 5 kr. Bra nar man ar sugen..

Nu skall jag ta ut pallarna och de far vara ute i snon.. Jag som hade sett grus och allt.. Forresten min backe ar snorhal.. hur det skall ga med ho i morgon vet jag inte..holl inte pa att ta mig upp idag. far val bara upp ho annars.. urk...

Toots yalls.

Men gode gud!!!! Vi har en hund sovandes bredvid den varma kaminen som fiser nå alldeles jävulskt De luktar ruttet i hela huset, urk

hahahaa......

Minns när jag och Peter en gång vaknade av en vidrig stank i sovrummet. Mira hade fisigt. Inte ens hon ville ligga kvar i sovrummet uten gick ut. Vi fick gå upp, öppna fönstret och stänga dörren. Efter 5-6 min gick vi in igen men det luktade fortfarande så illa att vi gick ut. Vi tog en nattmacka i väntan på att fisen skull hoppa ut genom fönstret. :D

Jaha.....här har vi fått lite snö med betoning på lite. Täcker knappt marken där det är slätt. Skönt, då försvinner det så fort solen vågar sig fram igen. Kanske skulle ta kort på den med Brimmis kamera?

Jag hade utsläppet i morse. Lustiga hästar har vi kom jag fram till. De tre unghästarna/tonåringarna sov när jag kom. Pensionären var vaken och började genast tigga mat. Påklädningen av Busen och araben utfördes på nästan sovande hästar som sen saaaakta luffsade ut i hagen. Lilla nordsvenskan är nudist och henne fick jag smacka på flera gånger påväg till hagen. Snacka om att dra hovarna efter sig :p

Sen kom pensionären. Glatt skuttade hon ur boxen. Påklädningen skedde under lite streching på stallgången (hon stretchar sig själv redigt varje morgon.) efter stretchen körde hon lite step-up medans jag gjorde henne klar. Sen TRAVADE hon så käckt på tvären jämte mig till hagen. Där mötte hon morgonen med några ljudliga frustanden och ruskade av sig natten innan hon travade iväg mot en höhög.

Nordsvenskan låg då ner i hagen och käkade :cool: Hon gör ofta så. Araben stod och sov precis på samma fläck innanför grinden som jag släppt honom. Han hade inte ens börjat äta. Busen lufsade planslöst runt lite trött mellan staketet och höhögen. Tvättäkta tonåringar.

Jag kunde se tonåringarna säga till den morgonpigga pensionären "gå och lägg dig, tant" "F-n vad pigg hon är då....." och "...att hon bara orkar, kärringen"

Sen åkte jag hem och sov ;)

Är det en glutenfri kanelbulle, slarvmaja? :mad:

nope, det are en bulle fran OK, och tror sakert att den har massor av gluten i sig.. men jag var sa duktig i gar med min sallad att jag unnade mig detta.. och det var EN bulle, inte en hel pase bullar..
pa tal om bullar, jag maste ga ut med mer vatten, de har valt ut hinken...

Hej hopp mellan host och nysattackerna:crazy:...idag föll maken och nu är vi två som snörvlar och tycker synd om oss själva:o. Ok, min feber har dalat något så det är inte så illa för min del. Har också sovit som en stock inatt och det har gett mig lite energi...får se hur länge den håller. Planen är att försöka ta mig till affärn och handla lite...skulle behöva hämta hö också men ska ta det med maken lite senare och se om vi kan klara det :cool:

Tyvärr!!! Jag har ju själv ett sto som ska föla så jag vågar inte göra mej av med det lilla jag har........Annars hade du självklart fått ta det!

Alltså,detta med sadeln,jag måste titta när jag kommer,om du har den kvar!
Tar med min egen o jämför isåfall.

Nu frukost o sova en stund innan stallet,jobb inatt igen!

Åh, en tant- och gubbetråd - HÄR kommer jag att passa in :laugh:
Presentation då. Femtioårig tant som bor söder om Stockholm, på Dalarö. Lycklig ägare till en åttaårig fullblodsvallack som kallas för Rulle, en lättfödd pälsboll. Rulle är glad och snäll både att rida och i all hantering, en riktig drömhäst. Jag är gift med Hasse som också har en häst, ett spanskt korsningssto som heter Yada. Hasse och Yada tillbringar vintrarna i södra Spanien för Hasses leder klarar inte våra svenska vintrar - men någon måste ju försörja familjen så det har fallit på min lott och det är ok. Jag gillar årstider! I familjen finns även två katter, en maine coon och en brittisk korthårskatt.

Jag rider 5-6 gånger i veckan, är installad på en gård med eget ridhus där vi får rida när ridskoleverksamheten inte pågår. Vi har även fin ridterräng runt gården. Jag rider mest dressyr, rider för instruktör en gång i veckan och har ett mål - jag vill någon gång komma ut och tävla LC-LB men har inte satt någon tidsplan.. Mycket uteritter blir det också men som äkta tant har jag slutat hoppa.. åtminstone över allt som är högre än 70 cm ;)
Bilder på mig och mitt hullblod, gullblod, mullblod, ullblod kommer.

Piraja- Krya på er båda två. Här hostar och snorar jag och Filip ännu. Det var sega baciller denna gång. Känner mig som en snigel med allt slem :(

Tantcamp- Jag tar också med en sadel. Egentligen borde jag ta med två för syntetsadeln trivs jag inte rktigt med och jag hoppas Kats sadel ska ersätta den efter omstoppning mm. Tyvärr behöver jag ju den under tiden....

Kat- Kollade skottkärra på GG och de hade bara DYYYYRa nu. Synd eftersom vi behöver en till vårat stall med. Nordsvenska ville ju provåka vår så den är lite sladdrig och skev. Har tyvärr ingen tur planerad till Uddevalla annars hade jag kunnat kolla på Jula och Biltema. OM jag ska dit så kollar jag. Har ju väntat i tre veckor på Filips glasögon och de borde verkligen komma snart. Han går hos optiker i U-a.

Åh..välkommen Starling! Vågar du hoppa 70 cm? :eek: Det är ju jättehögt!! Då kan du ju nästan vara med i OS. Själv lägger jag av på 60 cm. Men då är jag så rädd att det inte ens är roligt. Har t.o.m viss tvekan inför upphöjda kavalettibommar :o

Nu blir Tajeger glad när det flyttar in ett fullblod till i tråden:p

Viktigaste frågan....Har du pall? IKEAs Bekväm är flitigt använd här på tråden men också stolar och stenblock.

Men välkommen:) Ett fullblod till, kul!

Han låter precis som min, tills för en månad sen:crazy:Snäll och vänlig, belevad herre...nu är han långt ifrån det, för tillfället:mad: Kan bero på att han står i sjukhage och bara får skrittas för hand...Annars är han trevlig, egentligen:D JAG VILL HA TILLBAKA MIN GAMLA TAGE, NU!!!

Haha, såg precis vad du skrivit, Voff:) Låter kul det där med att springa, förresten;)

Självklart har vi också en pålitlig och trygg IKEA-pall för att kravla sig ombord på kamelen!! Min var bara 3,5 år när jag fick hem honom och en av dom få diskussioner vi haft genom åren har varit just var pålle ska stå i förhållande till sagda pall - har man en ålderstigen och stel ägare måste man fatta att man ska stå som en staty medans tanten i fråga försöker klättra upp.:o Det tog några månader innan vi var helt överens..

Ja, alltså 70 cm ÄR högt och absolut min maxgräns!!

Välkommen tant Starling :) ...*kraxar jag fram* :o

Voff...segt var namnet!!! Trodde ju att det skulle börja ge sig men nä... :(

Hej och välkommen Starling :D

Hoppning.............nä de låter jag nog bli. Förresten så har jag ju inget att rida på överhuvudtaget :angel:

Men va det snöar :mad: Har nyss varit ute och släpat däckkärran med vattendunken på i över 1 dm snö. Helvetes helvete, säjer jag bara :devil:

Ina har härjat runt med Winnie som bara den, hon är en riktig surkärring! Tur att vi har ett hönät inne i ligghallen så Winnie har nånstans att vara och får äta i fred.

Mathilda har sovit här hos mormor o morfar i natt. Det är så mysigt på morron när hon kommer och kryper ner under mitt täcke en stund, söthilda!

Mindre mysigt blev det när morfar vaknade och hade ont i magen som tusan så Mathilda har åkt hem och gubben ligger nerbäddad i sängen med spyhinken bredvid sej :eek:

Måtte det vara falsklarm!!

Det här med att hon surar värre och värre mot Winnie gör mig ännu mera säker på att jag slipper min motionsrunda med knallpulverpistolen.

Jag utmanar er andra! Vad tror ni och vad är ni berädda att satsa? ;)

Haha, såg precis vad du skrivit, Voff Låter kul det där med att springa, förresten

Kul att du gillade idén Tajger. Då hänger du väl också med så jag får sällskap antar jag!

Senast ändrad av en moderator:

snö:eek: :eek:v:eek: inte en flinga på mils håll.....

begriper Tage är frustrerad...o vetten har förskrivit sjukhge age....

men du har ingen hag e Tage kan gå ensammen i då.....ibland har jag faktiskt inte brytt mig om de där med sjukhage....om hästen normalt är lugn i sin hage har den fått gå där istället....

har utgått från vilket som är bäst för just den hästen.....menar är Tage bättre på att hålla sig lugn i sin vanliga hage är de väl bättre han får gå där iställlet för sjughagen o bli stirrig o steppa runt .....

men vet ju inte hur inge herren är normalt ....men bara en fundering...:)

Som medlem i ortens naturistförening är det klart jag kan vara med! Men tyvärr, jag är skotträdd:(

vi behöver inte satsa ett dugg....du har ju redan satt dem i mangeln....vi har ju skriftligt på de....:angel:

å du lär kuta av bara fan......för inte är de en bebisflinga inte....:angel:

gå inte med på de där Tajger... voff förösker bara till varje pris klara sig undan ....eftertankens kranka blekhet :angel:

Liknande trådar

Hästmänniskan Samma som forut.. Rent chat om allt, speciellt vara pallar. Bild pa pallar, er sjalva, barn hundar makar/sambor, katter , diskmaskinen... 97 98 99
Svar
1 967
· Visningar
114 698
Senast: Tajger
·
Hästmänniskan Flytta traden om den ligger fel... Jag fryser, enormt.. det ar sa hemskt att jag inte vill vara ute i stallet/ladan.. gor saker fort... 2
Svar
20
· Visningar
3 311
Senast: moholmarabs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka