Tafsarmband ....

Alltså, jag fattar inte alls varför kvinnor ska gå på kurs för att få ett sketet armband (eller då män nu då om någon skulle vilja ha)
Släpp inte in några män alls utan kurs, DNA -prov, fotografering och de får betala själva.
.

Ja, det låter överdrivet och det lär inte påverka nämnvärt. Här gäller det att agera förebyggande och någonstans måste festivalarrangörer inse att publikhav inte är lämpligt i det nya mångkulturella Sverige.

.... det är kanske dags för de männen att bli lite arga på den massa som tror sig ha rätt till det och det kanske är ett sätt.

Och vaddå "i vad som räknas att tafsa?, allt är väl tafs om mottagaren till tafset inte fått frågan och vill bli tafsad på?
Ge männen ett armband som betyder" jag har gått på kurs, är DNA testad, har fotat mig ", allt för att visa att jag som man står bakom "icke tafset".

Vad ska man vara arg för? Folk har kulturella avvikelser. Sätter du ut ett smörgåsbord på gatan får du nog förstå att någon kommer äta. Det är arrangemangen som måste förändras så att den inte utsätter flickor för stora risker.

Vad menar du med det? Det finns ju "svenskar" som tafsar o begår övergrepp eller det kanske du inte menade?, att det bara var från andra kulturer?

Det är en annan kultur kring detta bland svenskar varför vi t.e.x. inte sett massövergrepp på publika platser tidigare. Väljer vi att ta emot flyktingar med annan kulturell bakgrund bör vi anpassa oss så att flickor och kvinnor inte behöver ta mer stryk än nödvändigt.

Senast ändrad:
Det är en annan kultur kring detta bland svenskar varför vi t.e.x. inte sett massövergrepp på publika platser tidigare. Väljer vi att ta emot flyktingar med annan kulturell bakgrund bör vi anpassa oss så att flickor och kvinnor inte behöver ta mer stryk än nödvändigt.
Vilket bullshit.tjejer har alltid blivit tafsade på, skillnaden är att vi nu börjar få en kultur när det inte längre accepteras på samma sätt.

Vilket bullshit.tjejer har alltid blivit tafsade på, skillnaden är att vi nu börjar få en kultur när det inte längre accepteras på samma sätt.

Eller så kan man stoppa huvudet i sanden som du gör ovan. Nu visar ju fakta att du har fel.

Undrar hur många övergrepp och våldtäkter det blir idag?

Det håller förövrigt på att bli mer accepterat bland unga i Sverige. Den svenska kulturen är ständigt i förändring och unga svenskar tar intryck från andra. Behandlingen och språkbruket mot flickor i skolorna är betydligt sämre idag än bara för 10 år sedan.

Senast ändrad:
inte sett massövergrepp på publika platser tidigare.
Det är ingen som har sett det här heller.
Vilket är en del av problemet.
Men det kan vara en ensam dåre likt Haga-mannen som står för alla övergrepp.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Hagamannen
Det är dessutom ingen ny företeelse med gruppvåldtäkt.
http://www.hd.se/2016-06-30/dna-avslojade-gruppvaldtakt-efter-sex-ar

Nu är det inte massövergrepp att två män utför en våldtäkt.

Det håller förövrigt på att bli mer accepterat bland unga i Sverige. Den svenska kulturen är ständigt i förändring och unga svenskar tar intryck från andra.
När jag som liten, på stenåldern ungefär, blev tafsad på av en svensk medelålders grävmaskinist så var det något som jag häll tyst om.
Man skulle göra det på den tiden.

Att det talas om det nu är för att det talas om det nu och inte för att det plötsligt har börjat att förekomma.
Det har förekommit hela tiden i det tysta men nu så har människorna fått nog av det.

Nu är det inte massövergrepp att två män utför en våldtäkt.
Inte att en man far runt och utför flera övergrepp heller.
Det som har hänt på Bråvalla-festivalen är inget massövergrepp.
Vad jag vet så har inget massövergrepp någonsin utförts i Sverige.

Inte att en man far runt och utför flera övergrepp heller.
Det som har hänt på Bråvalla-festivalen är inget massövergrepp.
Vad jag vet så har inget massövergrepp någonsin utförts i Sverige.
Nej, Hagamannen är något annat.

Massövergrepp inträffade bland annat på flera platser i Sverige under nyårsnatten, i t.ex. Kalmar.

"Vid tolvslaget ger sig många ut från krogarna för att fira det nya året på Larmtorget. När de gav sig tillbaka in var i år ett hundratal minderåriga pojkar kvar. Och en del flickor. Flickornas berättelser är att pojkarna i grupp, på olika platser kring torget, gav sig på dem.

Johan Bruun säger att polisen aldrig förr varit med om något liknande
."

http://www.dn.se/nyheter/sverige/otal-sexuella-ofredanden-i-kalmar/

Ja, det låter överdrivet och det lär inte påverka nämnvärt. Här gäller det att agera förebyggande och någonstans måste festivalarrangörer inse att publikhav inte är lämpligt i det nya mångkulturella Sverige.
Och exakt vad har det mångkulturella Sverige med detta att göra? Alla de gånger jag blivit tafsad på har äcklet var vad jag skulle kalla inhemsk= grisskär karl med blont, rött eller brunt hår.

Vad bekvämt att skylla ett mansproblem på män som "inte varit här så länge".

Det är inte vi, det är dom andra.

:grin:

Jag skyller inte på några andra män. Jag skyller på systemet som skapat förhållanden som är som gjorda för att åstadkomma övergrepp och våldtäkter. Mycket riktigt är också Sverige i topp vad gäller våldtäkter i västvärlden.

Vad ska man vara arg för? Folk har kulturella avvikelser. Sätter du ut ett smörgåsbord på gatan får du nog förstå att någon kommer äta. Det är arrangemangen som måste förändras så att den inte utsätter flickor för stora risker.

Man kan lära en hund att nej betyder nej. Det går att lära en man att nej betyder nej också. Problemet är inte ditt "smörgåsbord" (fy vilken vidrig kvinnosyn du har :yuck:) eller några kulturella avvikelser utan att vissa män inte ser kvinnor som sin jämlike. Tyvärr är det fortfarande många män som höhöar med när en annan man drar ett våldtäktsskämt eller säger något nedsättande om kvinnor istället för att säga ifrån. I Sverige har vi tyvärr den kulturen (och har alltid haft) liksom på de flesta andra platser på jorden att det är viktigare för den enskilde att få vara en del av gruppen än att stå upp och säga ifrån när folk beter sig som idioter. Det är ett märkligt fenomen detta att alla känner någon som blivit tafsad på, våldtagen eller misshandlad men ingen känner någon som har betett sig så vidrigt mot någon annan. Inte ens när folk döms kan vänner och bekanta tro att han har gjort någon så illa utan de menar att han har blivit oskyldigt dömd. Det är den tanken vi måste ändra på i hela världen. Vi måste alla inse att den där kompisen som vi har känt i 10 år är ett riktigt svin även om han aldrig har visat den sidan för oss. Vi måste våga tro på offret istället för att säga att hon ljuger.

Alla de övergrepp som begås av etniska svenskar och som har pågått i alla tider väljer du att bortse ifrån då eller? Det går alltid att få in rasistiska åsikter om man vill men det framstår som tämligen löjligt att peka ut någon annan när man inte är bättre själv. För en kvinna spelar inte den etniska härkomsten någon roll, det som spelar roll är att man blir utsatt. Att någon tar sig friheter han inte har rätt till.

Man kan lära en hund att nej betyder nej. Det går att lära en man att nej betyder nej också.
Det kan du men det är varken jag eller du som är ensamma om den makten. Framförallt kan du inte förändra människor över en natt. Forskning har visat att det krävs flera generationer för få en ordentlig förändring till stånd.

Då är väl den här lite mer direkt. Går inte att missförstå.
760.jpg
Omg! Ge mig tröjan!! Så jävla bra! Där kan vi snacka om tydligt budskap :D

Vi måste alla inse att den där kompisen som vi har känt i 10 år är ett riktigt svin även om han aldrig har visat den sidan för oss. Vi måste våga tro på offret istället för att säga att hon ljuger.

Håller inte med om det. En vän står vid din sida i vått och torrt. Det är inga problem att ta avstånd från beteendet men inte personen. Det är väl snarare en sådan sak som skulle visa vilka som är en persons riktiga vänner.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka