Täcka hunden!

Sv: Täcka hunden!

Ja visst jag känner Aningsfull :)

Hon syr på beställning..
Hennes hund modellar bättre än vad min gör ( haha Zaga ser ut som om hon har sålt smöret & tappat pengarna )
Ska genast kontakta henne så får hon dyka upp i tråden.

Nu vet jag i och för sig inte hur mycket tid hon har när hon snart ska ha bebis, men jag ska höra efter :)

Min har en regn overall om det är skit väder innan utställning eller så har han vintertäcke vid jätte kallt eller sitta stilla längre stunder i bil och så fleece täcke när han har badat :)

Detr finns ju bogskydd för hästar som får skav av sina täcken. Detta med skav på hundar är nog inget tillverkarna har fått mycket information om. Men är dom medvetna om detta problemet så borde det väl finnas bogskydd (täckesskydd) för hundar också? Annars kanske ni sykunniga kan ta patent på det till hundar.
Bara en tanke från mig.

nja tror inte de funkar. skavet blir lixom rakt fram på frambenet mellan "handleden" (guud vad heter den leden på en hund?? carpus på häst..) och armbågen. så ett bogskydd sittel ju på fel ställe - det är inte bogen som får skav.
;)

Jag syr på beställning. Just nu har min symaskin gått och börjat krångla så jag måste lämna in den på rep men så fort jag fått den lagad kan jag börja ta emot beställningar igen. Ska sätta mig och prova meka lite med den själv om jag hinner ikväll. Men såhär när BF närmar sig har man lite annat än hundtäcken i huvudet. :D

Såhär ser täcket ut på min DP

16972403.jpg

16972404.jpg

Grandisen får ha täcke om vi är ute länge och hon kommer vara stilla sittande. När hon är med till ridhuset tex. På vanliga promenader har hon det inte om de inte skulle spöregna och jag skulle ha med henne nånstans. Hon har det även när jag sätter henne på verandan för att torka.
Rottisen har jag aldrig täcke på.

*kl*
Min voffa som är lättfrusen och hatar nederbörd har ett regntäcke och ett lite tjockare vintertäcke.
Används mest när vi är i stallet, men även på längre promenixer vid behov

tack för alla svar;)

själv täckar jag hunden när hon ska ligga i blien medans jag rider och det är mycke minusgrader.

Täckar min stora mastiff, han fryser när det regnar:eek:

Har bara regntäcke på han då och annars har han reflex täcke på honom så man ser honom.

*kl*
mammas bc har täcke när det är blåsigt/regn eller är minusgrader. annars fryser hon så hon skakar.
Min schäfer hade täcke vid blåst/regn när vi inte jobbade.

Jag har inte täcke på min vovve,brukar undvika att klippa ner henne på vintern,hon får se ut som en björn då..Men jag klippte henne en gång i vintras,skulle på utställning,så klippet blev lite i fel tid,köpte ett billigt täcke på ÖB,som hon fick ha när det var kallt!
15534074.jpg

Jag täckar min hund när det regnar(lat med att tORKA), är -10 eller efter ett lopp på agilitytävlingen, så musklerna inte stelnar till på vintern

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
761
Senast: MML
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
778
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 512
Senast: monster1
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 908
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V