Sv: Takten och andra tankar.
En del av diskussionen i denna tråd har varit "målen med träning". Detta var ett av mina bidrag. Något att träna FÖR. Ett alternativ till tjurfäktningar, "krig", "vanliga" dressyrtävlingar m m. (Jag la med en en snutt om Merlin tidigare också).
Grunden till detta är förstås (förutom att träna på att "rida runt med pinnar och hämta saker") seriös dressyrträning. Lydnad och balans - ja visst. Snabbhet, uthållighet och hållbarhet. Alltså det som de flesta på detta forum håller på med.
..//Ang din WE film fanns som sagt en bättre i andra tråden. Men även om den vore lika imponerande behöver enligt min mening även dessa hästar annan träning också, för att kunna göra vad de gör. Hur ser du på det? Det där kräver lydnad och balans, men det får dom knappast av att rida runt pinnar och hämta saker. Hur tränas dom utanför den banan. Det är mera intressant i denna diskussion,kanske kan du berätta om det? Hur ser deras upplägg och utbildning av hästarna ut?
En del av diskussionen i denna tråd har varit "målen med träning". Detta var ett av mina bidrag. Något att träna FÖR. Ett alternativ till tjurfäktningar, "krig", "vanliga" dressyrtävlingar m m. (Jag la med en en snutt om Merlin tidigare också).
Grunden till detta är förstås (förutom att träna på att "rida runt med pinnar och hämta saker") seriös dressyrträning. Lydnad och balans - ja visst. Snabbhet, uthållighet och hållbarhet. Alltså det som de flesta på detta forum håller på med.