Tälta med spädbarn..

Humelibumlan

Trådstartare
Vi ska kanske tälta i helgen o jag har en dotter på 1 månad...

Nu slog det mig lite nojjigt att det kanske inte är så bra att tälta med en så liten? Men jag kan inte direkt komma på någon anledning för att det inte skulle vara en bra idé?

Hon kommer såklart ha lämpliga kläder o få sova i ligginsatsen till vagnen...

Sv: Tälta med spädbarn..

Det är säkert inga problem, det handlar bara om inställning! :D

Det jag kan tänka mig i så fall är väl om det är väldigt fuktigt och kallt, att man behöver vara lite extra noga med att skydda det lilla livet, men det är klart att det går bra!

Själv har jag just varit på SM för islandshästar med min femmånaders, och trots ösregn (så mycket hade det inte regnat i Västeråstrakten på 40 år), lervälling och ruggigt, blåsigt väder, var det inga som helst problem (detta trots att lillan helst inte ville sitta i vagnen!). Allt går bara man vill och tänker lite extra på att skydda det lilla livet från väta, blåst och kyla (och sol förståss).

//Julia

Sv: Tälta med spädbarn..

Oki, tack :)

Jag har fördelen att ha ett barn som får hicka så fort hon blir det minsta kall så det lär jag väl bli varse om hon tycker det är för kallt. ;)

Blir det helt oväder får vi väl sova i bilen eller åka hem, inte svårare än så?

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 364
Senast: monster1
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 829
Senast: mamman
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag satt i kökssoffan med amningskudde och min 3 månader gamla dotter i knät. Jag tittar på när min man och treåring ”spelar” schack när...
Svar
8
· Visningar
1 490
Senast: Crossline
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 036
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar