Tant & Gubbtråd Part 8

Sv: Tant & Gubbtråd Part 8

Jag frågade tjejen där jag hade Kelly uppstallad om hon viste någon som ville ha en medis nån gång i veckan. Hon viste ingen mer än sig själv :D Men nu är hennes pålla lite "speciell" så jag känner att det är inte riktigt vad jag vill brottas med. Och om jag tyckte Kelly var i största laget så kan jag plusa på 2 dm till här. Så gulligt erbjudande av henne men för mycket häst för mig. Jag vill nog gärna ner på D-ponny igen. Det vore skitkul. Eller va säger du Nobel? Ponny för en tant är väl aldrig fel :D ??

Håller med Tajger och föregående talare..... Hoppa är livsfarligt!!! Jag vågar knappt kliva över skuggan av en bom :crazy: Nån gång när jag tappat allt vett och sanns och fallit för grupptrycket så har jag vågar hoppa hela 60 cm. Men det var i en mjuk manege i full skyddsutrustning på ridskolans tryggaste hoppare på 21 år :banana:

Tajger....hur söt Tage än är så håller jag mig på backen. Sommar-Tage skulle jag nog kunna testa..Men när det gäller vinter-Tage så nöjer jag mig med lite hångel som sist ;)

Hahahahahahaha!!!!!!!!:rofl::rofl::rofl::rofl:

Ja minsann, jag tog mig rejält i kragen i somras, klängde mig upp på grannens ursnälla klippa till 21- åriga sto och hoppade över ett kryss- tre gånger!! Utan att dö av skräck, ramla av eller börja gråta ..... Finns kanske hopp (!) även för en annan? 60 cm låter ju som om man hade kunnat överleva .... kanske .....

Ramlar jag av, stel tant som jag är....blir jag aldrig människa igen. jag blir smulor. Nä, nä...bäst att hålla sig till dressyren och skogen. Var så glad att min häst ansågs så helkokko att hoppa så jag behövde ingen ursäkt för att inte prova. Men så har fodervärden (nuvarande ägaren) på bara ett halvår lyckats omskola en stollig dressyrhäst på 20 år till en riktigt fin och stabil hopphäst.. Opps!

kl
Jag instämmer men dom som gillar vädret,bättre vinter än just nu har jag svårt att tänka mig:).

Just nu singlar fluffiga snöflingor i luften,blir det inte för mycket är det helt ok.

Och jag har tagit mig ut med hästen efter jobbet de två senste dagarna,snabbat mig hem och varit i sadeln kvart i fem,pust,lite för trött egentligen men det har gått:).Bara en kort sträcka,skritt som oftast,igår gick det bra,idag var hon lite ovillig och hade mycket att titta på:grin:.

Voff du hör hit med eller utan häst,punkt slut ;)
Men ärligt testa kompisens häst,kan ju vara så att du trivs med den,haka inte upp dej på höjden,man vänjer sej .
Kolla bara på mej har ju min lilla busa på 1,46 och sen sitter jag upp på unghästen på nästan 1,70,enda gångerna man tänker på att hon är stor är när man sitter av :D

Gubbtjuv
här har du ju en som är ute fast det är kallt,hon kan ju inte stå mer än en dag innan hon tror att hon är en rodeohäst

Pinto...det är en rätt tuff häst. Svår att rida ut på. Jag har absolut inte ben för att rida ihop henne. Är ju inte så stark i benhjälperna. Äsch...jag har ingen panik, väntar nog på en pålle som känns mera mig. Vore kul med ridsällskap också. Här finns bara två tvååringar till i stallet. Lite synd för jag gillar verkligen tjejen som äger pållen. Vi samarbetade så himla bra när jag hade min uppstallad där :)

Man skulle gå i ide nu- Fryser hela tiden och är urtrött på blåa fötter och fingrar. Tur pållen är en sån klippa :love:

Hej alla nya óch gamla tanter å gubbar

Håller med er, Ponny för tanter är aldrig fel, lagom att komma upp på och lagom att ratta runt i skogen. Skulle dock kanske trimmat den egna kroppen lite först så man kan rida mer "lagligt" på lurvbollen. :D Men hon har inte protesterat ännu.

Och Gubbtjyv o ni andra med skoteroveraller, jag säger bara brrrr..... :mad: Varför blev det så kallt??? Jag som var så nöjd med slaskvintern som var efter att ha haft två kalla snövintrar. Brrr.....

Nä, dax å dra på jobb, ha en underbar dag alla! :laugh:

Självklart Voff!!! Ponny ska du ha, sjäv har jag ju hoppat från D till en snabbvisit av liten häst (Di passet) och nu liten D (C i passet). Ponny är ju närmare marken både upp o ner.....

Vad duktig du är Yrrol, jag önskar att jag vågade hoppa.
Skönt att gammel man är tillbaka soffan.

Och välkmna alla nya, vilken fart det har blivit i tråden.

Min skrutta var ju halt i Söndags och har fått vara inne lite extra på dagarna och ute i en mindre och mer plan hage med sällskap o lindade ben. Hon rör sig redan mkt ledigare till o från hagen så jag hoppas det inte var något i kotan eller senan som var värre än sträckning kanske.

Oturen fortsätter...:(

I tis em skulle gammelman få sin pcspruta av mig. Tog in pållarna och gjorde i ordning sprutan efter instruktionerna.
Gav sprutan 17.20. Inget blod kom alls. Men ändå chockade gubben:( Som tur är en liten reaktion, som gick över efter 15-20 min.
Jagade vet, både Ambulanstoriska och Ultuna. Först ca 19.40 fick jag tag på jourhavande vet på Ultuna:mad: Hon skulle lämna meddelande till behandlade vet på Ultuna, som skulle ringa mig nästa dag på fm.
Vetten ringde, och sa att han EJ får spruta med pc mer. Utan skulle ha Hippotrim i 4 dar till.
Så nu får gammelman Hippotrim 2 gg om dagen, tempas 1 gg. Har varit feberfri sedan Ultuna som tur är.
Han får sin Cushingmedicin 1 gg per dag oxå.

Mitt höjdrekord är 1.60 m:eek:. Hoppade det på min första pålla, Skyan. Hon var bara 147.8 cm hög;)

Undra var min lagliga gräns går för ponny? Är 161 cm kort och 57 kg rund... men en C-ponny skulle jag nog kunna sträcka mig ner till. men det känns liiit litet kanske.

Det får bli en senare fråga så vida ingen råkar ramla ner i knät på mig. Hästar brukar gör det på mig. När jag minst tänker på dem så vips har jag hamnat i hästeriet igen :D

Letar jag däremot så hittar jag bara knepiga kusar jag inte trivs med :crazy:

Tack alla som hälsat mig välkommen tillbaka :banana:

He he, jag är liiite längre och myycke rundare, så min D ponny får bära upp mig ordentligt. Men hon är ganska så stabil så det är väl mest känslan man själv har att man är för lång o stor.

Soffan, tråkigt att höra om Gamle man, men hoppas det ger sig.
Men att hoppa 1,60!!! Med ponny!!! Hjälp säge jag :crazy:

Voff, det är väl bara att avvakta lite, helt plötsligt så står din drömponny framför dig och behöver ridas :laugh:

Han har varit feberfri sedan han hamnade på Ultuna, även nu hemma. Så jag hoppas att det håller i sig nu.

Hoppade hel bana med 1.40-1.60hinder med Skyan (eng fbl i ponnysize:love:). Var på hoppkurs då 1996, för Maja Heed.
Fick även prova på löshoppning då, gamle tanten (hon var äldst på lägret 23 år) hoppade 2.10...:eek:

..//Hoppade hel bana med 1.40-1.60hinder med Skyan (eng fbl i ponnysize:love:). Var på hoppkurs då 1996, för Maja Heed.
Fick även prova på löshoppning då, gamle tanten (hon var äldst på lägret 23 år) hoppade 2.10...:eek:

Shit vilken kuse! Dottern hoppade 130 med vår D-ponny när hon höll på med sån't och jag tyckte det såg ut som det var väggar han sprang fram emot - han såg så liten ut. Fast - jag var väl pjoskig morsa... Har vi sett Skyan på bild här?

Nä tyvärr, på den tiden fanns ju inte digital kameran;)
Skyan (eller Blue Skies xx som hon hette) dog 7 okt 1996, pga fång:cry: Ägde henne 91-96.

Min gammelman har hoppar 1.20, i sina ungdoms dar;)

Vilken strålande vacker vinterdag det är :bump: Men va kallt :eek: minus 23,5 var det för en stund sen så det bet bra nog i kinderna när jag var ut till flickorna som stog nere vid sjön och värmde sej i solen.

När jag kom ner till ligghallen kom dom i full fart och dom var varma och goa i pälsen. Dom fick frukost och så fyllde jag på vatten i tunnan och det hade blivit en tunn isskorpa på ytan, jag kollade kablarna ifall dom åkt ur men det verkade vara ok. Det frös ju inte en enda gång förra vintern fast det var -34 grader som mest, ja ja vi får hoppas att nån kontakt bara halkat ur lite och skorpan var inte tjockare än att dom kan dricka ändå.

I dag blir det inget pyssel ute iaf utan det blir till att sitta inne och elda, det ska ju bli lika kallt inatt igen.

Liknande trådar

Hundhälsa Startade ju tidigare en tråd om hur voffens bakben "hakade upp sig". (http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1189608) Gjorde...
2 3
Svar
53
· Visningar
9 643
Senast: Philosophia
·
  • Låst
Utrustning Hittade denna gamla tråd men den känns ju minst sagt gammal och de flesta red runt i börjes sadlar där. vissa av er kanske var med i...
Svar
1
· Visningar
941
Islandshäst Visst börjar det bli dags att sätta nya mål inför det nya året!? :D Vad har hänt under 2012 och hur vill ni fortsätta in i 2013...
2
Svar
31
· Visningar
5 800
Senast: FreSus
·
Hundhälsa Långt inlägg! Jag postade för ganska exakt ett år sedan en tråd om min hund som äter grus, lera och sand. Kände mig riktigt uppgiven...
Svar
7
· Visningar
5 084
Senast: SandraM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?
  • Akvarietråden V