Ta valpar äldre tik??Hjälp!!

Sv: Ta valpar äldre tik??Hjälp!!

kl*

Förstår inte varför alla ALLTID ska hacka på oss som har blandisar.
Varför inte bara svara på frågan man ställer istället för att va nedlåtande..
 
Sv: Ta valpar äldre tik??Hjälp!!

kanske för att många som skriver som har blandisar inte har ngn aning om vad de skriver. (absolut inte alla)

Och dessutom, dumma frågor får dumma svar!
 
Sv: Ta valpar äldre tik??Hjälp!!

Förstår inte varför alla ALLTID ska hacka på oss som har blandisar.

Jag tror att generellt menar man inte illa mot själva hunden, utan aveln i sig. På buke får man inte alltid svar man gillar, avsett om man har blandras eller ej. Har man en hund korsning pb/björnhund/draghund/vallhund/annat mystiskt som man vill avla på för att "valpar är så söta" och "mamma och pappan är sååååå fina och underbara hundar" kommer man att få kritik. Precis som man får kritik om man vill avla på en golden med D-höfter; oseriös hundavel uppskattas helt enkelt inte.
 
Sv: Ta valpar äldre tik??Hjälp!!

Jag tror att generellt menar man inte illa mot själva hunden, utan aveln i sig. På buke får man inte alltid svar man gillar, avsett om man har blandras eller ej. Har man en hund korsning pb/björnhund/draghund/vallhund/annat mystiskt som man vill avla på för att "valpar är så söta" och "mamma och pappan är sååååå fina och underbara hundar" kommer man att få kritik. Precis som man får kritik om man vill avla på en golden med D-höfter; oseriös hundavel uppskattas helt enkelt inte.

Men hon frågade ju bara om man kunde/bör ta valpar på äldre hund inte något annat. Varför inte bara svara NEJ det bör du inte!! Svårare än så e det faktiskt inte
 
Sv: Ta valpar äldre tik??Hjälp!!

kanske för att många som skriver som har blandisar inte har ngn aning om vad de skriver. (absolut inte alla)

Och dessutom, dumma frågor får dumma svar!

Dum fråga?? Kanske. Men varför inte då baar svara att Nej det bör du inte .
Istället för att börja skriva om andra saker som hon INTE frågade om!
 
Sv: Ta valpar äldre tik??Hjälp!!

Men hon frågade ju bara om man kunde/bör ta valpar på äldre hund inte något annat. Varför inte bara svara NEJ det bör du inte!! Svårare än så e det faktiskt inte

Men TS ställde faktiskt fler frågor än den ursprungliga.

Nej de är inte av samma raser vad har det för betydelse?

Är inte det också en fråga som ska besvaras?

När TS sedan skriver saker som:

Det känns bara som att hon så gärna vill ha valpar

tycker jag det är ganska klart att vissa kan ta det som om att hon inte verkligen har tänkt igenom det hela utan istället har förmänskligat hunden.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min mamma förlorade sin hund för ganska precis ett år sen och har idag köpt en ny valp. :love: Jätteroligt och jag är superglad för...
Svar
5
· Visningar
2 021
Senast: Nota
·
Hundavel & Ras Jag har en svår fråga... Jag är fodervärd till en Leonbergervalp som är betalning för en hannes parning. Hannens ägare är min vuxna...
2
Svar
26
· Visningar
3 362
Senast: Laa
·
Övr. Hund Funderar på att skaffa en valp,men har beslutsångest över om det ska vara en tik eller hane,har alltid gillat hanar mest,och hade utan...
Svar
4
· Visningar
1 290
Senast: vallhund
·
Hundavel & Ras Jag är så trött på att grubbla i frågan och ni är väl lika less på att läsa om det antar jag, men jag behöver lite hjälp ändå. Jag...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
10 446

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Min arga lilla hund.

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp