Tänka på o skaffa häst!

Sv: Tänka på o skaffa häst!

nej hon e såld för länge sen! Dummaste ja gjort va o sålde henne för ja ville ju absolut inte hon skulle komma till ett ännu ett hem!

Hejsan.
Jag vill bara säga att jag var tvungen att sälja Miami och jag hade kontakt med dom som du köpte Miami av innan för det var på gång att dom skulle köpa tillbaka henne. Hittade en efterlysning på henne på hastnet.se. Men sen när det kom till kritan så kunde dom inte göra det. Men hon bor på en liten gård i Uppsala tillsammans med ett till gammalt fullblodssto och har det kanon och hon kommer inte att säljas vidare utan hon kommer att få bo där tills hon ska till dom gröna ängarna. Jag har kontakt med hon som köpte henne och det var många ut och tittade på henne men jag var väldigt noga innan jag sålde henne. Jag var ut och tittade vart hon skulle bo och sen fick dom ta hem henne en månad och sen åkte jag tillbaka och tittade på henne igen och gjorde upp affären. Så jag gjorde det bästa för henne och hon har det jättebra och dom trivs kanon med varandra. Tänkte att du ville veta det =)

Många har redan tagit det som är viktigast att pyssla om hästen rid den både ute i skog och på ridbana om det är möjligt, det är inte alla som har den möjligheten tyvärr. Testa så mycket det går, var noga och i fall du känner det här är rätt häst så boka in en till provridning. Och ta med en kompis, börja med att se när ägaren rider hästen sedan provar du själv och tillsist låt din kompis provrida hästen, kolla upp allt om hästen sjukdomar, skador, tidigare ägare, hur många ägare/fodervärdar hästen haft. När du väl hittat drömhästen:love:
Se till att skriva kontrakt och skriv in allt som ska gälla under fodervärdstiden, glöm inte att skriva in om utrustningen och skriva en lista på alla saker som följer med hästen glöm inte kolla att allt på listan verkligen följer med.
Besikta hästen samma dag som du tar hem hästen och besikta hästen samma dag som den ska åka tillbaka till ägaren.
Det var nog allt, förutom vissa saker som andra här redan tagit upp.:)

Måste dock erkänna att när jag köpte min arab så var han den enda jag provred. Jag pysslade om honom samtidigt som jag tänkte för mig själv denna häst kommer jag inte att köpa, men det skadar väl inte att provrida när jag kört 15 mil för att titta och provrida honom.
Jag gjorde honom klar och lede ut honom ur stallet lämnade över honom till ägaren för att se henne rida honom först, ändrade inställningen lite till honom under tiden hon red han såg riktigt fin ut. När hon ridit klart var det min tur att rida honom, kändes lite ovant att rida med westernsadel dessutom var stiglädret för långt hade nästan ingen kontakt med stigbygeln. Men jag tyckte han kändes mjuk och trevlig att rida, efter ett tag var jag helt såld på honom det kändes som jag svävade på moln när jag hade ridit klart. Lät min kompis provrida efter mig för att se lite mer av honom ägarna känner hästen så det blir helt klart en annan sak att se en kompis rida, och sedan kunna diskutera för och nackdelar med. Hon tyckte också att han var underbar att rida. När vi hade gjort honom klar för att gå ut i hagen så visste jag det är han jag ska ha... Sagt och gjort jag bestämde mig på stående fot jag köper honom. Har inte ångrat mig en enda gång under dom här 6 åren:)
Han är verkligen min :love:

Ok va kul :) har hittat en häst som har haft fd rygg problem men är behandlad o friskförklarad, Ska ha hästen mest till ridning lite i paddock o skogen o kanske nån klubbätvlingo lite lättare träning, skulle du kunna tänka dig en häst då som har haft just dom problemen?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 315
Hästmänniskan Hej! Jag ska i helgen provrida en häst. Jag gillar den på video och hoppas att det skall vara ”rätt”! Dock skall jag utomlands i 4...
Svar
11
· Visningar
1 213
Senast: Oh_really
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 085
Senast: Brynja
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 094
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar