Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Frankrike är ganska stränga och stor skillnad från t ex Brasilien (som sagt i Mexiko var 100 mg diklofenak lägsta styrkan receptfritt), men å andra sidan får man medicinerna i princip gratis i Frankrike, så beteendet att gå till vårdcentralen för minsta lilla grej är större där.
När jag pluggade där gick jag till skolsyster för att få lapp om att gå hem då jag var förkyld, och hon sa "tyvärr har vi inget läkemedelsförråd här ännu" Annars hade jag fått en påse med antibiotika och hostmedicin. Gratis. Men då hade jag också europeiska sjukförsäkringen.
I sydamerika är det så pass privatiserat och kapitalistiskt med dyr sjukvård och stora klassklyftor. När jag var i Brasilien såg jag folk borsta tänderna hela tiden på offentliga toaletter. Fick då veta att det var så extremt dyrt med tandläkare att det var praxis att borsta tänderna efter varje måltid . Tror att det kan bidra med hur det receptfria utbudet ser ut och inte. I Spanien t ex är Tramadol receptfritt
I Spanien är typ ALLT receptfritt, var igår och köpte utan recept levaxin, sertalina, ibuprufen 600 och så köpte jag även ett paket med såna där gula tabletter som man kan ta om man får urinvägsinfektion. Bra att ha hemma :-)
Hade blivit tokig av att återgå till receptsverige :-)
Hundavel & Ras Det finns ju ingenting som hindrar att man hittar en intressant annons på Blocket och går därifrån till att kolla upp uppfödaren - något...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.