Möjligen skulle de som riskerar att tafsa kunna ha armbandet, som en påminnelse att inte tafsa.
Då bör de ha ett på vardera armen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Möjligen skulle de som riskerar att tafsa kunna ha armbandet, som en påminnelse att inte tafsa.
Jag känner att det där armbandet som kunde ge användaren elektriska stötar kanske vore något här
Brukar du alltid sätta etiketter på folk på det här sättet? Jag "tackar" för informationen om vilket läger jag tillhör eftersom jag tycker idén är idiotisk. Varför inte skapa Saudiarabien 2 direkt?De som protesterar mest är de som tycker att kvinnor är underlägsna och finns till för männens skull. @Oldie's gamla härliga högerextrema gäng.
Brukar du alltid sätta etiketter på folk på det här sättet? Jag "tackar" för informationen om vilket läger jag tillhör eftersom jag tycker idén är idiotisk. Varför inte skapa Saudiarabien 2 direkt?
Det skulle väl vara det enda som minskar idiotin med det hela. Jag ser det enbart som ytterligare ett sätt att frånta män deras ansvar och lägga över det på kvinnor. Som många frågat om man vägrar ha på sig hidjaben, förlåt armbandet, är man då lovligt byte?Jag tycker idén är halvdan men att den trots sina brister har lyckats enormt bra med att belysa det ämne som var syftet.
Men då kan du ju faktiskt skriva många istället för de som i det här fallet betyder alla. De (alla) jag pratat med (som för övrigt inte frekventerar avpixlat) har inget gott att säga om kampanjen.Javisst, när inläggen är kopierade direkt från Avpixlat så etiketterar jag det på det sättet. Avpixlat och andra SD-forum har gått varma i ämnet.
Det enda jag kan tänka är att man blir antastad just för att man bär armbandet... "Jasså, här har vi en som inte vill bli tafsad på. Kom här nu tjejen så ska vi se att det blir annat ljud i skällan när jag väl får ned fingrarna i trosorna på dig!"
"Duct tape - turning no, no, no into mhm, mhm, mhn."
Håller med @Shaggy om att detta snarare är ytterligare ett sätt att lägga skulden på kvinnorna. Kvinnorna ska vidta en massa åtgärder, bära armband osv för att få vara ifred. Påminner om hur man öronmärker boskap för att veta vilken bonde djuret tillhör.
Jag hade gärna sett att det krävdes någon typ av prestation för att få ett armband.
Typ att man genomfört en kort "kurs" (10 minuter? ) i vad som faktiskt räknas som att tafsa. Till exempel att man får ett antal scenarier att ta ställning till om det är ett övergrepp eller inte och svarar man rätt så får man ett armband.
Eller något helt annat. Men att bara dela ut armband utan att få någon typ av information, frågeställning eller tankeväckare på köpet känns lite bortkastat.
Jo visst, men har det blivit en konstruktiv och givande debatt?Fast som jag förstod reportaget i P1 så blev det just massor av debatt, information, frågeställningar och tankeväckare mellan festivalbesökare och poliser genom "tilltaget".
Notera att det här INTE är en del av polisens operativa verksamhet utan hör till den delen som har som uppgift att kommunicera med allmänheten.
Jo visst, men har det blivit en konstruktiv och givande debatt?
Jag upplever mer att det tjafsats om armbandens vara eller icke vara och om huruvida tafsande ens är ett problem. Diskussioner om gränsdragning och vad som räknas som en persons personliga sfär verkar det inte vara så mycket av?
Alltså, jag tror att man hade kunnat styra debatten i en mer konstruktiv riktning?
Jag tycker delvis att det varit konstruktivt och givande att lyssna på debatten.
Men håller helt med om att det funnits bättre sätt att styra det på.
För mig blir det lite av "är det inte perfekt utfört - så skulle man låtit bli" och det håller jag absolut inte med om.
Jag hade gärna sett att det krävdes någon typ av prestation för att få ett armband.
Typ att man genomfört en kort "kurs" (10 minuter? ) i vad som faktiskt räknas som att tafsa. Till exempel att man får ett antal scenarier att ta ställning till om det är ett övergrepp eller inte och svarar man rätt så får man ett armband.