Sv: Tant & Gubbtråd Part 8
Skönt att det redde ut sig med koliken, fy va jobbigt.
Här har det varit lungt (peppar peppar) på den fronten, sist var 2½ år sen som inackorderingen hade kolik, Mina hästar - ja jag har ponnyer iofs
- har inte haft det.
*kl*
För att insperera er hopp-tveksamma:
Idag tog jag hopplektion för andra gången på ..... 8 månader (haft riduppehåll i 5-6 månader oxå). De andra i gruppen hoppar högt o glatt, jag backar av med panik i blicken, men trygga vita lurvbollen hoppar så fint o försiktigt med matte på ryggen.
I dag var det lite svängar vi tränade på och jag fick även till mitt personliga höjdrekort på 85 cm!
Och lite kul var det allt.
Minde kul var att jag inte kom från stallplan med transporten pga värsta uppförsbacken, suck. Det var ändå sandat extra för att jag skulle komma, men nix, det fattades en meter, så hade jag varit uppe på asfaltsvägen, men jag fick vackert backa med transporten nerför backen igen, hua
Lasta ur ponnyn, köra upp på vägen och lasta på där. Då bråkade hon givetvis, för så här konstigt brukar det inte vara, åka berg o dal bana i transporten och gå ur, så är man inte ens hemma!!! Dumheter, tyckte nog hon. Men på med kedjan och då gick hon rakt på. Puh...
Så nu är det dax att sova efter dagens äventyr, är helt slut...
Så, God natt på er allihopa!