Tagit min lille grabb

Sv: Tagit min lille grabb

Vad du kämpar !!!
Jag tycker att du är fantastisk ! Precis som en väldig massa andra föräldrar med svårigheter av olika slag.

Jag håller tummarna för att allt skall gå bra för dig och din pojke.

Hoppas att det löser sig på ett bra sätt. Så sorgligt att pappan håller på så.

*kl*

Jag håller alla tummar jag kan för er. Ditt barn är det viktigaste som finns i världen. Allt man gör är för deras skull. Har själv 'lite' strul med mitt ex (har en tråd om det) och jag kommer inte backa en tum. Han ska inte träffa mitt barn förrän hon säger att hon vill. Men som tur är har jag ju soc o övriga instanser på min sida just nu men jag förstår hur maktlös man kan känna sig. Har känt så sen 21 september förra året...

Jag håller på dig! :)

Tack,jo det känns som att jag kommer att vilja hålla lite mer koll på umgängena nu. Det knäcker mig helt att inte veta om han får komma hem igen eller inte. Tänker även ringa soc om detta så de får veta hur han betett sig,åtmistone kanske hans gloria som pappa faller lite på sne inför tanterna därnere. Såvida jag inte råkar ha oturen att de är på semester.

Ang anmälningar förutom att jag skall ner till polisen imorgon och visa alla sms kommer även min pappa att anmäla honom för trackaserier samt pojkvännen, jag får en hel massa skit om dem också som är mindre roliga för dem,speciellt mina föräldrar har tagit det väldigt hårt vad han skrivit ang deras döda son osv,sonen är ju det viktigaste och bästa de har här i livet.
Även pojkvännen har blivit hånad som en tönt och det har varit en hel massa om vad/hur/när jag har sex med honom osv...inte riktigt klokt. Man kan ju tycka att man som nybliven far,samt en son till+ 3 bonusbarn borde ha annat för sig än att skicka sms till ett ex.
Men tydligen inte.

Vad du kämpar !!!
Jag tycker att du är fantastisk ! Precis som en väldig massa andra föräldrar med svårigheter av olika slag.

Jag håller tummarna för att allt skall gå bra för dig och din pojke.

Tack så mycket.

Jo jag hoppas att det kommer att gå bra,dock har det blivit mycket skit uppepå allt annat just nu och jag känner att det tar på mig väldigt mycket. Men som sagt jag hoppas att detta kommer att gå vägen. Trots allt känns det som att jag varit väldigt mycket för snäll mot pappan,hoppats och trott på bot och bättring,speciellt nu när hans nya bebis har kommit men det verkade bara bli ännu värre sedan hon kom.

Alltså, jag känner inte dig mer än genom forumet - men hela du genomsyras av kärleken och goda viljan till din son. DET kommer du ha cred för hela livet. Oavsett hur resten av livssituationen ser ut. (vore jag dig skulle jag spara utdrag av dina inlägg för framtiden, en bok, en dagbok eller något som kan påminna dig och sonen om allt du har gjort för att saker och ting skall fungera, OM det är så att nån av er någonsin skulle tvivla).

Kram till dig !!!

Det var smart,skall försöka skriva ut allt,sist jag kollade fanns inlägg kvar tom från tiden jag var gravid.

Nu är det tyvärr mindre lustigt här igen,fick mess igen att pappan inte lämnar sonen för han fick inte behålla sonens medicin hos sig (som han skall ha 3 gånger om dagen) så den fick han klara sig utan,och sedan fick jag se "om han hade lust" att lämna imorgon,så det är ingen som vet tyvärr. Men som sagt skall endå till polisen imorgon,får hoppas att de kan reagera snabbt.

Å andra sidan kanske han sabbar lite mer för sig själv så familjerätten och annat får upp ögonen för hur det ligger till, men det är hemskt att inte veta...Vill ju bara få hem lillkillen,hade tom tagit lite ledigt för att kunna hitta på lite extragrejer:cry:

Den enda anledningen till att han håller på så här är för att han vill såra dig och han vet att han har dig i sitt grepp när han har sonen hos sig. Försök, även om det är svårt, att inte ta åt dig av det han skriver. Bara du får hem sonen, som soc och polis kan hjälpa dig med, löser sig resten. Vill han inte lämna ut sonens medicin får ni uppsöka en läkare i morgon som kan skriva ut ny medicin, det ordnar sig. Som du säger sabbar han ju för sig själv, och när du väl har fått hem sonen kommer du inte behöva lämna honom till sin pappa något mer utan då får ni få till stånd övervakat umgänge, där du slipepr oroa dig för att sonen inte ska komma åter.

Även om allt känns skit just nu kommer du snart ha lillgrabben hos dig och det här vara bakom dig. Ta hjälp av polis/familjerätten/sociala och se verkligen till att de får upp ögonen för din/sonens situation. Även om detta inte är roligt kan det få till en ändring i er situation överlag.

Du ska se att det ordnar sig till det bästa. Lycka till.

Polisen kan tydligen inte bara hämta honom som jag trodde,utan det kunde ta tid sa de.

Pappan vägrar att kommunicera med mig skriver att "stör mig inte,håll käften jag skall knulla FATTA" när jag försöker få kontakt med honom för att jag vill veta om sonen kommer imorgon. Jag tror han hoppas att jag skall bli svartsjuk,vilket jag inte blir det minsta, endå gången jag var intresserad av honom var i början av graviditeten och det är många år sen men han kan inte komma över det.

Jag sitter bara och hyperventilerar just nu...känns som sonen aldrig kommer att komma hem igen :cry:

Polisen kan tydligen inte bara hämta honom som jag trodde,utan det kunde ta tid sa de.

Pappan vägrar att kommunicera med mig skriver att "stör mig inte,håll käften jag skall knulla FATTA" när jag försöker få kontakt med honom för att jag vill veta om sonen kommer imorgon. Jag tror han hoppas att jag skall bli svartsjuk,vilket jag inte blir det minsta, endå gången jag var intresserad av honom var i början av graviditeten och det är många år sen men han kan inte komma över det.

Jag sitter bara och hyperventilerar just nu...känns som sonen aldrig kommer att komma hem igen :cry:

Han verkar inte vara riktigt frisk!!!! Jag lider så med dig, jag kan bara föreställa sig hur hemskt det måste kännas att inte ha fått hem barnet på utsatt tid. Och hur roligt har din son där när pappan tydligen spenderar sin tid vilt knullandes, vem passar då sonen?!

Nej, spara precis varenda mess på dator och telefon och se till att både polis och familjerätten får se dem. Massor av styrkekramar från mig!/Sar

Han verkar inte vara riktigt frisk!!!! Jag lider så med dig, jag kan bara föreställa sig hur hemskt det måste kännas att inte ha fått hem barnet på utsatt tid. Och hur roligt har din son där när pappan tydligen spenderar sin tid vilt knullandes, vem passar då sonen?!

Nej, spara precis varenda mess på dator och telefon och se till att både polis och familjerätten får se dem. Massor av styrkekramar från mig!/Sar

Ja det känns verkligen hemskt,pratat med en kompis som erbjudit sig att åka med mig och hämta sonen imorgon. Får hoppas att vi slipper detta, vet inte vad varken pappan eller hans flickvän kan ta sig till och trots allt är det 4 eller 5 barn där nu som inte skall behöva uppleva att se något.

Fick dessutom en stor klarhet i varför saker och ting är som de varit med sonen,varför han ändrar humör efter umgänget med pappan,alla skrik om natten att han är arg när han kommer,slår mig och säger att "du är dum mamma,pappa säger farmor säger" Något familjerätten säger är normalt,börjar få klarhet i vad som händer,samt sonens otroligt aggressiva sida som kommer när andra barn tar kontakt med mig,var bla massor med liv på dagis för att han var stygg mot de andra barnen vilket inträffade efter umgänge med pappa...något är vääääldigt fel.

Ibland hjälper det att prata med någon som varit med ett tag,läste dessutom igenom en massa gamla anteckningar om hur saker varit och frågan är om det inte dessutom är dags för ännu en socanmälan ang sonen,förutom detta får sonen inte sin medicin hos pappa.

Så nu blir det en hel del att ta tag i både med polis och familjerätt,skall även snoka rät på någon som kan lagen för när jag pratar med familjerätten ser jag att de inte alls går efter lagen ang umgänge utan eget tyckande så jag skall snoka rätt på någon som vet,utan att tycka,verkar som att mycket gått fel här pga saker de sagt till mig. Men såhär kan det inte fortsätta,så länge jkag har ensam vårdnad måste det väl innebära att jag även har skyldighet att ansvara över sonens säkerhet. Mycket kom fram ikväll och det känns som att jag lagt ihop 1+1...Det kommer att bli kämpigt men nu vet jag lite mer vad jag kan och inte kan göra.

Håller dock tummarna att Lilleman är hemma imorgon,får tyvärr inget svar av pappan mer idag,antar att det var detta han ville

Fy tusan så obehagligt!

Behöver du hjälp med att hämta, om det så är moraliskt stöd eller behov av bil så finns jag lite utanför Göteborg.

Håller tummarna för att det ska gå vägen... måånga styrkekramar härifrån!

Som jag skrev i inlägg 17, så kan de inte. Men kan inte du be familjerätten följa med i bakgrunden?

Jag är ju tveksam om han törs visa sitt vidriga beteende om de är med som stöd och även då automatiskt blir vittne?

Du måste ju få en kontaktperson som kan ge dig stöd i situationen, det är vidrigt att sitta hemma själv och hyperventilera och samtidigt veta att situationen är låst.

Som jag skrev i inlägg 17, så kan de inte. Men kan inte du be familjerätten följa med i bakgrunden?

Jag är ju tveksam om han törs visa sitt vidriga beteende om de är med som stöd och även då automatiskt blir vittne?

Du måste ju få en kontaktperson som kan ge dig stöd i situationen, det är vidrigt att sitta hemma själv och hyperventilera och samtidigt veta att situationen är låst.

Nej han är mycket vältalig och trevlig när familjerätten är med, de brukar säga att han är så "snygg och ordentlig" :mad:

Vi har haft kontaktperson för drygt något år sedan,men de ansåg inte att det behövdes sedan eftersom pappan ju var sååå trevlig,ja klart som f*n han är när de är med.

Tack alla som svarat och Pm´t och visat sitt stöd.

Idag säger pappan att han skall komma (för att slippa mitt tjat)

Så vi får hoppas på att han gör det nu,dagis har lovat att ringa mig så fort Hampus kommer men jag tror inte på det föränn jag får se det.

Skall endå ner till polisen sedan då pojkvännen också vill göra en anmälan samt att jag skall visa sms. Sedan får vi se vad familjerätten anser om pappans hot om att inte lämna tillbaka sonen samt att han stjäl kläderna IGEN och medicinen,han sköter ju inte umgänget som sagt.

Någon som vet hur man skall fortsätta och hur långt det skall gå innan pappan kan förlora umgänget? Eller iaf det fria han har nu?

Fy tusan så obehagligt!

Behöver du hjälp med att hämta, om det så är moraliskt stöd eller behov av bil så finns jag lite utanför Göteborg.

Tack så mycket,hoppas dock på att sonen skall vara hemma idag om det nu går som pappan säger,men han kan ju ändra sig det har ju hänt förr.

JAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!

Sonen lämnades till dagis till sist :bump::banana::love::love::love:
Skall bli helt underbart att hämta honom efter jobbet.

Frågan är dock hur man går vidare med detta,det är umgänge nästnästa fredag igen.:confused::cry:

JAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!

Sonen lämnades till dagis till sist :bump::banana::love::love::love:
Skall bli helt underbart att hämta honom efter jobbet.

Frågan är dock hur man går vidare med detta,det är umgänge nästnästa fredag igen.:confused::cry:

Vad skönt!!!

Har följt tråden under dagen.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
62 200
Senast: lundsbo
·
  • Låst
Gravid - 1år Lite bakgrund för den som orkar: http://www.bukefalos.com/threads/oense-om-bodelning-tingsratten.1313257/ Är långt och komplicerat så...
104 105 106
Svar
2 102
· Visningar
336 827
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn Hur mycket jag än söker runt hittar jag ingen med samma problem som jag. Jag vet inte vad jag ska göra, mina barns far som jag är...
Svar
13
· Visningar
2 800
Senast: Och_Aye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25