Tagit min lille grabb

Sv: Tagit min lille grabb

*ser på Zarias msn-kommentar att pojken finns hemma hos henne igen*

*kl*

jag har suttit här och läst denna hemksa tråd nu.
i början när jag och min dotters pappa hade delat på oss var det lite stökigt och bråkigt för hans sida.
bl.a var det vid ett tillfälle då han skulle ha dottern och jag visste att han skulle ut på kvällen och jag ville då veta vem som skulle se efter dottern.
han vägrade berätta och jag ringde då soc som sa att jag skulle inte lämna ifrån mig dottern så länge han vägrade.
detta trots att vi har gemensam vårdnad, konstigt att det kan vara så olika beroende på var man bor, man tycker att det borde finnas olika riktlinjer som ska följas och leda till ett vettigt beslut var man än bor?!

jag lider med dig i din hemska situation och hoppas verkligen att soc träder in och gör något åt detta, både för din och såklart för din sons skull!!

fortsätt stå på dig :bow:

Hej

Vad glad kag blir att det finns soc som är förtsående.

Var hos polisen idag,visade sms och kollade hur jag skulle gå tillväga.De rekommenderade också soc igen,ena polisen var själv småbarnspappa och tyckte det var helt sjukt med denna "pappatrend" som råder just nu,dvs att man hyllar en pappa bara för att han är man,hur eller om han sköter barnet spelar ingen roll. Han blev ledsen då han hörde hur sonen hade det hos pappan och frågade även massor om ifall det märktes på sonen att han blev annorlunda efter att ha varit hos pappa och det har han ju blivit, då tyckte polisen att soc borde rekommenderat BUP istället för att bara skratta bort min oro med att "små barn är sådana",ja det kanske de är men det är konstigt att det är sådan skillnad efter en helg hos mormor jämfört med pappan.

Efter att sonen kom hem denna gången är han som en bebis,säger att min pojkvän är "dum" han är jättearg på honom,säger att pappas flickvän är arg men vill inte prata om det...han slåss,han vill inte gå själv utan bli buren hela tiden (han som annars brukar smita iväg och gärna prata med allt och alla) Han vågade inte hälsa på min kompis som han endå känner jätteväl och älskar däremot hennes barn gick bra,han hade även hittat en gammal napp som han vägrar släppa (inte haft napp sedan han var 2 veckor) och som sagt det är bara jag som duger och helt kall han bäras konstant...Något ÄR konstigt och något ÄR fel :cry:

SKall ringa och bröta med soc igen..och troligtvis blir jag knappast trodd denna gången heller.

Polisen sa dessutom att jag skulle ta det lugnt med anmälningarna om nu pappan planerade en vårdnadstvist (vilket han säger iaf) för har man anmält för mycket under kort tid så ser det ut som smutskastning....:confused:

Usch, jag hoppas det löser sig för dig och din son!

Bland det absolut sämsta man kan göra som förälder för sitt barn tror jag är att snacka skit (oavsett om det är sant eller ej) om den andra föräldern.

Polisen sa dessutom att jag skulle ta det lugnt med anmälningarna om nu pappan planerade en vårdnadstvist (vilket han säger iaf) för har man anmält för mycket under kort tid så ser det ut som smutskastning....:confused:

Svår balansgång-anmäler du för mkt blir det smutskastning-anmäler du för lite och det kommer fram misshälligheter så har du väl varit en dålig mor och brytt dig för lite?:crazy:

Hur kan de säga så när du har sms- bevis för trakasserier? Jag tycker det är mer märkligt att ditt ex inte tas in för förhör efter de hotelserna.:crazy:

Ännu märkligare är att han törs vräka ur sig att han ska köra igång en vårdnadstvist...tänk tvärtom...undrar vad som hänt om du skickat alla de där smsèn till honom?
Hur mkt dålig mor hade inte du varit då?:mad:

Svår balansgång-anmäler du för mkt blir det smutskastning-anmäler du för lite och det kommer fram misshälligheter så har du väl varit en dålig mor och brytt dig för lite?:crazy:

Hur kan de säga så när du har sms- bevis för trakasserier? Jag tycker det är mer märkligt att ditt ex inte tas in för förhör efter de hotelserna.:crazy:

Ännu märkligare är att han törs vräka ur sig att han ska köra igång en vårdnadstvist...tänk tvärtom...undrar vad som hänt om du skickat alla de där smsèn till honom?
Hur mkt dålig mor hade inte du varit då?:mad:

Ja visst är det knepigt. Man vet varken ut eller in riktigt.

Fast det är jag som inte vill att de tar in honom,dels hade det inte lett någonstans säger de just för att han inte skrivit "jag skall döda dig" utan att "jag hoppas att du skall dö" så det blev i slutänden bara trackaserier och inga hot eftersom han personligen inte skall slå ihjäl mig. Så jag får samla in mer precis som jag får göra med soc innan något händer. Skall iaf ringa familjerätten om detta dels med att det inte funkar med kläderna,umgänget samt att jag får hot om att sonen inte kommer tillbaka igen.

Även soc skall få en anmälan till ang detta med medicinen samt hans sms, de tyckte ju som sagt att jag borde tagit med det senast pappan misskötte sig.

Usch, jag hoppas det löser sig för dig och din son!

Bland det absolut sämsta man kan göra som förälder för sitt barn tror jag är att snacka skit (oavsett om det är sant eller ej) om den andra föräldern.

Nej absolut inget skitsnack om pappan inför sonen,men som sagt något trycker honom. I natt vaknade han och var ledsen för att pappa var ledsen för hans flickvän hade slagit honom och han hade ont hette det. Hur sant det är vet jag inte då han svarar ja på lite av varje,kanske har han drömt eller så stämmer det,jag vet inte. Jag avledde genom att prata om nya Lillasyster som han tycker om och ville ha hit.

Har precis läst tråden och vet inte vad jag ska säga, fruktansvärt att en pappa kan betee sig så illa. Jag vill önska dig lycka till och skickar en hel massa syrkekramar.

det är rent för jävligt att din stackars grabb ska behöva utsättas för det här!
å ena sidan så älskar han ju sin mamma, det är det bästa han har men sen hör han sin pappa som han också älskar säga massa hemska saker om mamma, det sätter ju honom i en hemsk situation.
han ska inte under några omständigheter behöva höra massa skit.

jag och min man pratar en del om mitt ex som är en total idiot men vi ser till att göra det när min dotter ligger och sover eller liknande bara för att hon inte ska behöva höra VÅRA åsikter om hennes idiot till pappa.
däremot vet jag (genom säkra källor) att han pratar skit om mig till höger och vänster även om hon sitter precis bredvid..

Såhär har det slutat iaf,pappan har idag avsagt sig allt umgänge med sonen och sonen får själv höra av sig när han är 12 år säger pappan och då skall han få veta "sanningen" om mig.

Är väldigt kluven,är så ledsen för sonens skull att han inte har någon pappa längre,för att han inte får träffa sin lillasyster han precis fått och som han jämt pratar om.

Å andra sidan kan jag känna mig fri från hot och ständiga kränkningar. Jobbet däremot blir det knivigt med,vi är 3 man kort och jag har ingen barnvakt men det får ordna sig.

Tycker cok det blev ett tråkigt avslut på det hela,det hade kunnat sluta mycket bättre. Vet inte riktigt hur jag skall bemöta sonen med alla frågor osv.

Men det blir ju så tydligt på det här sättet att allt egentligen bara handlade om att komma åt dig.
Nu så försöker han straffa dig genom att låta bli att träffa sonen i stället, det andra funkade ju inte.

Låt det bara vara en tid nu och böka inte med det alls, för din egen skull.
Om han inte är intresserad av att träffa sonen för sin och sonens skull, så är det inget att kämpa för.

Tiden får utvisa pappans verkliga orsaker till sina beslut och handlingar.
Och det bästa är om han inte på något vis alls kommer åt dig.
Håll dig bara undan.

Nej jag tänker inte tjata på honom eller höra av mig,han får höra av sig själv.

Idag handlade det om ifall han skulle ha umgänge i helgen och om han i så fall tänkte ge sonen hans medicin (allergi),pappan bara kacklade på hur sjuk i huvudet jag var,jag försökte få honom att prata om det relevanta nämligen sonen...sen var det att "skall jag behöva bråka med dig varje gång så skiter jag i detta,sonen behöver ingen medicin osv"
Frå¨gade sedan om han var allvarlig och det var han tydligen,däremot tror jag att han kommer att höra av sig ganska omgående,om inte annat tror jag inte hans familj accepterar att han inte skall ha sonen mer.

Jag är som sagt kluven men jag tror jag kommer att höra ifrån dem innom en ganska kort framtid. Jag kommer däremot inte att höra av mig, är mest ledsen för sonens skull som frågar och undrar.

Till familjen säger han väl att du vägrar låta honom träffa sonen, så blir du skurken där med.

Du ska nog be om skriftligt på detta....

Idag handlade det om ifall han skulle ha umgänge i helgen och om han i så fall tänkte ge sonen hans medicin (allergi),pappan bara kacklade på hur sjuk i huvudet jag var,jag försökte få honom att prata om det relevanta nämligen sonen...sen var det att "skall jag behöva bråka med dig varje gång så skiter jag i detta,sonen behöver ingen medicin osv"
Frå¨gade sedan om han var allvarlig och det var han tydligen,däremot tror jag att han kommer att höra av sig ganska omgående,om inte annat tror jag inte hans familj accepterar att han inte skall ha sonen mer.

Sa han detta när det var fler närvarande, så att det finns vittnen till det? Annars kansk han planerar att få det att se ut som om du vägrar honom umgänge med sonen.

Om det inte finns vittnen så är det nog ändå bäst att du frågar honom i ett sms eller mail när han tänker hämta sonen så att du får ett bevis på att han inte vill ha mer umgänge. Ifall han försöker ställa till mer besvär för dig och din son.

Synd att det inte finns några "goda feer" som kan vifta med ett trollspö och förvandla din sons far till entrevlig ansvarstagande människa...

Hjartagna & CillaW

Har det på SMS att han avsäger sig umgänge tills sonen är 12 år. Och alla SMS från pappan sparas. Så på så vis finns det,även vad jag skrivit till honom.

Skurken i pappans familj har jag nog varit sedan sonen var några veckor gammal och jag bestämmde mig för att helamma,superäckligt och superdumt enligt pappans familj som ringde och gastade, sedan har jag fortsatt till att vara både knarkare,alkoholist,vanvårda sonen,vara fattig, ha främmande karlar här och vara psykiskt sjuk mm

Så att vara "skurk" är jag van vid från deras håll.

Styrke kramar till dig! :bow:

Tackar,hoppas dock att detta kan bli början på lite lugn och ro,allt detta har tagit väldigt mycket på både mig,pojkvännen men främst sonen som är trött,arg och ledsen för jämnan. Tyvärr känns det som att pappan kommer att dyka upp igen om inte alltför lång tid.

Hoppas att du och sonen får vara ifred nu.

En pappa som beter sig så är inte värd att få kallas pappa:(

Lider med dej och din son, jag vet hur hemskt det är att försöka förklara för en liten varför varför varför, när man inte ens förstår själv:cry:

Tänk på att det inte är biologin som är viktigt utan att din son har män att se upp till som han kan lita på som tycker om honom.

Skickar styrkekramar i mängder.

Tack.

Jo,det känns svårt att förklara han är ju bara 3 år och frågar mest "kommer pappa" "roligt att åka bil med pappa" "pappa på fredag" "pappa kommer snart sen" och "***Lillasyster är fin,vill ha **** Lillasyster*

Dock hade jag väl lite på känn att pappan kanske skulle tappa intresset när han fick tre nya bonusbarn samt ett nytt biobarn nu.

Sonen har flera bra manliga förebilder här,umgås nästan bara med killar och sonen är jättefacinerad över allt de gör allt från att pilla dator till att tvätta bilen :laugh:

Man får ta en dag i taget helt enkelt,men det kommer att bli tufft,både att ha sonen på heltid (blir meckigt när man jobbar mycket helger) samt för hur sonen kommer att reagera med tiden,men det kanske ger sig själv med tiden.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
62 200
Senast: lundsbo
·
  • Låst
Gravid - 1år Lite bakgrund för den som orkar: http://www.bukefalos.com/threads/oense-om-bodelning-tingsratten.1313257/ Är långt och komplicerat så...
104 105 106
Svar
2 102
· Visningar
336 827
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn Hur mycket jag än söker runt hittar jag ingen med samma problem som jag. Jag vet inte vad jag ska göra, mina barns far som jag är...
Svar
13
· Visningar
2 800
Senast: Och_Aye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25