Tacksamhetstråden

Sv: Tacksamhetstråden

Vi kan ta en spårhelg uppe i boern ;)

DSCN1224.jpg

Jag lovar att sköta matlagningen, som sker ute över öppen eld :D

Att få gå lite viltspår här vore kanske inte helt fel?

DSCN1268.jpg

DSCN1221.jpg

jag kan ju hänga på Lena en Garmin så kan hon omöjligt förirra sig bort :rofl:

SLUUUTAAAAAAA!!!!! Innan du får mig på halsen!!! Du ANAR inte hur nära under ytan min längtan hem till norrlands skogar ligger....... Och Beauceronen måste ju få uppleva dem han med :love: I´m on my way ... i sommar eller till hösten!!!

Bara det blir innan 21/8 så går det finfint att komma ;)

Vi kan nog klämma in lite öringsmete i nån lämplig liten skogstjärn också om du vill det och glödbaka den färsk på kvällen :angel::angel:

Jättefin bild!

Jag är tacksam för min träningsgrupp och mina underbara kompisar/hundvakter som ställer upp trots att hunden för tillfället är lite krånglig.

Och så är jag tacksam för hunden såklart!

Och såklart- buke! Så mycket kunskap, tips och intressanta diskussoioner- tack!

MrsScabtree; Grymt snygga de också!

:eek: Glömde ju för tusan att nämna att jag är otroligt tacksam för de fina vänner jag fått både här via buke + andra forum. Ni är värdefulla och glöm inte det :bump:

+ att det är många många fler som jag inte känner närmare som jag uppskattar att diskutera med, även om ni kanske inte alltid tror det :p

Ingen nämnd - ingen glömd ;)

*kl*

Jag är oerhört tacksam för hela buke! Även om jag kanske är ngt av en doldis härinne så är det faktiskt buke som väckt, utvecklat och underhållit mitt hundintresse. Utan buke hade jag fortfarande inte vetat vad, tävlingslydnad var, eller hur man använder en klicker, eller vad IPO är för ngt eller vad som skiljer ett fritt följ mot "vardagsfot", eller o.s.v i oändlighet...

Jag är tacksam till vännen Carro som övertalade mig att ta hand om Flipper

Jag är tacksam till min underbara uppfödare som lät mig köpa Google och som finns där och peppar, stöttar och lär oss så himla mycket hela tiden

Jag är otroligt tacksam till min sambo som sätter sin allergi åt sidan så jag kan ha hund. Som stöttade mig när den perfekta valpen dök upp i ett suboptimalt ögonblick och tom lånade ut pengar så jag kunde köpa Google. Och som låter mig ha två stora pälsiga hundar som gör att vi är rejält låsta trots att han inte ens gillar hundar. Vilket gör att jag även är tacksam för att han öppnat sitt hjärta och älskar mina hundar jättemycket trots alla deras olater.

Men mest tacksam är jag ju för Flipper och Google, för att dom varje dag förgyller mitt liv och gör det meningsfullt, för att dom finns där med sidenmjuka öron och bus i blicken när jag är nere allting är pyton. För att dom får mig att känna det som att jag vunnit os-guld varje gång vi lyckas med ngt nytt tillsammans

Vilken underbar bild! (Och vilken underbar tråd det här är!)

Jag är först och främst tacksam för att jag en gång för 10 år sedan fick följa med en granne till en salukikennel långt härifrån och bo där i en vecka.

Jag är tacksam för att jag sedan fick bo på kenneln och hjälpa dem med hundskötseln varje gång jag var ledig från skolan. Jag lärde mig enormt mycket som inte går att läsa sig till i böcker, lärde känna många underbara hundar och fick kontakt med massor av trevliga människor.

Jag är enormt tacksam för att jag fick ta hem min älskade, älskade Zala från kenneln och väldigt glad över att jag fick köpa min tokiga Wahidah när hon föddes.

Jag är tacksam för att de som gick på samma skola som mig lät mig vara med och träna lydnad med dem trots att jag hade "fel ras", inte hade en aning om vad lydnad var eller varför i hela världen det skulle vara bra att träna sådant :angel:

Därefter är jag otroligt glad för att jag fick chansen att låna min ena lärares superduktiga dvärgschnauzer att träna med. Jag lärde mig jättemycket av det och började verkligen gilla hundträning!

Sedan vill jag tacka alla som hjälpt mig på lure coursing, kapplöpningsbanan, alla i vinthundstråden här på buke, alla som skrivit något jag lärt mig mer av här på buke i alla möjliga trådar osv.

Ett litet extra tack till Lady_A, Squarepants och Skogstrollet, samt alla som säger/skriver fina saker om mina hundar, mina bilder eller annat som jag blir glad av. :laugh:

*kl*

Måste säga att jag blir alldeles varm av den här tråden :o Ibland glöms all denna kärlek bort i alla hetsiga och lärorika diskussioner som florerar här.

Jag är oerhört tacksam över det här forumet. Jag tror inte jag skulle kunna lära mig mer om hund på något annat forum i jakten på min framtida hund. Jag vet att jag kommer att ställa många dumma frågor i framtiden- och få otroligt nyttiga svar.

Tack bukefolket :love:

Vad är du tacksam för?

Jag är tacksam över det jättefina stöd som jag fick härifrån i höstas när min älskade hund fick somna in.

Sedan är jag tacksam över Djursjukhuset Bagarmossen som räddade livet på samma hund för drygt fem år sedan när hennes bröstkorg blev väldigt illa sargad av ett hundbett. Framförallt vill jag tacka Christophe Bujon som opererade och jag är också väldigt tacksam för ortopedteknikerna på Södersjukhuset som tog sig tid och specialgjorde den ortros som höll ihop bröstkorgen under den tid som revbenen läkte. Sedan är jag tacksam över alla underbara djursjukvårdare som pysslade med henne, höll henne sällskap och gav henne mängder med köttbullar under de knappa två veckor som hon fick ligga inne på djursjukhuset.

Jag är tacksam varje dag för allt som hundarna ger mig. Min sambo är ovärderlig - även om han halkade in på ett bananskal i hundägarfållan och nu inte kan ta sig ur. Jag är tacksam för de som ställer upp och passar hundarna när det krisar ihop sig och schemana är osynkade..

Jag är tacksam för den enorma kunskapsbank och möjlighet som finns där ute som jag först nu förstått att jag har tillgång till - och då främst via Hatjos uppfödare. Det är även hon som peppat mig till att våga mig ut på prov med ungflamshunden. Sånt är guld värt. Tack även till hanhundsägaren som också ställt upp med peppning och tips!

Tack till er som orkar diskutera trots dumma frågor och "feltänk". Buke är toppen på det sättet - alltid finns det en ny vinkel och lite peppning om något känns svårt. :bow:

Till Rudeboy som mer eller mindre prackade på mig min första hund, som gav mig ett kompispris och sitt förtroende att få brutus som plåster på såren för eländet med esco och som sedan släppte janni till mig innan ärendet ens var formellt färdigt.

Till 3.14 som tillslut tog janni och brutus till sitt hjärta trots att han svor att han aldrig ens ville se en hund efter att vår gemensamma hund esco avlivats.

Till Flame som genast blev lekfarbror åt Brutus - jag anade hur det skulle gå när han på första träffen häller upp en hel SKÅL frolic.... Om brutus ögon hade kunnat ploppa ur sina hålor hade de gjort det. Han kom så småningom över problemen med Ceasar och började uppskatta honom - han ställer ännu upp som hundvakt när det krisar!

Till A. som numer ibland vaknar upp med en rottis i sängen trots att han från början faktiskt var rätt rädd för stora hundar...

Til K&A/ drakera för spårträffar, kravinkallning och allmänt stöd

+ en hel massa roliga och kunniga personer!

*måste komma på något sätt att blockera Gnists bilder* :angel:

Jag är tacksam för att mitt yrväder har kommit in i mitt liv, visserligen driver han mig till vansinne ibland, plånboken blir tom och oron är konstant. Men kärleken jag känner för honom :love:
Ibland har jag en ruskig känsla av att jag bara har honom till låns, men jag hoppas att jag har fel och att vi får många härliga år tillsammans.

Jag är tacksam över att pumah, som efter att ha tagit emot mig i sitt hem och låtit mig träffa hennes fantastiska hundar, hänvisade mig vidare till min valps uppfödare. Två underbara människor som ställer upp, finns där, ger stöttning och peppning. Utan din vägledning Pia, hade jag ju aldrig hittat rätt och fått möjlighet att få råd och stöd under jobbiga perioder och självklart heller inte fått min superhärliga hund! Så tack! :bow:
Oj, tack själv C! :o Jag är väldigt tacksam att jag lärde känna dig också, och dessutom glad att jag kunde hänvisa dig till en riktigt bra uppfödare när det inte riktigt passade tidsmässigt med mina valpar!

Jag själv är tacksam för mycket; först och främst mina underbara hundar, som står vid min sida i vått och torrt - men också alla fina valpköpare och vänner som jag fått genom hundarna, en av dem är lilljessicah här på Buke :love:

Herregud, jag glömde ju mina dagmattar!! K och G som verkligen har varit guld värda!! "Hundvaktstanterna" som jag kärleksfullt brukar tänka på dom som!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 520
Senast: Kajsalisa
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände inte riktigt att det här platsar in i någon "vanlig tråd", och det är väl egentligen ett klart dagboksämne eftersom jag "bara"...
Svar
1
· Visningar
947
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 732
Senast: s957
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 751
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka