Tagit min lille grabb

Sv: Tagit min lille grabb

Jag har läst alla inlägg och lider verkligen med dej.

Efter att ha gått som elev på en rättspsykiatrisk avdelning så blir han en psykopat för mej. Len i munnen när det behövs men går det inte hans väg så blir han otrevlig och kanske våldsam.
Har träffat flera som är väldigt manipulativa

Borde finnas en diagnos på honom? Jag skulle ha satt en på honom direkt om jag hade varit psykiatriker...

Kämpa och se till att visa familjerätten alla sms han har skrivit och se till att få till ett möte innan nästa umgänge.
Att få ett stopp på hans umgängesrätt kan gå snabbt (om man har tur)

Tänkte på det där med medicinen, Kan du inte göra så att du bara skickar med just den mängden han ska ha? Eller se till att få apodos? Då kan han ju inte behålla den...

Styrke kramar till dej och hoppas allt löser sej till din och sonens fördel

JAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!

Sonen lämnades till dagis till sist :bump::banana::love::love::love:
Vad härligt! Tills nästa fredag ser du till att prata med socialtjänsten/familjerätten, visar sms och bevis på att du polisanmält honom. Förhoppningsvis kan de hjälpa dig.

JAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!

Sonen lämnades till dagis till sist :bump::banana::love::love::love:
Skall bli helt underbart att hämta honom efter jobbet.

Frågan är dock hur man går vidare med detta,det är umgänge nästnästa fredag igen.:confused::cry:

Gud vad skönt, se nu till att du slipper pappans manipulationer något mer, låt allt gå genom familjerätten hädanefter.
Eftersom du har enskild vårdnad så bör du kunna kräva övervakade besök, eller inget umgänge alls.

Ge dej nu inte utan se till att du och sonen mår bra.

Peppkramar i massor:banana:

Jag har följt din tråd, men inte skrivit ännu. Vad skönt att han lämnade pojken till dagis, så han får komma hem igen.

När det gäller polishämtning så får de visst gå in och hämta barn under 15, om det är förenat med någon slags fara för barnet att vara där de är. Det här fick jag noga förklarat för mig när min tonåring satt hos de lokala droghandlarna, han var "för gammal" för att tvångshämta, hade han varit under 15 kan polisen tillsammans med soc. gå in och hämta. Och du nämnde medicin 3 gånger om dagen, det måste ju ändå ses som en viss form av fara att inte ta den?

När det gäller polishämtning så får de visst gå in och hämta barn under 15, om det är förenat med någon slags fara för barnet att vara där de är. Det här fick jag noga förklarat för mig när min tonåring satt hos de lokala droghandlarna, han var "för gammal" för att tvångshämta, hade han varit under 15 kan polisen tillsammans med soc. gå in och hämta.

Fick du ngn förklaring till att det för dina poliser fanns en 15-års gräns? Jag menar, barnet är ju inte myndigt förrän det är 18 och varför skulle inte droger klassas som farligt?:mad:

Vad du kan göra inför nästa umgänge är att antingen prata med en advokat för att i tingsrätten fastställa umgängestider.
Eller så får du göra en anmälan till soc/familjerätten så de får öppna en utredning, men jag är osäker på hur man öppnar en vårdnadsutredning iom att du redan har enskild vårdnad. Sonens pappa är skyldig att agera utefter det som ni kommit överens om i tider och överlämningar.

Jag anser att din son far väldigt illa i detta och även du far illa vilket gör att ni får det svårt. Visst kan du styra umgänget, men samtidigt måste du passa dig med tanke på att myndigheter ofta hänvisar till pappans rättigheter.

Det heter ofta så fint att man alltid ser på "det bästa för barnet" men för dem som brottas i sådana här konflikter utgår ofta ifrån sina egna behov, inte barnets.
Skulle din sons pappa vilja sitt barns bästa, skulle han önska att du mådde bra, och ni skulle supporta varandra i erat barns vardag.

Polisen agerar tillsammans med socialjouren/tjänsten vid hämtningar av så här små barn.
Men det görs lite olika i olika kommuner.

Ja, det tyckt jag med, att drogerna i sig borde vara en anledning till omhändertagande. Men de hänvisade bara till regelverket och det säger att under 15 är det enkelt att tillsammans med soc hämta barn i fara, över krävs det "betydande fara för barnets hälsa/liv" och det krävdes ett beslut om omhändertagande som tar vårdnaden från båda oss föräldrar..... Vilket inte var vad som behövdes just då, utan bara att han kom från puckona som söp ner ungdomarna som fanns kring dem....

Vad härligt! Tills nästa fredag ser du till att prata med socialtjänsten/familjerätten, visar sms och bevis på att du polisanmält honom. Förhoppningsvis kan de hjälpa dig.

Ja det skall jag absolut göra,förhoppningsvis så har de inte semester men man vet ju aldrig? Kanske skulle man kunna neka umgänge tills dess att de är tillbaka eller det kanske ser dumt ut?

Jag har följt din tråd, men inte skrivit ännu. Vad skönt att han lämnade pojken till dagis, så han får komma hem igen.

När det gäller polishämtning så får de visst gå in och hämta barn under 15, om det är förenat med någon slags fara för barnet att vara där de är. Det här fick jag noga förklarat för mig när min tonåring satt hos de lokala droghandlarna, han var "för gammal" för att tvångshämta, hade han varit under 15 kan polisen tillsammans med soc. gå in och hämta. Och du nämnde medicin 3 gånger om dagen, det måste ju ändå ses som en viss form av fara att inte ta den?

Det är "bara" allergimedicin flytande samt ögondroppar 3 gånger om dagen,har kollat nu och sonen har inte fått något (jag har märkt flaskorna) och sonen ser inte vacker ut i ögonen. Enligt barnläkaren skall ha ha detta tills i höst då vi kan reda ut vad han är allergisk emot.

Tyvärr räknas det nog inte som att sonen kan fara illa när han är hos pappa,iaf inte såpass illa att de skall hämta honom.

Kan du inte försöka se till att familjerätten kan ta del av din anmälan?

Jag skall försöka,min förra anmälan skrattade de bara bort,varför skulle en så trevlig kille som "D" göra något sådant,det trodde de inte om honom speciellt inte som hans mamma ringde dit hur mycket som helst då för att berätta vilken förträfflig son hon har:mad:

Jag har läst alla inlägg och lider verkligen med dej.

Efter att ha gått som elev på en rättspsykiatrisk avdelning så blir han en psykopat för mej. Len i munnen när det behövs men går det inte hans väg så blir han otrevlig och kanske våldsam.
Har träffat flera som är väldigt manipulativa

Borde finnas en diagnos på honom? Jag skulle ha satt en på honom direkt om jag hade varit psykiatriker...

Kämpa och se till att visa familjerätten alla sms han har skrivit och se till att få till ett möte innan nästa umgänge.
Att få ett stopp på hans umgängesrätt kan gå snabbt (om man har tur)

Känns som att jag borde rkäva att få träffa dem innan nästa umgänge tyvärr är det semestertider och pappan har "sommarumgänge" dvs lite längre umgänge.

Tänkte på det där med medicinen, Kan du inte göra så att du bara skickar med just den mängden han ska ha? Eller se till att få apodos? Då kan han ju inte behålla den...

Styrke kramar till dej och hoppas allt löser sej till din och sonens fördel

Ja du jag pluggar psykiatri själv och skall läsa ännu mer inom detta och visst har tanken slagit mig både en och fjorton gånger om han inte lider av något. Hans ENORMA pedanthet (annars blir han tokig) han är nästan besatt av att hålla kliniskt rent,går från att vara hur go som helst till att på en sekund börja gapa,skrika,vara hotfull och vräka ur sig det värsta han kan komma på. Inte går det att resonera med honom heller i det läget utan att bara "mal på" och verkar helt blockerad när han blir sådan.
Jag lovar han skulle inte märka om blixten slog ner brevid honom i det läget,han bara exploderar.
Något är det med honom som inte känns riktigt friskt.

Jo jag vill att familjerätten skall veta detta samt prata med en advokat som är neutral om vad lagen säger,inte vad familjerättens tyckade är.

Ang medicinen är det flytande medicin samt ögondroppar så det är lite svårt att få till apodos på det (om det ens går att få för barn?)

Hmm, det är ju ingen livsviktig medicin då, men man kanske kan kolla med soc iallafall om det kan vara så viktigt att de ingriper. Det verkar ju helt galet att pappan kan få undanhålla pojken det han behöver!

Vad du kan göra inför nästa umgänge är att antingen prata med en advokat för att i tingsrätten fastställa umgängestider.
Eller så får du göra en anmälan till soc/familjerätten så de får öppna en utredning, men jag är osäker på hur man öppnar en vårdnadsutredning iom att du redan har enskild vårdnad. Sonens pappa är skyldig att agera utefter det som ni kommit överens om i tider och överlämningar.

Jag anser att din son far väldigt illa i detta och även du far illa vilket gör att ni får det svårt. Visst kan du styra umgänget, men samtidigt måste du passa dig med tanke på att myndigheter ofta hänvisar till pappans rättigheter.

Det heter ofta så fint att man alltid ser på "det bästa för barnet" men för dem som brottas i sådana här konflikter utgår ofta ifrån sina egna behov, inte barnets.
Skulle din sons pappa vilja sitt barns bästa, skulle han önska att du mådde bra, och ni skulle supporta varandra i erat barns vardag.

Polisen agerar tillsammans med socialjouren/tjänsten vid hämtningar av så här små barn.
Men det görs lite olika i olika kommuner.

Kan gfamiljerätten ens öppna en vårdnadsutredning? Trodde de mest bara var till för att försöka lära sig att sammarbeta ang umgänge och dyl med.

Jag håller med om att om pappan brytt sig det minsta hade han faktiskt coolat ner,bara det att han hela tiden ändrar sig om han skall lämna eller inte får mig att må skit rentutsagt och det vet han, jag tror ärligt talat han kör något nu för att knäcka mig helt så jag ballar ur eller något,men det kommer han nog inte att lyckas med.

Jo det heter ju alltid "barnens rätt,och barnens behov" ang pappan men om mamman som barnet bor hos inte orkar mår ju barnet också dåligt,det tänks det väldigt lite på,och jag märker redan nu att sonen inte mår bra av att vara hos pappa,vissa delar pratar han om andra inte,man märker på honom att något är fel,han säger ju att jag är "dum" för det säger pappa och det säger farmor mm. Inte ens när han är där har de vett att knipa igen inför honom.:confused:

Hmm, det är ju ingen livsviktig medicin då, men man kanske kan kolla med soc iallafall om det kan vara så viktigt att de ingriper. Det verkar ju helt galet att pappan kan få undanhålla pojken det han behöver!

Ja det tycker jag med,dessutom var det inte längesedan han var anmäld och de ville att jag skulle höra av mig så fort det var något nytt samt att de tyckte att jag borde sagt redan då hur pappans humör var (trodde inte det hade med saken att göra då) Så det kanske är dags för en till?

Ja, jag skulle nog ringa dem och berätta hur det är, med både humör och medicinen som pojken faktiskt ska ta.

Kanske skulle man kunna neka umgänge tills dess att de är tillbaka eller det kanske ser dumt ut?

Nej, neka inget umgänge. Det slår tillbaka.Om inte annat kommer det en dag där barnet kan skylla på dig.

Även om det svider, jag vet, så är det bästa att försöka vara trevlig, lättsam, prata vänligt, ja, allt det där när barnet är med.
Självklart ska du anmäla, arbeta för förbättringar för din del, ta all hjälp du kan få, kräva hjälp, men du kan tyvärr inte själv styra och säga nej till umänge om man utgår från de omständigheter som du nämnt.Tyvärr.

Ja, det tyckt jag med, att drogerna i sig borde vara en anledning till omhändertagande.

Min dotter var drygt 15 när hon blev betuttad i en äldre sprutnarkoman.
Fast han drogtestades 2 ggr i veckan och alltid var positiv, de visste alltså att han var långt från ren, kunde inte polisen gå in och hämta henne i lägenheten.:mad::confused:
De ringde på, inget mer.:mad:

Jag fick aldrig ngt riktigt svar, därav undran.

Det är fruktansvärt att det ska vara så svårt att få hjälp till sina barn:mad:

Och att det inte skulle vara någon fara är ju bara rent skitsnack, men det gick inte att få hjälp eftersom jag inte kunde bevisa att de satt där inne och drogade, samt söp ner ungarna..... Att ungarna sedan kom ut därifrån och blev polistagna ute på samhället efter att ha levt rövare på fyllan, det hade visst inget samband.... Och soc som känner till de här figurerna mycket väl var inte heller på min linje tyvärr. Det hela tog en ände med förskräckelse och nu äntligen, ett år efteråt har soc och polis förstått vad jag pratade om, nu är det stenkoll på dem allihopa.

Har läst igenom hela tråden, detta är ju ... jag har inte ord för det...

Har du hämtat honom från dagiset? Hört ngt mer från pappan?

Var stark!

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
62 200
Senast: lundsbo
·
  • Låst
Gravid - 1år Lite bakgrund för den som orkar: http://www.bukefalos.com/threads/oense-om-bodelning-tingsratten.1313257/ Är långt och komplicerat så...
104 105 106
Svar
2 102
· Visningar
336 827
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn Hur mycket jag än söker runt hittar jag ingen med samma problem som jag. Jag vet inte vad jag ska göra, mina barns far som jag är...
Svar
13
· Visningar
2 800
Senast: Och_Aye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25