Tant och gubbe traden part 6

Sv: Tant och gubbe traden part 6

Ett blomnamn till ploppade upp, Aster. Sen lite mer åt växthållet kanske men Poppel, Syrén och Löjtnadshjärta (lite fånigt) och Kaktus.

Blomnamn på hingstföl är kanske inte så enkelt, men varför inte använda det latinska namnet? Sambucus nigra - fläder, Salix - videsläktet, Taraxacum - maskros. Finns massor av häftiga namn, tycker jag;)

Inas (ev)föl håller jag fortfarande på Inas Secret. Funkar både på sto och hingst:)

Tage är svullen idag, men går helt ok och såren är rena. Håller tummarna att han har haft tur som en tok även den här gången:) Idag har jag och dottern gått en runda med honom, och han är lika pigg som vanligt:crazy:

Go kväll....

Tar mig tid och slinker in en stund... Ser att tråden utvecklar sig till en namntråd. Skall bli väldigt intressant att se vad det blir till slut... Själv hoppar jag nog över att ge något bidrag... Blommor är inte min starka sida...

Däremot hörde jag gybbtjyvens förmaningar i bakhuvudet när jag kom hem från jobbet... Det där om att tiden nog finns... det är prioriteringarna som skall till.

Så jag tog in damerna direkt... De fick stå inne en stund och äta sitt krubbskrammel.. Sen gick jag ut och jobbade med Fröken Grå..

Idag fick det bli jobb på linan... Brukar inte longera speciellt ofta men får nog ta till det nu eftersom jag inte har tillgång till piloten så ofta..

Bäcka hade väldigt tydliga åsikter om när HON ansåg att hon jobbat klart. Så den diskussionen fick vi lov att ta idag. Men efter en stunds resonerande så kom hon i alla fall till arbete..

Faktum är att hon nog har fått sitt livs hårdaste arbetspass i kväll... (och då var det inte stenhårt)... Men tillräckligt för att hon skulle bli varm och svettig.

När övningarna med Fröken Grå var klart... så fick Fröken röd... lite träning. Uppförande på stallgången... Grooming... fick selet lagt över ryggen för första gången... och så fick hon ett bett i munnen och fick stå och fundera över det en stund...

Fröken Röd älskar uppmärksamhet och är pigg på nya saker... Så jag får försöka att fördela arbetspassen dem emellan.. I kväll fick båda damerna i alla fall lite hjärngympa... och den grå fick dessutom lite gympa för kroppen...

Tackar för flera roliga idéer. Nu vet jag ju inte om kompisen nappar på något av förslagen, men jag har ju lite tips till henne nu. Bara för det ploppar det väl ut ett ovanligt livat litet flickföl :D Det är så kul med namn, tycker jag, vare sig det gäller hästar, hundar eller människobebisar.

På hemmaplan är det på topp! Maken är hemma och han mår jättebra. Han har i åratal haft så svårt att äta och som genom ett trollslag verkar det gå hur lätt som helst. Bara en sådan sak som att svälja en tablett går utan något problem nu, det har han inte kunnat göra utan att dela den i pyttebitar på många, många år. :banana:

Vad skönt att op gick bra o att maken förhoppningsvis kommer att må bra resten av livet,iallafall vad äteriet beträffar!

Namnförslag mottages tacksamt! Det ska börja på W och gärna ha wisky anknytning då pappa heter Connaisseur, (rätt stavat???)

Åh va härligt det måste kännas för gubben din :bump::bump:

Ja jag väntar med namngrejen till torsdag jag. Även om jag både ser och känner så blir jag lite tvehågsen emellanåt. Är det rätt det jag ser eller är det nåt jag bara hittar på för att jag själv vill :confused:

Men vore hon skendräktig borde det väl inte sparka?! Och det kan väl inte vara tarmrörelser som bonkar ordentligt flera gånger på samma ställe?!

Neej om det ändå vore torsdag kväll, då skulle jag veta hur det ligger till!

Go natt med er, vi hörs i morrn!

Nä,jag håller med!! Men fölet kan ju inte heta något cognacs aktigt när farsan är en whiskykännare....:D

Var in och kollade systembolagets sortiment men dom hade inga bra whiskysorter på W, inga som jag hittade iaf.

Nej precis,har kollat där jag oxå,men de har ju inte allt tänkte jag.......
Kanske finns det någon "connaisseur" där ute nånstans som har koll:D
Annars får väl fölkraken heta Whisky rätt å slätt,men det verkar så tråkigt.....

Senast ändrad:

Hmm lättare om du ville ha namn efter whiskydrinkar:D

Enda whiskyn på w som jag kommer på är Woodford reserve

Se där! Kunde ju en hingst heta!Men jag har beställt ett sto,så.....:laugh:
Det kan vara whiskydrinkar oxå,eller vad som helst som har med whisky att göra,egentligen. Bara det börjar på W.

Senast ändrad:

Här kommer lite whiskydrinkar:d

Whisky on the rocks
Whisky Cobler
Whisky sour
White shadow
Wembley

Senast ändrad:

Gör så ska fundera på om jag kan komma på något mer,lite trött nu så nu kallar kudden

Liknande trådar

Hästmänniskan Samma som forut.. Rent chat om allt, speciellt vara pallar. Bild pa pallar, er sjalva, barn hundar makar/sambor, katter , diskmaskinen... 97 98 99
Svar
1 967
· Visningar
114 699
Senast: Tajger
·
Hästmänniskan Flytta traden om den ligger fel... Jag fryser, enormt.. det ar sa hemskt att jag inte vill vara ute i stallet/ladan.. gor saker fort... 2
Svar
20
· Visningar
3 311
Senast: moholmarabs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka