Tafsarmband ....

Absolut, håller med.. Gjorde tillägg till mitt tidigare inlägg, med lite jag glömde skriva.
Har jag missförstått och att armbanden bara ska delas ut till tjejer är det ju lite tokigt. Tycker att de ska delas ut till alla.

Så har jag uppfattat nyheten som den presenterats men jag har inte lusläst. Dvs att armbanden ska delas ut till tjejer som en signal att man inte vill bli tafsad på.

världens smartaste idé? Hjälper det tror ni?

"I sommar kommer man använda armband med budskapet "tafsa inte" för att prata med ungdomar om problemet."
http://www.expressen.se/nyheter/polisen-tar-nya-krafttag-mot-tafsande/

Hanif Bali (M) har i alla fall sin ståndpunkt klar .
"
Istället för kommendera polisen att dela ut "Tafsa inte"-armband till potentiella brottsoffer så har jag ett alternativt förslag.

Dan Eliasson kan komma till partilokalen här i Solna och låna våra buntband vi har över från affischering i valrörelsen. Har runt ett tusental. Lär räcka gott och väl en hel sommar. Tar de slut kan han nog få storpacksrabatt på Hornbach. Jag kan till och med betala för dem ur egen ficka.

Finns i två färger."
Jag tycker det är bra både för tjejer och killar.

Eftersom det är på modet att vara kränkt är jag ganska fascinerad av att ingen man verkar tycka att detta är kränkande. Personligen hade jag blivit jävligt förolämpad av att samhället ser mig som totalt oförmögen att tänka själv och helt styrd av kuken. Att det är för svårt för mig att förstå att man rör inte folk utan deras samtycke.

Eftersom det är på modet att vara kränkt är jag ganska fascinerad av att ingen man verkar tycka att detta är kränkande. Personligen hade jag blivit jävligt förolämpad av att samhället ser mig som totalt oförmögen att tänka själv och helt styrd av kuken. Att det är för svårt för mig att förstå att man rör inte folk utan deras samtycke.

Man blir väl avtrubbad!

Hanif är ju för tusan klockren! :rofl: :bow: :bow: :bow:

Men när man inte trodde Eliasson kunde komma med värre uttalande så gjorde han visst det. Man kanske skulle bunta ihop honom också, och köra honom från regeringskansliet? För att sedan dumpa honom på typ *valfri "problemförort"s poliskontor*? :grin:

Han är rikspolischef så jag tror inte han jobbar på regeringskansliet.

De som skulle vara kränkta är väl i så fall tjejerna som de pyntar med armbanden.

Som karl får man väl låta bli att tafsa.

Är de? På min arbetsplats tycker de, främst kvinnorna, att det är en jättebra idé, och flera vill själva använda armbandet för att signalera att de inte vill bli tafsade på...

Själv ser jag inte på vad sätt armbandet ska hjälpa. Tafsare lär inte låta bli bara för att det finns ett armband. Undrar också hur det kommer tolkas med de som väljer bort armbanden, betyder det att det är ok att tafsa på dom i motsats till de med armband?

Nä, röstar ner den här idén fullkomligt...

Ja, av det jag läst så tycker folk att det är ett hån. Sen har ju inte alla Sveriges poliser skrivit där jag läst, såklart, men de som skrivit tycker att det är befängt...

De som skulle vara kränkta är väl i så fall tjejerna som de pyntar med armbanden.

Jag tänkte mest att man som man borde bli kränkt av att anses såpass korkad att man behöver armband för att informeras om att det inte är okej att tafsa.

Jag satt igår och funderade på detta i bilen på vägen hem. Om man nu ska göra en sån stor grej av detta varför inte dela ut färgspray istället?? Skulle någon då taffsa och ha sig så färgmarkerar man dem och antingen kallar på polisen/ordningsvakten eller så låter man dem gå och så blir det en varning för andra att den här personen inte kan hålla koll på sina fingrar.

Frågan är hur många som skulle använda detta som en plojgrej på fyllan: "OOhh haha nu ska jag spraya dig så alla tror du springer runt och taffsar"

Absolut men tror du det gör någon större skillnad i slutändan?
Om du avser "större skillnad" som att alla former av tafsande/övergrepp kommer upphöra, så nej. Men jag tror absolut att man får en och annan att tänka till om saken genom att uppmärksamma frågan. Just tafsande har väl i mångas ögon setts som något ganske oskyldigt eftersom man inte använder direkt våld. Att skapa en debatt om den saken kan säkert hjälpa någon att hålla fingrarna i styr och kanske någon annan att våga säga ifrån.

Om du avser "större skillnad" som att alla former av tafsande/övergrepp kommer upphöra, så nej. Men jag tror absolut att man får en och annan att tänka till om saken genom att uppmärksamma frågan. Just tafsande har väl i mångas ögon setts som något ganske oskyldigt eftersom man inte använder direkt våld. Att skapa en debatt om den saken kan säkert hjälpa någon att hålla fingrarna i styr och kanske någon annan att våga säga ifrån.
Jag håller med till viss del, men eftersom armbandet i sig är en så fruktansvärt värdelös och intetsägande sak så tror jag att hela grejen kan få lika många "nya" taffsare som dem som slutar. Just för att visa att armbandet inte gör ett dyft.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka