Täcka hunden!

Sv: Täcka hunden!

Han får ha täcke på sig när det regnar eller är minusgrader ute (fryser lätt) och då med antingen ett vintertäcke eller ett tunt täcke =)

Inte alls. Jag har ingen orsak till det. Han har bra päls.

Täckade en av mina tidigare dobermans, om vi tex var i göteborg i novemberregn och fick stå och vänta. Då frös hon så hon skakade tänder. Men -25 i fjällen var inga problem. Det var bara kombinationen av regn,kyla och blåst som var ett problem.

Jag har fleecefodrade täcken till mina beardisar vid denna årstiden eftersom jag rakar dom

Leonbergern- aldrig, ju kallare & mer snö desto bättre tycker hon!

Vavvan- när han ska sitta stilla längre stund i väskan i kylan, utan möjlighet att röra sig. Ex när det är kallt & vi ska vänta på bussen, i stallet, osv. +När det är några grader minus & neråt å han ska vara ute längre stund, för då njuter han verkligen av att vara ute annars vill han bara in & går runt & skakar. När han inte fryser så kutar han runt & håller på så sätt värmen ännu bättre= kan vara ute länge. Kan väl tillägga att lillen ju fortfarande är valp, varit sjuk och har satt extremt dålig vinterpäls sen han fällde valpluddet.

Han har en stickad halvpolo som sitter perfekt, och jag saknar nåt vattentätt att ha när det är mkt snö men har inte hittat nåt som passar.

Min dalmatiner fryser väldigt lätt och får ha täcke på sig om det är riktigt skitväder, eller om jag vet att vi kommer att stå stilla en längre stund. Har ett tunnare regntäcke och ett vintertäcke från Hurtta.

Han har en stickad halvpolo som sitter perfekt, och jag saknar nåt vattentätt att ha när det är mkt snö men har inte hittat nåt som passar.

Har du kollat på Hööks ???? Såg i katalogen att dom har mycket täcken att välja på

Jag köpte ett täcke på ÖB (:D) för två veckor sedan eftersom tjejen fällt av typ all päls och behövde vara i hundgården på jobbet hela dagarna och det var kallt ute. Hon verkade trivas hyfsat bra i det, men i övrigt använder jag aldrig täcken.

När det regnar eller är minusgrader och jag vet att hon kommer att sitta stilla mkt sätter jag på regntäcke eller termotäcke, men i princip aldrig under promenader/aktititet.

shit, min nakna har inte täcke på sig ännu..
bara om vi ska vara ute i flera timmar har han flleecisarna på sig :D

bye the way - jag har likadant döskallefleece som du!! de e såå jäkla snyggt! fast jag ha gröna muddar..:p

17034527.jpg

Senast ändrad:

Min lilla har normalt en svart stickad tröja på sig.
normal_Staceyv%C3%A4rmlandapr07.jpg

Men hon har en jättefin röd duffel som hon använder när vi ska någonstans finare. Hon har en jättefin rosa jacka som hon använder när vi ska vara ute länge, eftersom den är varmare än tröjan. Hon vägrar gå ut om det är mindre än 10 grader ute om hon inte har tröjan på sig.

När det blåser kallt eller är kring -10 -15. Har köpt ett av täckena på rusta och två från granngården. :idea:-lampan

Ja, hon är en frysfis :p , försöker anpassa kläder efter väder men oftast är vi ute så mycket och länge att hon i allafall behöver fleecen. Det är den som används allra mest för jag tycker inte riktigt om täcken...

Btw, vad fin overallen var på honom. Han såg riktigt tuff ut :D

Sällan eller aldrig! De har badrockar på sig när de har badat eller duschat för att de ska torka snabbare, Ruby (jaktcocker) får ibland på sig en fleece-overall när hon har badat för hon ligger och skakar och fryser. Så på med overallen och in med hunden under täcket i sängen så är hon nöjd!

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
761
Senast: MML
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
778
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 512
Senast: monster1
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 908
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V