Ta med samlarkort till skolan...

Status
Stängd för vidare inlägg.

FannyN

Trådstartare
Dessa pokemon och numera yogioh eller vad 17 det heter gör mig galen.

Jag tycker inte att de har i skolan att göra för det blir tjafs hela tiden.DET får vi föräldrar information om.Men som jag föreslagit att de får stanna hemma eller bara följa med fredagar tycker skolan "är hårt".
Sedan tänker jag på de som inga har,för de är dyra som skrutt...Får era barn ha leksaker o dyl med till skolan??

// Åsa
 
Sv: Ta med samlarkort till skolan...

minns när jag vara liten :p
då bytte vi ju bokmärken och idolbilder /affischer :crazy: :crazy:.

på mina flickor skola har dom en gång i månaden något som heter
leksaks dag och det tycker ju jag som mamma är toppen för då får dom ju tag med sig något hemmifrån och visa upp och berätta.

om det nu händer att man tar med sig en leksak eller nu dessa sammlar kort och grejor finns det ett speciellt skåp ute i hallen med lås på
och läraren tar i "beslag" leksakerna korten och så får man tbx dom när skolan är slut.

vi har även har hemma pratat med ungarna om att INTE ta med sig leksaker på skolan i och med att det kan bli stulet eller sönderslagt/rivet
och det har hållt tacka och lov
"peppar,peppar ta i trä"
 
Sv: Ta med samlarkort till skolan...

Det blir ju lätt en tävling, där "rikast/mest bortskämd vinner". Det har inte i skolan att göra, tycker jag.

Just nu byts det bokmärken (ja, gamla vanliga hederliga...) bland tjejerna på lilltjejens skola. Hon vill inte vara med... för tänk om man ångrar sig, och vill ha tillbaka sitt egna... Jag tror att hon inser att man kan känna sig pressad av de lite äldre barnen att byta, egentligen mot sin vilja.

Man får ta med sig leksaker till hennes skola - men på helt egen risk. Ibland har hon med sig ett mjukisdjur, som oftast får stanna i väskan.
 
Sv: Ta med samlarkort till skolan...

Vi tog upp denna fråga på ett föräldaramöte (leksaker, kort, luktpennor, glittersudd etc) och vi beslutade gemensamt att allt sånt stannar hemma. Dels kan vi i skolan INTE ta ansvar för dyra leksaker som kanske går sönder, dels skapar det mkt bråk kring dessa kort och sen ska vi inte prata om denna ha-hysteri som var kring pokemonkorten.

Även om det var föräldrarnas beslut kan jag nog säga att jag som lärare försökte styra det till ett INTE när det gäller leksaker.

barnen? De har accepterat beslutet och ibland får de ta med EN leksak till skolan på speciella leksaksdagar som de då gemensamt har bestämt.

Javan
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 801
Senast: alazzi
·
Relationer Jag skulle behöva lite råd. Jag är sedan ca 20 år tillbaka tillsammans med en man. Vi blev sambos för 7 år sedan och har två barn med...
2
Svar
24
· Visningar
5 945
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 321
Senast: Imna
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 483
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp