Tafsarmband ....

Jag skyller inte på några andra män. Jag skyller på systemet som skapat förhållanden som är som gjorda för att åstadkomma övergrepp och våldtäkter. Mycket riktigt är också Sverige i topp vad gäller våldtäkter i västvärlden.
Har du läst på om Varför det är så? Har du brytt dig om att ta reda på hur lagstiftningen ser ut i olika länder och hur det påverkar statistiken?
Har du funderat på hur anmälningbenägenheten kan påverkas av kultur och sociala förutsättningar?
Det har jag. Och jag är glad att vi ligger i topp. Det visar att vi är på rätt väg!

Det är ett märkligt fenomen detta att alla känner någon som blivit tafsad på, våldtagen eller misshandlad men ingen känner någon som har betett sig så vidrigt mot någon annan.
Jag gör.
Minst 2.
De har dock aldrig varit mina vänner men känner dem gör jag.
Det ena handlar om händelser för över 60 år sedan och det andra om händelser för ca 30 år sedan.

Har du läst på om Varför det är så? Har du brytt dig om att ta reda på hur lagstiftningen ser ut i olika länder och hur det påverkar statistiken?
Har du funderat på hur anmälningbenägenheten kan påverkas av kultur och sociala förutsättningar?
Det har jag. Och jag är glad att vi ligger i topp. Det visar att vi är på rätt väg!

Din tro om varför det är så är just din tro och en naiv sådan. Statistiken däremot är alarmerande och det är fakta. Visst är det bekvämt att säga att antalet våldtäkter är konstant och sedan leta diverse långsökta förklaringar för att försöka sopa ökningen under mattan.

Det verkat inte ha hänt på dem som bott i Sverige i generationer heller.
Så problemet är ett annat.
Att män anser att kvinnor är ägodelar kanske?
Eller att män har sex i sömnen utan att veta om det som du har?
Din kassa kvinnosyn har i alla fall inte gått över.

Människor i Sverige har förändrats. Däremot betyder det ju inte att de behöver bli som du och jag vill. Fast visst har svensken fått en mer jämställd syn på män och kvinnor de senaste 90 åren.

Din tro om varför det är så är just din tro och en naiv sådan. Statistiken däremot är alarmerande och det är fakta. Visst är det bekvämt att säga att antalet våldtäkter är konstant och sedan leta diverse långsökta förklaringar för att försöka sopa ökningen under mattan.
Till skillnad från dig har jag läst på fakta och har ett hum om statistik.
Har du överhuvudtaget någon koll på hur lagstiftningen kring sexualbrott har förändrats i Sverige? Ärligt?
Jag har även tittat på en del andra länder...

Till skillnad från dig har jag läst på fakta och har ett hum om statistik.
Har du överhuvudtaget någon koll på hur lagstiftningen kring sexualbrott har förändrats i Sverige? Ärligt?
Jag har även tittat på en del andra länder...

Det tvivlar jag på att du har. Ja, lagen har utvidgats men det kan inte förklara förändringen på långa vägar.

8-sexualitet-reproduktiv-halsa-graf-2.png

Ja, lagen har utvidgats men det kan inte förklara förändringen på långa vägar
Jo.
Samt att man numera anmäler.
Icke anmälda våldtäkter kommer inte med i någon statistik.
Och det är män som du som anser att kvinnor skall skydda sig mot män som håller kvinnor från att anmäla.
De känner sin skyldiga.
De har ju varit på festival, sovit i samma säng som en kompis och vad annat du nu anser vara förkastligt att göra.

@Remmer du gör det väldigt enkelt för dig som skyller angreppen på invandringen. Jag har blivit tafsad på otaliga gånger. Alltid av helsvenska män. Vi har ett samhällsproblem där det ses som ok att tafsa på tjejer. Börjar redan när barnen är små. "Han tycker ju bara att du är söt" har vi nog alla hört.
När dessutom män tycker att det är Zara Larssons fel att en kvinna blir våldtagen av en man under konserten blir jag rent ut sagt livrädd för det klimat vi lever i.

Inte du i alla fall.
Du verkar kvar i Medeltiden om du frågar mig.
Jag har f.ö. blivit sexuellt ofredad av Amerikaner också, sådana där från USA.
En gång för 35 år sedan och en gång för 18 år sedan.
De var Kaukasiska båda två.
Vi kanske bör vara livrädda för Nato?

Det är bara fakta som biter på mig så visst blir jag då mindre lik övriga samhället än individer som anpassar sitt tyckande efter norm.

Händelserna för 60 år sedan anmäldes inte medan de för 30 år sedan anmäldes och en fällande dom satte förövaren i fängelse.
Ja jag håller på att försöka googla fram en c-uppsats som undersökte just våldtäkt i gamla domar. Det var inte långt bak man kom...och med inte långt bak så menar jag 50 år sedan
Typiskt nog minns jag inte titeln eller högskolan. Jag ska se om jag kan få tag på den som skrev den.

@Remmer du gör det väldigt enkelt för dig som skyller angreppen på invandringen. Jag har blivit tafsad på otaliga gånger. Alltid av helsvenska män. Vi har ett samhällsproblem där det ses som ok att tafsa på tjejer. Börjar redan när barnen är små. "Han tycker ju bara att du är söt" har vi nog alla hört.
När dessutom män tycker att det är Zara Larssons fel att en kvinna blir våldtagen av en man under konserten blir jag rent ut sagt livrädd för det klimat vi lever i.
Jag upprepar att jag inte skyller övergrepp på invandrare. Oavsett ursprung är det en liten minoritet som begår övergrepp. Det är bara frekvensen som skiljer så om man är fördomsfull bör slutsatsen vara att ingen våldtar.

Systemet inbjuder dock till övergrepp och detta drabbar såväl svenska som utländska mindre disciplinerade killar. Det är systemet det är fel på i Sverige och det är det som skapar den stora mängden övergrepp/våldtäkter.

Jag upprepar att jag inte skyller övergrepp på invandrare. Oavsett ursprung är det en liten minoritet som begår övergrepp. Det är bara frekvensen som skiljer så om man är fördomsfull bör slutsatsen vara att ingen våldtar.

Systemet inbjuder dock till övergrepp och detta drabbar såväl svenska som utländska mindre disciplinerade killar. Det är systemet det är fel på i Sverige och det är det som skapar den stora mängden övergrepp/våldtäkter.
Kan du förklara vad du menar med systemet?

Kan du förklara vad du menar med systemet?

Jag vill också veta vad du menar med systemet?
Hur svårt ska det vara att hålla fingrar och kuk i schack?
Jag tror inte att män i allmänhet är så drivna av sitt kön att de inte kan hålla sig. Fortfarande måste vi sluta lägga fokus på offren.

Det är bara fakta som biter på mig så visst blir jag då mindre lik övriga samhället än individer som anpassar sitt tyckande efter norm.
Jamen så bra. Kolla du upp hur lagstiftningen för sexuella övergrepp har sett ut i tex skottland , England, Tyskland och Australien och jämför med Sverige och funderar på hur de kan påverka statistiken. För att inte tala om andra länder!

@Remmer han som våldtog mig var etnisk svensk, han som dömdes för den grova fridskränkningen av mig var etnisk svensk och den absolut största majoriteten av de som tafsat på mig har varit synbart etniska svenskar eller iaf västeuropeer. Däremot har många som stått upp för mig när jag blivit antastad varit män av utomeuropeisk härkomst. Hur förklarar du det. Och jag är själv etnisk svensk, blond och blåögd så det går liksom inte att ta miste på om det nu spelar roll i frågan.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka