Tagit min lille grabb

Zaria

Trådstartare
Jahopp nu är det dags igen.

Sonen är hos pappa,efter ännu mer hot per sms både från honom och hans flickvän som att jag borde dö,att någon kan komma och köra på mig vid övergångstället när jag jobbar (jobbar i hemtjänsten så jag rör mig en del över vägar), sedan har det varit massa könsord både om mig,pojkvännen min familj,hån om att min lillebror är död (U name it liksom) Telefonen har gått varm idag,och de har ringt massor (har dock inte svarat)

Nu vägrar han lämna tillbaka sonen, han skall aldrig mer få komma hem säger han :cry:
Dock får jag hämta honom själv (Jo tjena efter att ha blivit hotad till livet)

Vad fan rent utsagt gör man nu? Sonen skall vara tillbaka imorgon?
Ringer polisen? Skall iofs ringa dit ang hans hot och trackaserier,det börjar bli en hel del nu men kan polisen hämta sonen= Kan de hjälpa mig?

Och OM jag får hem honom och klarar mig oskadd ur det,hur skall jag våga låta honom åka på umgänge igen?

Shit det känns som min livs värsta mardröm detta,jag TROR sonen har det bra men eftersom pappan slarvat så mycket förr vet man aldrig.

Vad/hur gör man? Vilka kan man ringa? Hur får jag hem sonen igen? Kan tillägga att jag har ensam vårdnad av sonen,pappan är umgängesförälder som from idag vägrar att köra (han tycker att jag kan cykla 4+4 mil och bli nerslagen i dörren)

Sv: Tagit min lille grabb

Ring polisen och be dem om hjälp och anmäl honom för allt han har gjort/gör.
Se till att någon följer med dig och hämtar sonen i morgon (idag)
Gå till tingsrätten och förklara läget, umgänget fungerar ju inte som det ska, ingen ska behöva bli utsatt för det här.

Tröst och peppkramar TinyWiny

Har inga mer råd än Tiny egentligen, men du måste prata med polisen och höra om du kan få hjälp från dem med detta. Står det i era papper att han ska lämna sonen? Isf borde polisen kunna hjälpa till med hämtning? De borde även kunna hjälpa dig med någon som följer med dig efter dessa hot.

Lycka till!

Om han inte lämnar tillbaka sonen, så kan han förlora rätten till sitt umgänge.
Ring socialjouren om sonen inte lämnas tillbaka.
Och polisen om hoten.

Han gillar att bossa runt dig.
Och nu så har han makten över dig.
Tag tillbaka den.

Ring polisen, men de kopplar in socialjouren när det handlar om barn.
Svårt att veta hur de kommer att agera.

Hur var det nu, har ni gemensam vårdnad?

Det är ledsamt att läsa att detta fortsätter, och jag blir beklämd över att sonens pappa inte förstår att hans barn kommer att "gå sönder" i ett sådant här agerande.

Vad är nyttan?

Det är svårt att vara stark i sådana här situationer, men du är tvungen. Hoppas det löser sig idag.

Jag tycker du ska åka till polisen, visa SMS-hoten och be att de följer med i bakgrunden när du hämtar din son.

Har du ensam vårdnad följer polis eller social med dig och hämtar sonen.

*kramar om*

Hur går det för dig? jag har för mig att jag vet var du bor, hör av dig om du vill ha någon som följer med dig och hämtar lillen.

Jag håller med de andra, försök ta med polisen vid hämtning och åk helt enkelt dit och hämta din son.

Är det inte så att om du har ensam vårdnad att du kan anmäla honom för kidnappning ifall han inte lämnar ut sonen? Då måste du har försökt hämta honom först, men gör han inte det så kan du anmäla honom och så förlorar han umgänget.

När jag var 11 blev jag och mina syskon kidnappade av pappa och han vägrade släppa ut oss. Det blev ett stort polispådrag med socialen också inblandade och om pappa inte hade släppt ut oss just då han gjorde det hade polisen tagit sig in. Han förlorade umgänget helt pga det.

Jag hoppas att polisen än i dag kan göra sådana saker för att få hem barn som inte ska vara hos den andra föräldern, det var 1991 så det är ju en del år sedan. Ge inte upp!!

Zaria, gå till polisen, anmäl hans hot och få deras hjälp att hämta hem din pojke!

Jag tänker på dig och du ska veta att jag gärna hade hjälpt dig om jag kunnat! Stor kram! :love:

När jag var 11 blev jag och mina syskon kidnappade av pappa och han vägrade släppa ut oss. Det blev ett stort polispådrag med socialen också inblandade och om pappa inte hade släppt ut oss just då han gjorde det hade polisen tagit sig in. Han förlorade umgänget helt pga det.

Jag hoppas att polisen än i dag kan göra sådana saker för att få hem barn som inte ska vara hos den andra föräldern, det var 1991 så det är ju en del år sedan.

En nära har varit ute förliknande.
En av föräldrarna höll kvar barnet, låste in sig.

De kunde inte, som i ditt fall, hjälpa till att gå in och hämta barnet.
Den barnlösa föräldern fick göra anmälan, som vanns, men överklagades......:confused:
Detta var ca år 2001.

Det är mitt råd med.
Pappan är den som förlorar på det här.

Det är barnet som förlorar på det här. (Även om jag förstår hur du menar)

Polisen går inte och hämtar ett barn utan socialtjänsten. Sedan görs en bedömning hur man ska agera.

Däremot är personangrepp alltid något som man ska polisanmäla.

Det som direkt flög in i mitt huvud var "egenmäktighet med barn", men jag vet inte om det räknas som det, jag har lite dålig koll på just sånt...

Men, hoppas att det i allafall går bra för dig, jag skulle också ha kontaktat polisen och bett dem följa med, visat dem SMS hoten.

Berätta gärna hur det går

Polisen går inte och hämtar ett barn utan socialtjänsten. Sedan görs en bedömning hur man ska agera.

Däremot är personangrepp alltid något som man ska polisanmäla.

Jag tänkte precis gå in och förtydliga mig själv i det jag skrev förut.
Man kan inte nog förtydliga " polisen stå i bakgrunden", om barnet inte lämnas ut, kan polisen inte agera.

Men följer de med i bakgrunden finns det flera fördelar.

Så du har rätt, jag borde varit mer tydlig med den biten.

Trakasserier, olaga hot, vägrar lämna tillbaka sonen.... Tycker det låter som ett solklart ärende att be polisen/soc om hjälp i...

Håller tummarna att det löser sig för dig.

Såhär har det gått idag.

Ringde polisen och fick prata med en mycket trevlig sådan,anmälan är gjord både för hot trackaserier samt egenmäktigt förfarande mot barn,trackaserier är även hans flickvän anmäld för nu.

Precis när jag skall lägga på mobilen kommer ett sms från pappan "jag lämnar på dagis imorgon"
Dock sa polisen att jag skulle höra mig imorgon OM han inte gjort det,samt att jag skall ringa familjerätten ang stölden av alla kläder (som om jag inte redan gjort det)

Hon tyckte även att mina föräldrar skulle anmäla allt han skriver om de,så som att de inte skall få träffa sitt barnbarn pga att de skulle vara dåliga föräldrar pga deras son 18 år gammal tog livet av sig mm.Även att min pojkvän skulle anmäla för all skit han skriver om honom samt andra han öser skit över.

Hur som helst skall jag in till polisen här imorgon på rasten och visa min mobil. MEN innan nästa umgänge kommer jag att prata med familjerätten igen och se vad de kan göra om han nu inte lämnar tillbaka,nu har jag iaf fått något mer på han (tyvärr tycker de en pappa är det bästa som finns speciellt om han är snygg och vältalig som denna är,sedan att han inte kan sköta ett barn eller talar illa om mamman och sånt därnere spelar ingen roll)

Värmde hjärtat så otroligt mycket när jag läste alla era fina svar. Tack så mycket för att ni bryr er och orkar lyssna på alla vändor med denna pappan.

Nu har jag iaf fått mer kött på benen ang pappan och jag vet att jag borde anmält ännu mer än jag redan gjort, bla för att få till ett besöksförbud de gånger överlämninharna sker här,det är inte rätt varken mot mig att försöka ringa in någon kompis vaje gång och inte rätt mot kompisarna att utsätta sig för pappan.

Så ser det ut i nuläget, så får vi se om sonen kommer hem imorgon,tyvärr är det dags för umgänge redan nästnästa vecka igen :cry:

Vad bra att du har pratat med polisen och anmält! Starkt gjort av dig!! :bow::bow:

JAg har tänkt på dig och undrat hur det gått i dag!

Men jag måste säga en sak. Om han nu lämnar i morgon så för tusan, lämna inte ut din son igen! Inte på länge, säg till honom att han får träffa sin son med andra människor i närheten som övervakar honom, eftersom han hotade med att behålla honom. Jag hade verkligen inte vågat lämna honom. Säg att han får komma hem till dig och hälsa på men inte ha honom själv. Jag vet att han hotat dig, men ha någon hos dig under tiden han är hos dig. Om du erbjuder det umgänget under en tid så kan han ju inte säga att han itne får träffa pojken utan han har ju själv missbrukat ditt förtroende om att ha honom själv. Det borde familjerätten förstå.

När jag har pratat med familjerätten ang Elins pappa så har hon sagt att eftersom jag har ensam vårdnad så bestämmer jag umgänget lite mer än om vi hade haft gemensam vårdnad. Därför känner jag mig ganska trygg med att våga säga nej till ett annat umgänge än att VI träffas ( han och jag och Elin) hemma eller ute. Nu verkar han ju inte direkt speciellt intresserad av att ens träffa henne, men jag kommer att hålla hårt på att inte lämna ut Elin på länge än om jag kan just pga att han inte är kapabel till att ta hand om henne på ett vettigt sätt.

Jag vet att det kanske inte är helt korrekt att dra in varannan helg umgänget, men jag anser att det han har gjort är all anledning att göra det på. Att han ska visa under en tid att du kan lita på att han sköter umgänget innan han får ha sonen varannan helg igen.

Ta hand om dig!

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
62 200
Senast: lundsbo
·
  • Låst
Gravid - 1år Lite bakgrund för den som orkar: http://www.bukefalos.com/threads/oense-om-bodelning-tingsratten.1313257/ Är långt och komplicerat så...
104 105 106
Svar
2 102
· Visningar
336 827
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn Hur mycket jag än söker runt hittar jag ingen med samma problem som jag. Jag vet inte vad jag ska göra, mina barns far som jag är...
Svar
13
· Visningar
2 800
Senast: Och_Aye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25