Sv: Tant & Gubbtråd Part 8
Oj, oj....tack alla. Trode väl aldrig att någon skulle reagera så på de där raderna.
Jag har iofs alltid tyckt om att skriva och jag läser själv mycket böcker. För många år sen när jag gick arbetslös så fick jag ett ryck att prova och se om jag kunde skriva en bok. Det blev en sk Flick/tonårsbok, givetvis med hästtema
( man ska hålla sig till sånt man har nån koll på....
)
Den hamnade sen i en låda hemma och försvann med åren och olika flytter. Men jag kommer ihåg den grovt. Har funderat ibland på om jag skulle skriva den igen och prova att skicka den någonstanns men så har jag fegat ur.
Lite läskigt är faktiskt att jag tog lite insperation från verkligheten i vissa saker och en av sakerna från boken har precis nämnts här, häst genom isen
När jag började på Ponnyklubben hemma i Dalarna så fick jag höra historien om hästen Raket som tidigare stått på klubben. Han hade gått ut på isen på ån och gått igenom. Han hade inte samma tur som Ogres häst utan Raket försvann under isen. Kommer ihåg hur obehagliga man som tioårig nybliven hästtjej tyckte de där historierna var.
Hemsk som jag är lät jag en häst i boken också gå igenom isen, fast denna kom upp igen. Jag var ju tvungen att peta in lite ruggigheter också...
Kanske får jag något ryck igen och skriva boken på nytt