Tand vid 6 veckor?!

A

annikasofia

Fick en liten Ina 15 juni :love:, så hon är ganska exakt 6 veckor nu. I tisdags tittade det upp en liten tand i underkäken på henne! :confused: Har jag fått en mirakelbebis :) eller förekommer det att bebisar får tänder så tidigt? Tänder brukar väl "normalt" dyka upp runt 6-8 månader?! Någon annan som har barn som fått tänder väldigt tidigt?
Hon verkar inte ta någon notis om tanden o hon ser ut att må förträffligt... så hon tar nog ingen skada. Bara hennes stackas mamma som blir naggad i rattarna när hon äter... ;)
 
Sv: Tand vid 6 veckor?!

Visst förekommer det, det finns till och med bäbisar som föds med tänder även om det inte är så vanligt.

Mina har fått tänder vid 3-4 månader. Det är inte alltid helt lätt att lära dom att inte bitas när dom är för små :crazy:
 
Sv: Tand vid 6 veckor?!

Lova fick första då hon var 4 månader tror jag men det finns dom som har tänder då dom föds ;)
 
Sv: Tand vid 6 veckor?!

Jag fick min första tand när jag var 7 veckor har mamma berättat. Var duktig på att bita henne när jag ammade.

Har även hört att vissa föds med tänder även om det kanske inte är så jättevanligt.

VÅr son väntade lääänge på sina tänder, fick den första när han var 9 månader.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Någonting står inte rätt till i min kropp. Det började natten mot tisdag förra veckan med att jag ärligt talat trodde att jag skulle...
2 3
Svar
43
· Visningar
7 023
Senast: Bapelsin
·
Hästmänniskan Hej hej! Ska försöka hålla mig kort men endå få med allt relevant. Jag importerade min häst i november förra året. När han kom så hade...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
11 384
Senast: Piaff
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
15 962
Senast: Trott
·
Hundhälsa Hej! Skriver här för att höra om någon varit med om något liknande. Brukar ju finnas klokt folk här inne som kanske har erfarenhet om...
Svar
13
· Visningar
5 115
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp