Tant & Gubbtråd Part 8

Sv: Tant & Gubbtråd Part 8

Men förååååååt Brimmis. Det var ju inte meningen att du skulle få börja din dag i tårar:crazy::o

Men Voff.........nu fick du mej å grina på morronkvisten :cry:

Me to... Samtidigt som det är en fin historia med ett tills nu fint slut så tycker jag synd om dig som inte fick behålla din häst :( Hästeriet är ju trots allt bomull för själen och det borde alla kunna få del utav utan att en massa pengar ska styra...Men så är ju livet tyvärr :mad:

Hoppas du iaf kan hitta en ponny som du kan få rå om ibland

Kl

Jag går fortfarande i väntans tider att Edall ska komma hem igen, han står på Åland till slutet på Mars sen är vi äntligen förenade igen och då mina vänner är det ju också dags för vååååår :bump:

:cry: Himla fint skrivet. gott att du känner att hon får vara någon annans pärla framigenom, så du kan släppa henne.

Voff

Du borde börja skriva...på riktigt. Du har ett jättebra uttryckssätt och din text löper alltid så smidigt och fängslande.
Bli författare vet ja !!!:love:

Ogres

Huuu , så hemskt att hitta sin häst i isvatten.
Jobbar själv med dessa samtal när de kommer in och det är så himla frustrerande (även för mig) och oroligt innan man vet hur det går.
Stackars djur, vilken dödsångest de måste ha :eek:

Cornelia

En så vän är guld värd :D

KL

Gammelman har nu varit feberfri sedan han hamnade på Hotell Ultuna:banana:
Fick sista Hippotrimen mån morse. Tempar nu en gång per dag, vid insläppet ungefär.
Fick även svar på hans PPID-prov. Hans värden är ff höga, men lägre än i okt-11. Ska nu höja hans medicindos (Prascend) från 1 tabl till 1½ tabl om dan. Ska åka förbi Ultuna i morgon bitti och hämta ut en ask med 100 tabl (räcker i 66 dar, kostar runt 1500 spänn eller mer...:eek:) där. Även få nytt recept.

Går på kurs mån-tor 12-16 genom jobbet. Grundutbildning i Städ. Så jag "slipper" jobba 4 dar;)
Åker därför till stallet innan kursen för mocka, fixa käk, ge hans medicin. Sen tillbaks till stallet efter stallet, för att fylla på vatten i hans båda vattenhinkar i boxen. Det fryser annars direkt om man gör det på förmiddagen...:( Haft nu som mest, runt -5 inne i stallet nattetid,

Oj, oj....tack alla. Trode väl aldrig att någon skulle reagera så på de där raderna.:eek:

Jag har iofs alltid tyckt om att skriva och jag läser själv mycket böcker. För många år sen när jag gick arbetslös så fick jag ett ryck att prova och se om jag kunde skriva en bok. Det blev en sk Flick/tonårsbok, givetvis med hästtema :D ( man ska hålla sig till sånt man har nån koll på....:angel: )

Den hamnade sen i en låda hemma och försvann med åren och olika flytter. Men jag kommer ihåg den grovt. Har funderat ibland på om jag skulle skriva den igen och prova att skicka den någonstanns men så har jag fegat ur.

Lite läskigt är faktiskt att jag tog lite insperation från verkligheten i vissa saker och en av sakerna från boken har precis nämnts här, häst genom isen :( När jag började på Ponnyklubben hemma i Dalarna så fick jag höra historien om hästen Raket som tidigare stått på klubben. Han hade gått ut på isen på ån och gått igenom. Han hade inte samma tur som Ogres häst utan Raket försvann under isen. Kommer ihåg hur obehagliga man som tioårig nybliven hästtjej tyckte de där historierna var.

Hemsk som jag är lät jag en häst i boken också gå igenom isen, fast denna kom upp igen. Jag var ju tvungen att peta in lite ruggigheter också...

Kanske får jag något ryck igen och skriva boken på nytt ;)

Nu har jag inte hunnit komma ikapp på alla dina gamla inlägg, men att du kan skriva har jag märkt;) Ta du tag i det igen, det är ju så lätt att alla planer man har blir nedprioriterade för att man inte tar sig tid.

Hoppas också att det kommer att kännas bra att hälsa på din häst igen även om det är vemodigt.

och till Thedall: Så spännande att gå och längta och vänta. Hoppas det går fort fram till mars.

Nej, nu är lunchen slut och plikten kallar!

Det får ju i så fall bli under nicket Voff ;)

Voff: Det är bara att köra. Fast - man kan skriva en om hästtanter också. Det kan bli RIKTIGT intressanta historier :)

KL.
Update. Nästa vecka åker jag och dottern till London. Det är hennes sista "riktiga" sportlov eftersom hon går sista året på gymnasiet. Kanske bokar vi en ridtur i Hyde Park (?) :)

I e m kommer pållens "kotknackartant". Han fick en genomgång för en dryg månad sedan och det är nu fråga om uppföljning. Resultatet förra gången var helt fantastiskt! Tyvärr jobbar jag och har inte möjlighet att vara där och dottern har prov i skolan - men jag har ett par "ögon&öron" på plats som kan rapportera.

Eurohorse
Jag kommer troligen vara på Eurohorse sista dagen (söndag 26/2). Om någon av er räknar med att vara där så meddela (gärna via PM så att jag inte tappar bort.....). Jag har iaf träffat någon av er där varje år..... :)

Låter härligt att åka till London :laugh:

Synd att du ska dit på söndag :cry: Jag och pinto är där hela torsdagen och går runt på mässan och myser om det är någon som vill träffa oss där :D
Jag myser medans pinto handlar skulle jag tro.... :confused:

Här så fick jag upp hoppet om att våren var på väg igår kväll och var ute en stund utan att frysa :bow:
Men på morgonen idag så var det -9,7 grader och blåst :crazy:

Har inte ridit något sen sist nu och inte motionerat heller utan all luft har gått ur mig...
Men ska försöka rycka upp mig och ta tag i livet igen! Har så svårt att orka med mer än det nödvändigaste under dom kalla och mörka månaderna.
Men nu går det åt rätt håll :D

Har inte ridit på en vecka men gått promenader istället,idag tog vi oss även upp för ett par backar,lättare för hästen att slippa matte på ryggen och garanterat varmare för mig:D.

Jag och kompis ska också till Göteborg på torsdagen så då lär vi ses Carre:).Jag har avvaktat med att köpa ny säkerhetsväst och ska se om jag får tag på någon där.

En annat inköp jag vill göra är en elvattentunna men jag tror det får vänta tills nästa säsong.Jag har ju en egen hemmagjord som fungerat riktigt bra hela vintern utom sista tiden.Det är stor skillnad med tillfrysningen beroende på vilken vind det är,nu när den kommer från nord håller den inte värmen så bra.

Vad roligt om vi träffas där :D
Men du kommer väl hem till mig på lördag och käkar och dricker lite gott och pratar massa? :D

Jag och pinto åker och handlar lite mat i morgon :laugh:

Så vi ser fram mot att få lite fin besök av er tanter som kan komma!

Synd....... Men jag tänkte göra lite fynd. Förra gången var vi där två dagar - först på ? (minns inte) och sedan gick vi tillbaka på söndagen eftersom en vi känner hade sin häst där då. Det var då vi insåg att många "rear" på söndagen :) Jag köpte bl a "ett parti" strumpor för typ ingenting.

Vad är det för träff - får man komma? Äsch - jag skojar....... don't worry.

Klart du får komma :laugh:
Alla som vill! Du är jätte välkommen!
På Lördag hemma hos mig. pinto lagar mat och voff och mirameja kommer :laugh:
Det vore jätte skoj om du kom hit och åt och drack lite gott med oss :D
Finns sovplats också för dig.

Så välkommen ponnytant

Vore ju jättekul om ännu en "tant" ville visa upp sig. Jag tycker det är jättekul att träffa er irl :D Har hunnit beta av Tajger, Karin60, Fluffig, Nobel Art och så är det då det här med nicken...förlåt Elisabeth men jag har glömt ditt :crazy::o (ger mig själv en örfil och sätter mig i skamvrån en stund)

Alla har iaf varit supergoa:love:

kl
Ute på promenad idag igen,en knapp timme tog den.Tog inte vanliga vägen så då blev hon stående ett antal gånger innan vi kom vidare,som tur var inte så länge för det blev kallt direkt när vi stog still.

Vissa ställen ska man helt klart sitta på hästen och inte försöka gå brevid:grin:,jag tog oss över ett hygge men björkslyn var hög och tät och grimskaftet fastnade hela tiden och vi hamnade på var sin sida träden.Gick inte heller att se den lilla stig som en gång fanns där så jag snubblade fram och H.var ganska skärrad,jag var rädd att få henne över mig eller förbi på fel sida.Hon stötte till mig så mössan for av,tur det inte var glasögonen,då hade jag varit hjälplös:crazy:.

Vi tog oss över till slut och hon lugnade sig så då gick vi vår grusväg också när vi ändå höll på så sista delen av promenaden blev fin i rask takt:).

Se det som träning... Fysisk för dig och mental för hästen...
Jisses så många gudrunhyggen jag knatat över med Bäcka i släptåg.... Och sen tömkört så hon har haft mig i släptåg... Nyttigt... Nu till våren är det väl meningen att jag skall göra om allt igen... fast med Loppan den här gången...:D
Gillar hyggen eftersom hästarna får anstränga sig lite... utan att de kan rusa....

Själv tänkte jag nog ta damerna på en runda i morgon. Gör som jag gjorde sist. Utrustar Bäcka med sadel och tillhörande attiraljer... så sitter jag upp om läget känns rätt. Loppan får hänga med som handhäst...

Liknande trådar

Hundhälsa Startade ju tidigare en tråd om hur voffens bakben "hakade upp sig". (http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1189608) Gjorde...
2 3
Svar
53
· Visningar
9 643
Senast: Philosophia
·
  • Låst
Utrustning Hittade denna gamla tråd men den känns ju minst sagt gammal och de flesta red runt i börjes sadlar där. vissa av er kanske var med i...
Svar
1
· Visningar
941
Islandshäst Visst börjar det bli dags att sätta nya mål inför det nya året!? :D Vad har hänt under 2012 och hur vill ni fortsätta in i 2013...
2
Svar
31
· Visningar
5 800
Senast: FreSus
·
Hundhälsa Långt inlägg! Jag postade för ganska exakt ett år sedan en tråd om min hund som äter grus, lera och sand. Kände mig riktigt uppgiven...
Svar
7
· Visningar
5 082
Senast: SandraM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama